Zoals de topic zegt, ik denk erover om mijn een ATI Radeon HD 4670 aan te schaffen, maar mijn huidige voeding is er maar eentje van 300W met 16 ampère op de 12V lijn. Zowat alle reviews die ik gelezen heb van de 4670 geven als positief punt wel dat deze kaart een heel laag stroomverbruik heeft. Een aantal benchmarks onder belasting geven een totaal systeemverbruik van 160-170 watt. Maar het probleem is dus zo een beetje de 12V lijn. Ik heb eens navraag gedaan om 9lives en daar werd mij verteld dat dit nipt zou zijn (en dat ik hier eens moest komen vragen
). De voeding in kwestie is een Fortron FSP300-60MDN.
Overige specs zijn:
MSI K9AGM2-FIH AMD 690G
AMD Athlon 64 X2 5000+ (geen idee of het brisbane of windsor is, dus ik ga uit van windsor)
Seagate ST3360320AS, 7200rpm
2GB DDR2-800 Kingston Value Ram, 1 latje
DVD-RW, kaartlezer, cheap tv-kaartje
De kaart past zowat net binnen mijn budget, dus 50 euro extra spenderen aan een nieuwe voeding zie ik niet echt zitten. Komt er dan nog bij dat ik nog garantie heb op de pc, en de voeding vervangen doe ik ook liever niet
Dus mijn vraag is, zou ik dit riskeren? En stel dat de voeding toch niet toereikend zou zijn, loop ik dan enig risico om de rest van de computer te beschadigen?
Overige specs zijn:
MSI K9AGM2-FIH AMD 690G
AMD Athlon 64 X2 5000+ (geen idee of het brisbane of windsor is, dus ik ga uit van windsor)
Seagate ST3360320AS, 7200rpm
2GB DDR2-800 Kingston Value Ram, 1 latje
DVD-RW, kaartlezer, cheap tv-kaartje
De kaart past zowat net binnen mijn budget, dus 50 euro extra spenderen aan een nieuwe voeding zie ik niet echt zitten. Komt er dan nog bij dat ik nog garantie heb op de pc, en de voeding vervangen doe ik ook liever niet
Dus mijn vraag is, zou ik dit riskeren? En stel dat de voeding toch niet toereikend zou zijn, loop ik dan enig risico om de rest van de computer te beschadigen?