Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe CS4 uit US importeren?

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-10 12:32

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Ik wil graag Adobe CS4 gaan aanschaffen, maar kwam erachter dat de prijsverschillen tussen NL en de US nogal groot zijn...

Als ik Design Premium koop (officiële Adobe prijzen), kost me dat in de US $1799 = €1278, terwijl me het in Nederland €2199 kost, scheelt toch weer bijna €1000! Een behoorlijke smak geld als je het mij vraagt (daar kun je bijna 2 iPhones voor kopen in België :))

Zijn er mensen die ervaring hebben met het importeren van deze software? Hoe zit het met BTW/VAT, kan ik die nog steeds aftrekken? Importheffingen? Het maakt mij niets uit dat het in het Engels is, want bij de NL store zou ik ook een Engelse versie aanschaffen. Support hoef ik niet, enkel updates.

Ik lees ook veel over mensen die via eBay kopen, vaak ook een stuk goedkoper nog dan de Adobe Store, en als je een beetje oplet dat je het niet bij de eerste de beste verkoper doet ook redelijk betrouwbaar. Maar is er een manier om bij Adobe na te gaan of het inderdaad om een officiële licentie gaat?

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ken je niet toevallig iemand die een HBO of universitaire opleiding volgt? Hij of zij kan dan via studielink deze paketten kopen voor €360 (design) of €560 (master).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ronwiel schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:16:
Ken je niet toevallig iemand die een HBO of universitaire opleiding volgt? Hij of zij kan dan via studielink deze paketten kopen voor €360 (design) of €560 (master).
Die licentie is niet overdraagbaar.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of ga bij een onderwijsinstelling werken.. Ik werk (en studeer) part-time aan de VU op de IT afdeling en kan de design versie voor €35 kopen. Absurd..

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Dat zijn natuurlijk geen oplossingen :)

Als je toch een illegale licentie wil, weet ik een nóg goedkopere manier... Maar dat was mijn vraag dus niet. Voor mijn commerciële activiteiten wil ik geen illegale software gebruiken, zo simpel is dat...

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Mr_Kite schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:14:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het importeren van deze software? Hoe zit het met BTW/VAT, kan ik die nog steeds aftrekken? Importheffingen? Het maakt mij niets uit dat het in het Engels is, want bij de NL store zou ik ook een Engelse versie aanschaffen. Support hoef ik niet, enkel updates.
Bij een beetje store heb je (voor een EU-land) de mogelijkheid een BTW-nummer in te vullen zodat je geen BTW hoeft te betalen bij de aanschaf.
Vervolgens moet je er zelf de BTW bij optellen, die je bij je BTW-aangifte weer mag aftrekken. In de meeste gevallen een netto resultaat van 0.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ondanks dat in GFX wellicht meer specialiteit rondloopt, horen licentie-, aanschaf- en installatievragen in Client Software Algemeen.

Klein tikje die kant op dus :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
xtra schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:57:
[...]

Bij een beetje store heb je (voor een EU-land) de mogelijkheid een BTW-nummer in te vullen zodat je geen BTW hoeft te betalen bij de aanschaf.
Vervolgens moet je er zelf de BTW bij optellen, die je bij je BTW-aangifte weer mag aftrekken. In de meeste gevallen een netto resultaat van 0.
Het importeren zou via een omweg moeten, omdat ik natuurlijk niet via de adobe site zelf kan bestellen en het dan in NL laten bezorgen - dan sturen ze me automatisch door naar de NL store en betaal ik de hoofdprijs :)
Dan gaat het dus niet meer op (ik moet het via een omweg doen).

• Ronwiel
  • Niet online
N.v.t.

[ Voor 99% gewijzigd door Ronwiel op 28-06-2009 17:05 ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Mr_Kite schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:57:
[...]
Het importeren zou via een omweg moeten, omdat ik natuurlijk niet via de adobe site zelf kan bestellen en het dan in NL laten bezorgen - dan sturen ze me automatisch door naar de NL store en betaal ik de hoofdprijs :)
Dan gaat het dus niet meer op (ik moet het via een omweg doen).
Je kunt het zelf regelen via een gehuurde postbus of een bekende. Dan mis je waarschijnlijk je BTW-aftrek.
Ik heb even verder gekeken (eigenbelang) en kwam o.a. de volgende sites tegen: http://uktechstore.com/ad...premium-sealed-p-267.html (UK, £ 900) en http://software.pricegrab...emium-CS4/m94696312.html#

Ik zou er wel even wat shop reviews tegenaan houden.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

xtra schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:57:
[...]

Je kunt het zelf regelen via een gehuurde postbus of een bekende. Dan mis je waarschijnlijk je BTW-aftrek.
Ik heb even verder gekeken (eigenbelang) en kwam o.a. de volgende sites tegen: http://uktechstore.com/ad...premium-sealed-p-267.html (UK, £ 900) en http://software.pricegrab...emium-CS4/m94696312.html#

Ik zou er wel even wat shop reviews tegenaan houden.
Met die BTW aftrek is ie nog altijd duurder dan in de US.

Maar als je 'm online koopt krijg je dan cd's toegestuurd of kan je een d/load versie kopen? Anders neem je gewoon een vals adres?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ronwiel
  • Niet online
Mag ik de software op meer dan één computer tegelijk gebruiken?

Het activeringsproces ondersteunt de installatie op twee computers. De productlicentieovereenkomst van Adobe staat een gebruiker toe om het product te installeren op een hoofdcomputer en een thuis- of laptopcomputer voor eigen gebruik, zolang het product maar niet tegelijk op beide apparaten wordt gebruikt. Hoewel het activeringsproces de installatie en activering van Adobe-software op twee computers ondersteunt, is het gebruik van het product op de tweede computer beperkt tot de hoofdgebruiker aan wie een licentie voor de software is verleend. Anderen toestaan om een tweede kopie van de software te gebruiken, wordt beschouwd als een inbreuk op de productlicentieovereenkomst
Geldt dit ook voor de pakketten die worden verkocht bij Surfspot?

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Een update! Met dit topic kwam ik niet veel verder, maar ik heb met behulp van de Douane en de Belastingdienst uiteindelijk toch alle info die ik nodig had bij elkaar gekregen.

Samenvatting:
  • Over software hoef je geen invoerrechten te betalen, dat scheelt.
  • Wel betaal je BTW 19% (maar die kun je gewoon opvoeren als voorbelasting dus daar heb je geen last van), daarvoor moet je de software officieel inklaren bij de douane.
  • Ik heb de software door een vriendin in de US laten bestellen in de Adobe store, waar ze voor de download-optie heeft gekozen (iets meer dan 5GB). Vervolgens heeft ze mij de logingegevens van haar account gegeven, en kon ik het downloaden. Dit is overigens feitelijk de Trial versie, die kun je in NL ook voor €10 op DVD bestellen, mocht je dat liever doen.
  • Per mail krijgt degene die bestelt een serienummer - dat kun jij gewoon gebruiken, daarmee zet je je probeerversie om in een volle versie.
  • Om het voor de belastingdienst aannemelijk te maken dat jij de software hebt gekocht, en je het dus van je inkomstenbelasting kunt aftrekken, heb je (1) bewijs van aanschaf (factuur van adobe) nodig, (2) een rekeningafschrift waarop te zien is dat de factuur betaalt is door jouw contact in de US, en (3) een rekeningafschrift waarop te zien is dat jij de persoon in de US betaald is. Die 3 dingen bij elkaar zijn voldoende.
  • Op deze manier was ik slechts €1280 ipv €2199 ex.btw kwijt! Beste de moeite waard dus...
that's it volgens mij - bij deze zwart op wit voor het nageslacht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Kite op 11-10-2009 10:59 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Fijn dat je nog even een update hebt gepost!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 20:53

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Online kopen in US gaat niet via adobe. Zeker niet als je in Nederlands woont.
Je beste kans is een master licensie aankopen via ebay. Maar hoe het dan zit met online registeren ?
Je hebt dan een licensie en dat is het belangrijkste.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

multipasser schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:01:
Online kopen in US gaat niet via adobe. Zeker niet als je in Nederlands woont.
Je beste kans is een master licensie aankopen via ebay. Maar hoe het dan zit met online registeren ?
Je hebt dan een licensie en dat is het belangrijkste.
TS heeft via een contact de software daar gekocht. Dus dat is perfect mogelijk.

Dat heb ik ook al vaak gedaan, welliswaar via een remote desktop daar, om goedkoper aan mijn serial numbers te geraken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Inderdaad door iemand anders laten kopen, maar *zelf* in NL gedownload (geen IP check daar dus). Nogmaals, je download gewoon de trial versie die je vervolgens met je serienummer activeert.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mooi topic! Beantwoordt een hoop vragen waarmee ik zat.

Maar ik meen te hebben gelezen dat het niet is toegestaan in Europa met een Amerikaanse licentie te werken. Heb even lopen zoeken maar kan zo snel niet vinden waar ik het las. Weet iemand daar meer van?

Adobe CS4 MC
€ 3,568.81 (NL)
€ 1,734.21 (US) ($2,499.00)

Je kan nog beter naar Amerika vliegen, vakantie houden, CS4 kopen, terug vliegen en je bent nog goedkoper uit. Misschien doe ik dat wel :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:56

alienfruit

the alien you never expected

Let wel op dat je buiten Amerika geen ondersteuning krijgt op dit product. En dat je eigenlijk dus naar Amerika moet bellen als je vergeten bent je licentie te deactiveren voor het herinstalleren e.d. Officieel laten ze Amerikaanse versies niet activeren in een andere regio.

Verder kan je in Nederland ook geen mediakit bestellen voor een Amerikaanse versie. Dat zijn mijn ervaringen...
Pagina: 1