Een nieuwe videokaart, geschikt voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

• bram2488
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 23:22
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart die in combinatie met dit systeem moet gaan draaien:

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+

Mbord: ASUS M2N-SLI Deluxe

Geheugen: 1x 2 GB DDR2 800mhz Kingston
2x 1 GB DDR2 800mhz Dual channel GEIL (Als single herkent, iemand een idee hoe dit komt?)

HDD: Samsung 1 TB Spinpoint F1 (32 mb) (Vista)
WDC 400 GB (16 mb) (Opensuse)

Beeldsch.: Asus AL1916 (1280x1024 5ms)

Voeding: 750 Watt. (Geen idee wat voor merk)

De te vervangen videokaart: ATI radeon 3850 512 mb.

Ik wil graag met mijn nieuwe videokaart, zonder stotteren de nieuwere games kunnen spelen.
Denk aan: GTA4, COD4, ARMA2,Ghost recon Adv. 1 e& 2, Rainbow 6 Vegas 1 & 2 en in de toekomst Operation Flashpoint 2.
Ik heb nu vooral met GTA4 dat het niet soepel loopt, en wegens fanaat van tactical shooters bang dat Operation Flashpoint 2 niet soepel gaat lopen op mijn pc. Ik wil nl. wel dat het er grafisch goed en mooi uitziet. Dus goede prestaties is een pre.

Graag wil ik een ATI videokaart, de prijs/kwaliteit verhouding spreekt me wel aan, maar ik zie dat mijn moederbord vooral nvidia controllers gebruikt. Dus mijn vraag is heeft dat invloed opelkaar? Mocht dit veel uitmaken, wil ik afwijken van mijn plan een een Nvidia kaart kopen.

De videokaart hoeft niet overclockbaar te zijn, daar liggen mijn intresses niet.
De videokaart moet compitabel zijn met Vista, voor linux Opensuse 11.0 kom ik er zelf wel uit.
Het stroomverbruik en geluid van de kaart maakt niet uit.
Hoeft niet in SLI/Crossfire, ik zat zelf te denken aan een Club 3D 48748X2 bij Alternate vandaan.

Er mag eventueel een nieuwe voeding in komen en andere, of meer geheugen (budget bij elkaar 100 euro)
Voor de videokaart ligt mijn budget bij de 350, 370 euro.

Ik heb dit zo goed mogelijk proberen te omschrijven, mocht er wat essentieels missen meld het dan graag.

Alvast bedankt.

Groeten Bram.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
GTX285 ;)

specs

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

bram2488 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:03:
Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart die in combinatie met dit systeem moet gaan draaien:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? er bij pakken, je eisen opschrijven, die invullen in de pricewatch en reviews/benchmarks zoeken
2x 1 GB DDR2 800mhz Dual channel GEIL (Als single herkent, iemand een idee hoe dit komt?)
Al eens in de handleiding gekeken in welke sloten je je DIMM's moet drukken om Dual-channel te krijgen?
Ik wil graag met mijn nieuwe videokaart, zonder stotteren de nieuwere games kunnen spelen.
Denk aan: GTA4, COD4, ARMA2,Ghost recon Adv. 1 e& 2, Rainbow 6 Vegas 1 & 2 en in de toekomst Operation Flashpoint 2.
Elke nieuwerwetse midrange tot high-end moet deze op 1024*768 wel aankunnen, 1280*1024 zou een 4770 moeten voldoen.
Ik heb nu vooral met GTA4 dat het niet soepel loopt, en wegens fanaat van tactical shooters bang dat Operation Flashpoint 2 niet soepel gaat lopen op mijn pc. Ik wil nl. wel dat het er grafisch goed en mooi uitziet. Dus goede prestaties is een pre.
GTA IV is een rampenspel voor de PC qua framerate en niet een spel waar je een grafische kaart op moet uitzoeken.
Graag wil ik een ATI videokaart, de prijs/kwaliteit verhouding spreekt me wel aan, maar ik zie dat mijn moederbord vooral nvidia controllers gebruikt. Dus mijn vraag is heeft dat invloed opelkaar? Mocht dit veel uitmaken, wil ik afwijken van mijn plan een een Nvidia kaart kopen.
Pas als je SLI/Crossfire wilt draaien is je chipset van belang, single-core kaarten trekken zich hier nauwelijks iets van aan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Dit soort topics worden vaak geopend en meestals eindigd dat deze worden gesloten omdat er al aantal topics lopen waar je dit soort vragen kwijt en ook informatie kan vinden

als je de nieuwste kaart wilt en dat moet lukken met jouw budget zou ik minstens een 500 watt a merk voeding nemen waarschijnlijk zelfs beter om iets hoger te gaan maar je moet kijken bij de specs van de videokaart want zij verbruiken.

Tevens word meestals hier verwacht dat je zelf enige dingen heb opgezocht zoals welke kaart volgens jouw zou voldoen aan jouw eisen en daar eventueel mening van anderen te vragen op de kaarten die jouw wat lijken.

Zelf vind ik het onhandig om hiet te vragen want anderen geschikt vinden voor je zelf want iedereen heeft een eigen mening en wat een ander leuk vind vind jij misschien niks en eindig jij met de miskoop.

mijn advies is kijk eerst wat volgens jouw zou voldoen aan jouw wensen en welke kaarten jouw aanspreken en vraag dan hier de mening want dan heb je zelf al een keuze gemaakt welke kaarten jouw voorkeur hebben

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? is inderdaad al genoemd...

Gezien het (zeer ruime) budget is dit puur een kwestie van wat benchmarks opzoeken en inderdaad de dingen die je zelf nog niet uitgezocht hebt (wat voor een voeding is dat, kan hij echt leveren wat de naam belooft?) bevestigen. Dat is allemaal werk wat jij kunt doen. IMHO zul je trouwens met zo'n lage schermresolutie uiterst weinig meerwaarde zien in een kaart van EUR 350 tov eentje van EUR 150. Misschien een idee om even een stapje terug te nemen en eens naar je hele systeem te kijken ipv alleen maar één onderdeel.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.