Toon posts:

van 1GB naar 2GB geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 1GB RAM met XP3000, gaat die sneller zijn met 2GB ? Wordt al het geheugen dat ik nu heb wel daadwerkelijk gebruikt of heb ik nu al te veel geheugen ? Ik heb Windows XP(SP3). Ik gebruik die voornamelijk voor internet/mail en video's bekijken.

Verwijderd

Wat zegt taskmgr ? Wordt er dan zoveel geswapped naar je HD ?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat : totaal 1 GB
beschikbaar 742 MB
systeemcahce 151 MB

dus d.w.z. dat er 742 MB vrij geheugen is die niet wordt gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
en bij geheugengebruik(totaal) staat er ong. 200 MB en een limiet van 2,5 GB

wisselbestand ong. 200 MB

Hoeveel RAM geheugen wordt er nu echt gebruikt ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 14:13 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:26
Inderdaad. Extra geheugen is dus niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is het wisselbestand dan 200MB ? dwz dat die een deel vd harde schijf gebruikt als geheugen, is dit niet langzamer ?

Verwijderd

Zo'n meting is maar op 1 punt in de tijd. Beter is eens een dagje gewoon te doen en kijken wanneer je het meeste RAM gebruikt (lees: wanneer er geswapped wordt). Als je dan merkt dat je al je RAM volkrijgt dan is het inderdaad beter om wat bij te kopen. Let wel: een hoog RAM gebruik is op zich niet slecht, extreem hoog daarintegen wel (je begint dan te swappen en je PC vertraagt).

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat swappen alleen gebeurt als je onvoldoende RAM geheugen hebt, waardoor die een deel van je harde schijf gebruikt. Of ben ik verkeerd ?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:00
XP is wat dat betreft stukken inefficenter dan vista of 7.
XP gooit zo snel mogelijk het geheugen leeg, zodat er snel nieuwe programma's in geladen kunnen worden.
Vista en 7 zorgen dat je huidige programma's gewoon lekker veel geheugen snoepen zodat je fatsoenlijk en lekker vlot kan werken. Beetje domme mensen aan de wieg van xp gestaan imo :')

Wellicht zal een toevoeging van 1GB wel resulteren in meer geheugengebruik, ik denk namelijk dat XP een bepaald percentage probeert vrij te houden.
Als bijvoorbeeld nu 75% vrij gehouden wordt (742MB van 1024MB) is er dus ook 25% in gebruik.
25% van 2bg is wel meer natuurlijk > 512MB zegmaar.
Of het echt zo werkt kan ik je niet vertellen, het is slechts een sterk vermoeden.

[ Voor 36% gewijzigd door Barleone op 26-06-2009 14:29 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door. In dat stuk staat precies hoe je kunt zien of meer geheugen nuttig is of niet.
Dit topic gaat in elk geval dicht, omdat het makkelijk in de FAQ terug te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.