Computer verliest Output signaal

Pagina: 1
Acties:

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-04 19:04
Ik ben bezig achter me computer en opeens verlies ik het output signaal van me videokaart. Het scherm begint te knipperen en geeft aan dat er geen signaal meer is. De computer loopt nog wel. Deze tools heb ik gebruikt om te testen.

-Orthos voor geheugen en processor
-Atitool voor mijn Videokaart
-Alle temps heb ik bijgehouden. Geen van alle komt hoog uit.
-Herinstallatie Vista 64 Bit
Atitool en orthos hebben beide lang aangestaan om te testen. Geen van deze testen stuit op probemen.

Verder de opstelling van mijn pc:

-E8400 (3,6 vcore auto)
-Asus 4870 1GB
-8GB 800MHZ Kingston 1066 MHZ
-500Watt Be Quiet
- Asus P5Q SE2

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Omdat ik verder geen last heb van artefacts en errors

edit: dit probleem heb ik soms ook met opstarten, hij geef dan geen signaal.

[ Voor 12% gewijzigd door StormRider op 01-07-2009 14:36 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kabel aansluitingen zitten goed? Kaart zit goed in het slot? Pinnetjes van de kabel zijn goed?
Zou eerst kijken of je videokaart goed zit, even eruit halen en opnieuw erin zetten desnoods. En daarna de kabel verwisselen die naar je scherm loopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• StormRider
Tsurany schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:59:
Kabel aansluitingen zitten goed? Kaart zit goed in het slot? Pinnetjes van de kabel zijn goed?
Zou eerst kijken of je videokaart goed zit, even eruit halen en opnieuw erin zetten desnoods. En daarna de kabel verwisselen die naar je scherm loopt.
Ik heb de kaart meerdere keren eruit gehad. Ook heb ik mijn kabels nagelopen.Nu doet hij het gewoon. Maar morge kan hij er weer uit liggen.

Ik ga toch nog is alle kabels nalopen

• teamacc
  • Laatst online: 10-05 10:51
Probeer eens een ander beeldscherm. ALs dat niet helpt is het waarsch je vidkaart

Goed koper is duurder dan slecht koper

• StormRider
Ik zal idd als hij vastloop is een ander beeldscherm erbij pakken. Nog effe afwachten. Verder loopt hij nog steeds wel vast. Vandaag en gister nog een keer. Memtest geeft dat het geheugen in orde is.

-geheugen=memtest en orthos
-Processor=orthos
-videokaart=atitool + games
-HD= HDtune
Mobo geen idee, en zelfde geld voor de psu
schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:25:
Probeer eens een ander beeldscherm. ALs dat niet helpt is het waarsch je vidkaart

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:46 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Misschien dat je er iets aan hebt. Ditzelfde had ik laatst toen ik een usb stickje inplugde. ik voelde een statische ontlading richting de kast springen. direct ging het scherm op zwart, maar de pc bleef verder draaien. je pc zit wel aangesloten op een geaard stopcontact?

Desktop | Server | Laptop

• StormRider
Ik zit op eem geaard stopcontact. Ik haal alle ommodige plugs er uit. Kijken wat hij dan doet.
Vandaag ga ik de gehele pc demonteren om te kijken wat hij daarmee doet :O
Rupie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:04:
Misschien dat je er iets aan hebt. Ditzelfde had ik laatst toen ik een usb stickje inplugde. ik voelde een statische ontlading richting de kast springen. direct ging het scherm op zwart, maar de pc bleef verder draaien. je pc zit wel aangesloten op een geaard stopcontact?

• StormRider
Ik heb de computer opnieuw in elkaar gezet. Alle kabels netjes geslaved. Ook heb ik nieuwe kabels gebruikt die eventueel een storing zouden kunnen geven. Om de voeding uit te sluiten hebben ik vannacht een benchmark gedraaid van crysis en dit 9 uur achter elkaar. Er was niks aan de hand. Het gebeurd ook altijd als ik er achter zit. Zo vreemd....
Rupie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 07:04:

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Was dat me je huidige monitor of een andere ?? Dit lijkt me namelijk echt een monitor probleem :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• StormRider
Gisteravond liep hij ook vast en ik had muziek op staan. Het geluid liep ook vast (herhaling van laatste paar tonen), hiermee kan ik zeker uitsluiten dat het niet de monitor is toch? Ik heb nog niet de kans gehad een ander monitor te testen als hij vastloopt. Ik zal dit zeker doen als hij nog een keer vastloopt.
nero355 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:32:
Was dat me je huidige monitor of een andere ?? Dit lijkt me namelijk echt een monitor probleem :)

• StormRider
Na elke onderdeel individueel getest te hebben ben ik op een probleem gestuit. Mijn samsung harddisk geeft met Estool errors.(hele waslijst) Dit is de testtool van samsung zelf.
Error : LBA 12324454534 enz enz

Ik vraag me dan of hoe het komt dat ik helemaal geen signaal meer krijg. Je hebt toch een bios op de achtergrond draaien die het dan opvangt als een error lijkt me.

Zijn deze errors op te lossen of word dit een rma?

[ Voor 6% gewijzigd door StormRider op 04-07-2009 11:28 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je errors krijgt met ESTool dan zeker weten RMA doen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• StormRider
Ik heb een rma aangevraagd. Hier de resultaten van de test. In de file staan verschillende loops. Ziet er niet best uit!

h**p://www.yourfilehost.com/media.php?cat=other&file=BS301623.LOG
Pagina: 1