Ik ben op dit moment hard opzoek naar een computer die ik kan gebruiken voor het renderen van mijn ontwerpen en mogelijk ook hiermee zakelijk wat te gaan doen. Het nadeel is dat ik gebruik maak van het programma Vray die op dit moment nog niet veel doet met distributed rendering. Nu wil ik eigenlijk kijken of ik twee computers kan bouwen die het renderwerk doen samen met mijn laptop. Mijn laptop doet meer mee om de plaatjes te ontvangen dan echt voor het renderwerk zelf.
Opzet renderfarm voor beide pc's gelden dezelfde specificaties:
Processor: Intel Core I7 920
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Geheugen: Geil 6GB DDR3-1600 Tri-Kit
Harddisk (SATA): Western Digital WD6401AALS 640 GB
Grafische kaart: Asus EN9600GT/HTDI
Voeding: Cooler Master Realpower M620
Case Fan: Arctic Cooling AF8025SL (x3)
Wireless LAN: Sitecom WL302-XR (USB)
Verder zal ik deze computers met een lan verbinding met elkaar verbinden dit zal gebeuren met de Linksys RVS 4000. Hieraan word mijn laptop ook bekabeld aangesloten, zodat de hoogste snelheid bereikt kan worden. (als ik dit goed heb begrepen)
De OS die ik wil gaan gebruiken is Windows Vista Business in combinatie met Sketchup + Vray for Sketchup 7. Op de rendercomputers komt voornamelijk de DRspawner te staan van Vray en dit is een programma die opgestart word met het opstarten van windows. De computers worden dan benaderd door middel van een opdracht die gegeven word vanaf de laptop via het ip-adres van de computers.
Ik zou graag willen dat ik beide computers virtueel kan benaderen en besturen. Dat was voor mij ook een reden om de wifi adapters toe te voegen. Op deze manier kan ik van een afstand de computers benaderen, want de router zelf zal niet aangesloten worden op het internet. De reden hiervoor is de afstand tussen de computers en de eerste fysieke aansluiting.
In totaal zit ik nu op de € 920 per computer. Op dit moment is mijn budget nog niet veel ruimer, maar mocht het in de toekomst allemaal toch gaan lopen, zou ik eerder een extra pc erbij zetten dan dat ik een upgrade zou doen.
Ik heb me al aardig proberen in te lezen en zit nog wel met wat vragen:
greetz,
Proseduction
Opzet renderfarm voor beide pc's gelden dezelfde specificaties:
Processor: Intel Core I7 920
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Geheugen: Geil 6GB DDR3-1600 Tri-Kit
Harddisk (SATA): Western Digital WD6401AALS 640 GB
Grafische kaart: Asus EN9600GT/HTDI
Voeding: Cooler Master Realpower M620
Case Fan: Arctic Cooling AF8025SL (x3)
Wireless LAN: Sitecom WL302-XR (USB)
Verder zal ik deze computers met een lan verbinding met elkaar verbinden dit zal gebeuren met de Linksys RVS 4000. Hieraan word mijn laptop ook bekabeld aangesloten, zodat de hoogste snelheid bereikt kan worden. (als ik dit goed heb begrepen)
De OS die ik wil gaan gebruiken is Windows Vista Business in combinatie met Sketchup + Vray for Sketchup 7. Op de rendercomputers komt voornamelijk de DRspawner te staan van Vray en dit is een programma die opgestart word met het opstarten van windows. De computers worden dan benaderd door middel van een opdracht die gegeven word vanaf de laptop via het ip-adres van de computers.
Ik zou graag willen dat ik beide computers virtueel kan benaderen en besturen. Dat was voor mij ook een reden om de wifi adapters toe te voegen. Op deze manier kan ik van een afstand de computers benaderen, want de router zelf zal niet aangesloten worden op het internet. De reden hiervoor is de afstand tussen de computers en de eerste fysieke aansluiting.
In totaal zit ik nu op de € 920 per computer. Op dit moment is mijn budget nog niet veel ruimer, maar mocht het in de toekomst allemaal toch gaan lopen, zou ik eerder een extra pc erbij zetten dan dat ik een upgrade zou doen.
Ik heb me al aardig proberen in te lezen en zit nog wel met wat vragen:
- Is dit een juiste setup voor de computers?
- Zijn de I7's geschikt voor zo een klus?
- Heb ik wel de juiste voeding voor zo een computer?
- Is Vista wel juist? want voorzover ik weet werkt DRspawner nog niet op Linux?
- Videocard word niet echt gebruikt, maar met het ook op mogelijkheden in de toekomst is dit dan juist?
- Kan ik beide computers opstarten door middel van een KVM-switch die laat zien dat er een keyboard en een muis is aangesloten? of is er een makkelijkere optie?
- Kan ik beide computers virtueel benaderen vanaf mijn laptop mochten er complicaties zijn? wat voor een software is daar goed voor?
- Verdere adviezen zijn van harte welkom?
Zoals aan de post te zien is wil ik dit zo professioneel mogelijk aanpakken en wil ik dan ook wel wat goeds!
greetz,
Proseduction