Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:56:
Jaa. US Keyboards roeleren! Mooie setup trouwens, ik vind de ACD toch nog té duur om voor een monitor te dienen.
Ik had wel wat moeite moeten doen voor de US-layout versie van de Logitech. Ik had deze eerst bij 'Take it Now'. Daar stond bij dat het een US versie was. Maar toen ik hem kreeg, bleek het de Int. EN. te zijn. De US konden zij niet leveren. Ik kreeg m'n geld terug (en hoefde niet eens het toetsenbord terug te sturen, echt top van die winkel) en ben toen maar op eBay gaan kijken...

Ik miste eigenlijk een hoop werkruimte op m'n monitor (20" monitor bij m'n PC --> MBP), dus vandaar de aanschaf. Hij is inderdaad wel duur, maar qua design en prestaties echt een top product. Gebruik hem zelf voor Logic en FCE, Logic voor het grotere beeldopp. en FCE voor kleurechte video-editting...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
xsess schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:44:
[xsess in "Het grote "Show je Apple computer" topic..."]
[...]

Inmiddels is mijn setup al redelijk aangepast sinds de laatste keer:

[afbeelding]

Wat je nu ziet:
  • Macbook Pro 2.53 (late '08); 250GB HDD (7200rpm) en US-layout
  • RainDesign mStand
  • Logitech diNovo Keyboard Mac Edition (US import)
  • Logitech MX620 (i.pv. een VX Revolution)
  • Apple LED Cinema Display
  • Volume knop van de Creative Gigaworks T3 (speakers staan achter de ACD)
  • Belkin 7-ports USB-hub
  • iPhone 3GS (i.p.v. een Nokia E51)
  • Western Digital My Studio 500 GB
  • Een nieuw bureau ;)
Op de foto is niet (meer) te zien:
  • ESI U24XL externe USB geluidskaart
  • QNAP TS-109 II (500 GB - o.a. iTunes Server - staat ergens anders in de kamer)
  • Western Digital My Passport 500 GB (staat onder de MBP)
  • Wacom Bamboo (staat ook onder de MBP)
  • Rain Design iLap
De ACD is echt een verademing. Ik kan nu tenmiste al m'n venster goed kwijt en de workflow in Logic is echt heerlijk op zo'n groot scherm. Ik was even bang dat het allemaal niet ging passen op het bureau wat ik nu heb (Ikea Expedit add-on voor de Expedit kast waar hij aan vast staat), maar uiteindelijk viel het mij toch wel mee. Straks verhuisd dit spul allemaal naar m'n studio. Daar staat nu nog een PC met XP, maar wil straks helemaal over op Logic, zodra ik m'n MIDI apparatuur werkend krijg (in SONAR is dit een stuk makkelijker met al die 'instrument definitions')...
//offtopic: mag ik vragen waar jij je background vandaan hebt die op je laptop wordt weergegeven ?

Vind de setup er verder mooi uitzien. Heb zelf er ook over nagedacht om een ACD te kopen maar was mij op dat moment iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Gh0sty schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:02:
[...]

//offtopic: mag ik vragen waar jij je background vandaan hebt die op je laptop wordt weergegeven ?

Vind de setup er verder mooi uitzien. Heb zelf er ook over nagedacht om een ACD te kopen maar was mij op dat moment iets te duur.
offtopic:
U vraagt, wij antwoorden ;)
KLIK

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sOid schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

Is ook niet echt vergelijkbaar. In de ACD zit een veel beter paneel. Maar ze zijn wel duur ja, voor de prijs van 1 30" ACD heb je twee 24" Dell monitoren met een even goed, zoniet beter, paneel (qua kleurenweergave iig).
Het is alleen complete flauwekul. Samsung is 1 van fabrikanten die panels maakt voor in TFT schermen zoals die ACD's. Die stoppen ze ook in hun eigen monitoren. In die 24" ACD zit een PVA panel, Samsung zelf maakt in haar eigen schermen gebruik van TN (minder qua kleuren en kijkhoek) en S-IPS (vergelijkbaar met PVA qua kwaliteit), mogelijk ook andere maar dat weet ik niet zeker. Ligt er dus maar net aan welk scherm van Samsung je gaat vergelijken met die 24" ACD ;) Ander voordeel voor alle Samsung schermen: je ziet tenminste nog iets op het scherm ondanks lichtinval, bij die 24" ACD is dat door het glas een ware hel. Maar ja, die ACD is wel erg mooi en past ook erg mooi bij de mbp wat een Samsung niet echt doet.

[ Voor 4% gewijzigd door ppl op 17-10-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
Ik kan me voor de geest halen dat er in de 24" LED ACD een H-IPS panel zit (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:25:
[...]

Het is alleen complete flauwekul. Samsung is 1 van fabrikanten die panels maakt voor in TFT schermen zoals die ACD's. Die stoppen ze ook in hun eigen monitoren. In die 24" ACD zit een PVA panel, Samsung zelf maakt in haar eigen schermen gebruik van TN (minder qua kleuren en kijkhoek) en S-IPS (vergelijkbaar met PVA qua kwaliteit), mogelijk ook andere maar dat weet ik niet zeker. Ligt er dus maar net aan welk scherm van Samsung je gaat vergelijken met die 24" ACD ;) Ander voordeel voor alle Samsung schermen: je ziet tenminste nog iets op het scherm ondanks lichtinval, bij die 24" ACD is dat door het glas een ware hel. Maar ja, die ACD is wel erg mooi en past ook erg mooi bij de mbp wat een Samsung niet echt doet.
Ik heb het dan natuurlijk ook over TN panelen (wat het gros van de schermen heeft) :)

Ik heb trouwens ook een enorme hekel aan spiegelende schermen. Bah. Heb nu een Dell scherm met S-IPS paneel en ben daar erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52
Welke held staat er op en neemt het stokje van me over om een nice and clean new topic te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
xsess schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:48:
Ik kan me voor de geest halen dat er in de 24" LED ACD een H-IPS panel zit (?)
Klopt, om precies te zijn zit er een LG LM240WU6-SDA1 H-IPS panel in. Hoewel S-PVA een prima techniek is, is H-IPS iets beter voor zover ik weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 17-10-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
xsess schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:58:De US konden zij niet leveren. Ik kreeg m'n geld terug (en hoefde niet eens het toetsenbord terug te sturen, echt top van die winkel)
Dus nu heb je een gratis toetsenbord? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:17

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

xsess schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:44:
[xsess in "Het grote "Show je Apple computer" topic..."]
[...]

Inmiddels is mijn setup al redelijk aangepast sinds de laatste keer:

[afbeelding]

Wat je nu ziet:
  • Macbook Pro 2.53 (late '08); 250GB HDD (7200rpm) en US-layout
  • RainDesign mStand
  • Logitech diNovo Keyboard Mac Edition (US import)
  • Logitech MX620 (i.pv. een VX Revolution)
  • Apple LED Cinema Display
  • Volume knop van de Creative Gigaworks T3 (speakers staan achter de ACD)
  • Belkin 7-ports USB-hub
  • iPhone 3GS (i.p.v. een Nokia E51)
  • Western Digital My Studio 500 GB
  • Een nieuw bureau ;)
Op de foto is niet (meer) te zien:
  • ESI U24XL externe USB geluidskaart
  • QNAP TS-109 II (500 GB - o.a. iTunes Server - staat ergens anders in de kamer)
  • Western Digital My Passport 500 GB (staat onder de MBP)
  • Wacom Bamboo (staat ook onder de MBP)
  • Rain Design iLap
De ACD is echt een verademing. Ik kan nu tenmiste al m'n venster goed kwijt en de workflow in Logic is echt heerlijk op zo'n groot scherm. Ik was even bang dat het allemaal niet ging passen op het bureau wat ik nu heb (Ikea Expedit add-on voor de Expedit kast waar hij aan vast staat), maar uiteindelijk viel het mij toch wel mee. Straks verhuisd dit spul allemaal naar m'n studio. Daar staat nu nog een PC met XP, maar wil straks helemaal over op Logic, zodra ik m'n MIDI apparatuur werkend krijg (in SONAR is dit een stuk makkelijker met al die 'instrument definitions')...
offtopic:
Hoe klinkt de Creative Gigaworks T3 set in combinatie met je MBP? Ik zit eraan te denken die ook aan te schaffen ter verganging van mijn Creative 5.1 (overkill voor een bureau-setup) set. Vooral de audio-ingang op de volume knop lijkt me handig om het setje op mijn MBP aan te sluiten, daar de "gewone" aansluiting zou gebruikt worden voor mijn Windows desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
offtopic:
@syltheboy
Dat had ik inderdaad. Heb deze voor een leuk bedrag kunnen doorverkopen en had zo uiteindelijk voor een appel en een ei een US-versie :P

@fanatic_david
Ze klinken echt te gek (persoonlijk). Ze gaan ook echt hard, zonder dat er vervorming optreedt. De volume knop is ook een handig dingetje, traploos instelbaar. Als je de v;olume knop helemaal uitzet, zit er nog een vertraging, zodat de speakers niet direct uitgaan. Handig als je per ongeluk een beetje te snel bent met dichtdraaien van het volume. Moet er wel bij zeggen dat ik ze via de U24XL heb aangesloten, maar heb ze wel een keer direct op m'n MBP aangesloten en gaf hetzelfde beeld, dus echt een goede koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:30

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.