Toon posts:

Vmware esxi server

Pagina: 1
Acties:
  • 601 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een esxi server op te zetten, zodat ik verder kan experimenteren met het hele virtualization platform.

Het uiteindelijke idee is om een kant en klare configuratie te maken voor lans.
De os's met de game servers.
De Os's met alle nodige netwerk toepassinge.
Eventuele andere servers.

Ik zou graag dan 1 os voor 1 specifiek ding willen hebben, zodat ik het optimaal kan finetunen :).

Maar mijn voorlopig test systeem waar ik met vmware als het ware met speel, mist de goede controller voor esxi en is nog maar 32 bit. Nu wil ik dus zo goed mogelijk hardware voor deze server.

Ik heb een buget van een 350 euro om een klein servertje van om en bij de 5 VM te draaien om te beginnen.

Maar welke hardware is het meest geschikt?
Ik ga in de toekomst ook werken met iscsi. ( freenas in combenatie met esxi :) ) ik hoop dat ik freenas dan op men voorlopig vmware systeem kan zetten en gebruiken als SAN. het voorlopig systeem is een Pentium 4 3.0 Ghz, 1gb ram, en voorlopig 1*80 gb hdd en 1*320 gb hdd.
Zodra ik de juiste controller heb en alles running ga ik een betere hdd's plaatsen die beter bij elkaar horen.

Maar wat is de beste hardware dat ik voor 350 kan vinden, dit zonder de scsi controller :).

Ik ga meteen zelf iet proberen samen te stellen, dit zal ik dan ook posten hier.

PS: sorry als dit in het verkeerd forum staat.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01 23:39
Ik gok dat je dit topic over het hoofd hebt gezien : [Ervaringen] hardware voor VMware ESXi*

:)

Verwijderd

Zie of je een tweedehands server kunt kopen. Ik heb laatst een Dell 1850 gekocht voor 300 euro. Binnen jouw budget, en eventueel zou je er nog extra geheugen kunnen bijkopen. Ik heb er zelf 8 GB bij geprikt (158 euro) omdat ik geheugen op een ESXi machine geen overbodige luxe vind.

Let wel, zo'n server maakt herrie...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 07:59:
Zie of je een tweedehands server kunt kopen. Ik heb laatst een Dell 1850 gekocht voor 300 euro. Binnen jouw budget, en eventueel zou je er nog extra geheugen kunnen bijkopen. Ik heb er zelf 8 GB bij geprikt (158 euro) omdat ik geheugen op een ESXi machine geen overbodige luxe vind.

Let wel, zo'n server maakt herrie...
Eventueel kan ik de case nog beetje modden zodat die stiller is :).
Ik zal eens men onderzoek doen achter zo een Dell 1850

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
Ik heb een HP Proliant ML 115 G5 gekocht via Engeland. De Pond is nu heel gunstig. De server kostte mij 199 pond. Daarvoor heb je een AMD Opteron Quadcore 2,1 Ghz. Echt een superding.
Als je via de website http://www.techhead.co.uk/hot-deals gaat naar http://www.serversplus.com/, en daarbij telefonisch besteld en de site techhead noemt, dan kan je deze server voor zeer gunstige prijs aanschaffen.
Vervoerskosten waren ongeveer 40 EUR, en binnen een week bezorgt.
Zelf heb ik daarna 8 GB geheugen aangeschaft en meerder HD's en een Dell PERC controller, maar dit is allemaal niet perse nodig.

Je kan samengevat voor 350 een splinternieuwe server hebben welke 64 bit draait (esx4i) met alle mogelijke optie's, welke je niet hebt met vrijwel alle 2e hands servers (ondersteunen bijna allen geen 64 bit VMWare).

[ Voor 4% gewijzigd door Makaveli09 op 28-06-2009 10:35 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat [Ervaringen] hardware voor VMware ESXi* al genoeg is, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.