Ik ben van plan een esxi server op te zetten, zodat ik verder kan experimenteren met het hele virtualization platform.
Het uiteindelijke idee is om een kant en klare configuratie te maken voor lans.
De os's met de game servers.
De Os's met alle nodige netwerk toepassinge.
Eventuele andere servers.
Ik zou graag dan 1 os voor 1 specifiek ding willen hebben, zodat ik het optimaal kan finetunen
.
Maar mijn voorlopig test systeem waar ik met vmware als het ware met speel, mist de goede controller voor esxi en is nog maar 32 bit. Nu wil ik dus zo goed mogelijk hardware voor deze server.
Ik heb een buget van een 350 euro om een klein servertje van om en bij de 5 VM te draaien om te beginnen.
Maar welke hardware is het meest geschikt?
Ik ga in de toekomst ook werken met iscsi. ( freenas in combenatie met esxi
) ik hoop dat ik freenas dan op men voorlopig vmware systeem kan zetten en gebruiken als SAN. het voorlopig systeem is een Pentium 4 3.0 Ghz, 1gb ram, en voorlopig 1*80 gb hdd en 1*320 gb hdd.
Zodra ik de juiste controller heb en alles running ga ik een betere hdd's plaatsen die beter bij elkaar horen.
Maar wat is de beste hardware dat ik voor 350 kan vinden, dit zonder de scsi controller
.
Ik ga meteen zelf iet proberen samen te stellen, dit zal ik dan ook posten hier.
PS: sorry als dit in het verkeerd forum staat.
Het uiteindelijke idee is om een kant en klare configuratie te maken voor lans.
De os's met de game servers.
De Os's met alle nodige netwerk toepassinge.
Eventuele andere servers.
Ik zou graag dan 1 os voor 1 specifiek ding willen hebben, zodat ik het optimaal kan finetunen
Maar mijn voorlopig test systeem waar ik met vmware als het ware met speel, mist de goede controller voor esxi en is nog maar 32 bit. Nu wil ik dus zo goed mogelijk hardware voor deze server.
Ik heb een buget van een 350 euro om een klein servertje van om en bij de 5 VM te draaien om te beginnen.
Maar welke hardware is het meest geschikt?
Ik ga in de toekomst ook werken met iscsi. ( freenas in combenatie met esxi
Zodra ik de juiste controller heb en alles running ga ik een betere hdd's plaatsen die beter bij elkaar horen.
Maar wat is de beste hardware dat ik voor 350 kan vinden, dit zonder de scsi controller
Ik ga meteen zelf iet proberen samen te stellen, dit zal ik dan ook posten hier.
PS: sorry als dit in het verkeerd forum staat.