prestaties P4-3GHz laptop vs Atom based systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo,

ik gebruik momenteel een oude laptop met een P4 3GHz processor met 512M geheugen als home server: file server, SqueezeCenter (server voor Logitech Squeezebox), en postgres database voor PokerTracker. Deze laptop is echter aan vervanging toe en zou daarom een nieuw zuinig systeem willen samenstellen.

Ik dacht eerst voor een mATX oplossing met goedkope AMD te gaan, maar mijn PC boer raadt aan eens te kijken naar Atom based systemen. Ik vind echter ergens nergens vergelijkingsmateriaal om de performantie van de Atom systemen in te schatten in vgl met die P4 (die al enkele jaren oud is natuurlijk).

Mijn gut feeling zegt me dat een Atom systeem nooit de performantie van die oude P4 zal halen.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:02

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Dat klopt

Kijk anders ook eens op:
[Ervaringen] FIT-PC2
en
Nieuwe Zuinige Server (discussie)

[ Voor 51% gewijzigd door antonboonstra op 23-06-2009 13:10 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-12-2025

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.