Ik ben wat aan het spelen met een test installatie van FreeBSD 7.2. Op mijn NAS draai ik al een tijdje FreeBSD en ben hier erg tevreden mee, maar ik heb onder VMware een aantal test systemen draaien. Nu heb ik Apache geïnstalleerd op mijn test machine en dit werkt prima. Maar bij het installeren van PHP5 wordt de Apache module ("libphp5.so") niet geïnstalleerd.
De installatie van PHP ging dmv het volgende commando:
"pkg-add -vr PHP5"
Nu heb ik in de "Makefile" van PHP5 het volgende gevonden:
"OPTIONS= APACHE "Build Apache module" off"
De Apache module wordt dus niet standaard geïnstalleerd bij het installeren van deze package. Kan je dit makkelijk aanpassen? Een alternatief is natuurlijk via de FreeBSD Ports PHP5 te installeren, maar ik ben gewoon nieuwsgierig of er bij het package systeem ook een mogelijkheid bestaat. Ik begin langzaam FreeBSD onder de knie te krijgen en een antwoord op deze vragen kon ik nergens terugvinden.
De installatie van PHP ging dmv het volgende commando:
"pkg-add -vr PHP5"
Nu heb ik in de "Makefile" van PHP5 het volgende gevonden:
"OPTIONS= APACHE "Build Apache module" off"
De Apache module wordt dus niet standaard geïnstalleerd bij het installeren van deze package. Kan je dit makkelijk aanpassen? Een alternatief is natuurlijk via de FreeBSD Ports PHP5 te installeren, maar ik ben gewoon nieuwsgierig of er bij het package systeem ook een mogelijkheid bestaat. Ik begin langzaam FreeBSD onder de knie te krijgen en een antwoord op deze vragen kon ik nergens terugvinden.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...