• Redbulletx
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2022
Hallo,

Gisteravond was ik lekker aan het gamen en onder het gamen kreeg ik een bluescreen met de informatie erbij: nvlddmkm.sys en stop 0x00000116. Ik opnieuw de PC opstarten en onder het laden van Vista gelijk weer een Bluescreen met dezelfde informatie, had geen zin om verder te kijken want het was al laat. Deze ochtend weer me PC opgestart en kreeg gelijk allemaal rode strepen tezien op me scherm (horizontaal en verderop in het laden van vista Vertikaal) en daarna gelijk weer een bluescreen.Toen ben ik in veilige modus gegaan en heb mijn drivers geupdate maar zonder resultaat (in veilige modus had ik nog steeds die strepen door het scherm heen).

Wat ik tot nu toe gedaan heb:
- Drivers updaten (geen resultaat)
- Geheugen en Videokaart eruit gehaald en weer terug erin gedaan (mischien hielp dat :P )
- Verschillende schermen aangesloten, bij elk scherm kreeg ik die strepen. (dus het ligt aan de videokaart)
- Oude drivers helemaal verwijderd inclusief de nvlddmkm.sys en nvsvc en daarna opnieuw een installatie met de nieuwste driver.

Zou het kunnen zijn dat mijn videokaart het heeft begeven? Of dat mischien mijn voedig het niet meer aankan :S?

Mijn speccs:
8800GTX
E6700
Dell moederbord
3gb ram geheugen
Dell voeding 390Watt

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Bedankt alvast!
Mvg Theo

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
als het goed duiden de strepen op kapot geheugen maar weet ik niet zeker.

had hetzelfde met me 8800gtx

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 23:15
even een andere videokaart?

How are you doing?

Verwijderd

Om er zeker van te zijn zou je de videokaart eens in een andere PC moeten hangen, maar de kans dat die kapot is is vrij groot. ;)

• Redbulletx
Videokaart bij een andere PC gestopt en kreeg gelijk weer rode strepen, kon wel door laden naar vista maar toen ik eenmaal 10 minuten in windows was gelijk weer bluescreens etc etc.

Ik denk dat mijn videokaart het heeft begeven :(

Verwijderd

Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 20:52:
Ik denk dat mijn videokaart het heeft begeven :(
Dat weet ik wel zeker. ;)

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
je bent niet alleen...de mijne heeft het ook begeven....als ik opstart heb ik al artifects, ik kan nog wel opstarten en internetten maar alleen zonder gforce drivers...zodra ik drivers installeert(welke verzie dan ook) dan blijft hij rebooten

Iseci

• Redbulletx
Nog even door sparen voor een nieuwe,heb net autoreparatie + verzekering achter de rug :P. Ik denk dat voor de 4870X2 ga als vervanger of mischien wel de GTX295.. Naja kijk nog wel, tot die tijd blijf ik achter de laptop :)

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01-2025
Je hebt geen onboard video?

Verwijderd

Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:38:
Nog even door sparen voor een nieuwe,heb net autoreparatie + verzekering achter de rug :P. Ik denk dat voor de 4870X2 ga als vervanger of mischien wel de GTX295.. Naja kijk nog wel, tot die tijd blijf ik achter de laptop :)
Vergeet niet dat dat de CPU dan wel wat traag is en de voeding het niet echt leuk gaat vinden. ;)

• Redbulletx
@Fismeister
Heb helaas geen onboard zitten op deze mobo van dell

@The mask
Tja ik denk dat ik wel aan een nieuwe voeding moet, maar nooit geweten dat de CPU dan trager wordt :o

Verwijderd

Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:07:
Tja ik denk dat ik wel aan een nieuwe voeding moet, maar nooit geweten dat de CPU dan trager wordt :o
Was een beetje slechte zin. ;)

Bedoelde dat de CPU op stock wel wat moeite heeft een HD4870X2 of GTX295 bij te houden.

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Is een 4870x2 of een 295GTX niet een beetje nutteloos met een E6700?

• Redbulletx
Ah zo, hmmm wat is een goeie alternatief? GTX275 of HD4890? Of mischien nog een andere, welke zouden jullie nemen bij deze setup? (Ik hou van gamen :P)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 23:50
Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:26:
Ah zo, hmmm wat is een goeie alternatief? GTX275 of HD4890? Of mischien nog een andere, welke zouden jullie nemen bij deze setup? (Ik hou van gamen :P)
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Lees op zijn minst even het Woord Vooraf door.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:26:
Ligt natuurlijk ook aan je beeldscherm met een 15 inch schermpje met een resolutie van 1024x768 heb je weinig aan die kaarten. ;)

• Redbulletx
@the mask
24 inch 1900x1200 (+ een 17 inch 1280x1024)

@kalizec
heb ik gelezen ja ^^

Verwijderd

[UG Aanschaf] Gamesysteem april 2009
Dat topic is o.a. gemaakt om al de wat moet ik kopen topics tegen te gaan. ;)

• Redbulletx
Oke bedankt iedereen!

Ik denk dat ik voor de 4890 ga ;)

Mvg Theo.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
ik wil de topic niet kapen maar toch even een vragje

zoals boven staat vermoed ik dat mijn kaart (nvidia 8800gts) overleden is maar het is wel raar ook al heb ik nog wel alemaal strepen als ik opstart...zodra ze de post check voorbij zijn en windows laad is er niet veel aan de hand is behalve...als ik de drivers installeert...heb al een aantal versies geprobeerd maar zodra de desktop laad van windows gaat het beeld zwart en zie ik vaak strepen verschijnen aan de randen()zoals bij het opstarten) en dan reboot de computer.

maar vermoed dat de kaart wel aan het overlijden is..bij het spelen van wow had ik de laaste week steeds meer artifects en crashes.

wat denken jullie?

als ie dood gaat morgen maar een ati 4850 halen(speel alleen wow dat moet voldoende zijn)

Iseci

Verwijderd

Om er zeker van te zijn in een andere PC testen. Maar de symptomen lijken wel veel op een kapotte videokaart.

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17

Nip

Ik vraag me af hoe andere mensen hun videokaarten stuk krijgen? Ik heb al 3 verschillende videokaarten gehad en geen een is kapot gegaan. Heeft het vooral met de temperatuur te maken dat een videokaart kapot gaat? Dan zal ik in de toekomst als ik een heethoofd koop zoals de 4890 zorgen voor betere koeling. Sorry dat ik offtopic ga.

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Redbulletx schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:38:
Ik wil je even eraan herinneren dat je waarschijnlijk nog garantie hebt op je huidige kaart, je kan daar dus nog wat geld uit persen(RMA en dan verkopen)

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
one word: pech.

van al die mensen waar het niet gebeurt hoor je niks. en elke batch bevat wel wat modelletjes die het minder lang uithouden.

met een heethoofdje doe je er overigens wel goed aan een fatsoenlijke airflow te hebben.

oh, en een heel erg brakke voeding kan ook nog wel eens de doodsoorzaak wezen, maar dan hebben we het echt over sweexjes of zgn "600watt" nonamepjes...

• liempie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 16:58
Ik heb exact hetzelfde probleem als TS.

het schermpje ziet er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vanliempt/videokaart.jpg

Mijn 8800 GTX is van Asus en via hun heb ik 3 jaar garantie.
De kaart is van mei 2007 dus heb ik nog 10 maanden garantie.

Ik heb een RMA aangemeld en de kaart naar de winkel gebracht om garantie te claimen.
Nu is de kaart defect bevonden, maar omdat de kaart End of Life (EOL) is, dus niet meer gemaakt wordt, krijg ik de dagwaarde van de kaart retour.

Is dit een normale actie? of zou de kaart via de winkel opgestuurd moet worden naar ASUS voor mijn garantie?
Pagina: 1