Toon posts:

Keuze tussen twee kaarten..

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb gezocht en heb deze twee gevonden,

Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E
pricewatch: Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E

Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E
pricewatch: Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E

Ik wil voorbereid zijn op de games van de toekomst, en zover ik begrepen heb van deze site merk ik pas echt verschil als ik op hogere resoluties draai en ben van plan om maar hooguit op 1900x1200 te draaien.
http://www.tomshardware.c...adeon-hd-4890,2262-7.html

Welke van de twee raden jullie aan?

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:34:Welke van de twee raden jullie aan?
Geen van beide.

Ik raad je aan om de **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? door te nemen en zelf te kiezen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Een relaas uit 2006?

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-04 14:31

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik zou voor de 4890 gaan, die is iets meer toekomst gericht. En aan 2GB geheugen heb je niet echt veel, 1GB is in de meeste gevallen genoeg.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Met een update: dion_b wijzigde dit bericht 06-02-2008 die nog steeds van toepassing is.

Aan de hand van de genoemde punten moet je prima zelf je kaart uit kunnen zoeken, gewoon de kaarten die je nu uitgezocht hebt door google trekken, reviews bekijken, benchmarkscores vergelijken, reviews zoeken waarin de kaarten head to head vergeleken worden en dan de beste kaart qua bang for your bucks of frames per euro nemen.

Als buitenstaanders kunnen we prima een setje kaarten aanreiken waar je uit kunt kiezen, maar dan leer je er niets van met een volgende zoektocht. ook kunnen we moeilijk je huidige systeem ruiken, je precieze eisen, voorkeur voor merk, kleur, koeler, etc. raden en je financiële situatie inschatten en ben je baas over je eigen geld. Zelf uitzoeken levert ook de meeste voldoening ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:46:
[...]

Met een update: dion_b wijzigde dit bericht 06-02-2008 die nog steeds van toepassing is.

Aan de hand van de genoemde punten moet je prima zelf je kaart uit kunnen zoeken, gewoon de kaarten die je nu uitgezocht hebt door google trekken, reviews bekijken, benchmarkscores vergelijken, reviews zoeken waarin de kaarten head to head vergeleken worden en dan de beste kaart qua bang for your bucks of frames per euro nemen.

Als buitenstaanders kunnen we prima een setje kaarten aanreiken waar je uit kunt kiezen, maar dan leer je er niets van met een volgende zoektocht. ook kunnen we moeilijk je huidige systeem ruiken, je precieze eisen, voorkeur voor merk, kleur, koeler, etc. raden en je financiële situatie inschatten en ben je baas over je eigen geld. Zelf uitzoeken levert ook de meeste voldoening ;)
Tsjah zelfs voor tweakers is het al lastig tegenwoordig ;)
We zaten hier net met 3 man te dubben (met dubstep) over welke kaart we nu moeten bestellen
Komt er op neer dat we die 2 gig versie veel beter uit de bus vinden komen op de pricewatch. http://www.tomshardware.c...adeon-hd-4890,2262-7.html

Verwijderd

@XraiDeD

Bij die review staat geen 4870 2Gb, de bovenste is de X2 versie. ;)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 08:13

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:00:
@XraiDeD

Bij die review staat geen 4870 2Gb, de bovenste is de X2 versie. ;)
En de 4870X2 zijn eigenlijk 2 4870's op 1 pcb geplakt. Daarom dus ook 2x1GB geheugen = 2GB.
Maar die is over het algemeen duurder dan de 4890. En verbruikt meer stroom.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

*Hoe* je moet zoeken is totaal niet veranderd sinds 2006.

Gewoon je eisen duidelijk krijgen en benchmarks opzoeken in zaken die jij belangrijk vindt. Iig staat in dit topic niets wat niet daar al aangestipt is, dus gaat het dicht. Heb je inhoudelijke punten waarop je **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? verouderd vindt, geef ze aan en waar nodig pas ik het aan. Maarja, daarvoor moet je wel de moeite doen het te lezen... :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.