Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een goede dag,

ik heb laatst een Samsung Story 1TB gekocht en heb wat problemen. de samsung is NTFS geformateerd(door een mac) en ik heb daar met een Macbook van mijn neef bestanden op geplaatst d.m.v een programma waarmee hij kon schrijven op NTFS. nu is thuis ben en met open met mijn windows krijg ik het volgende: 930gb/640gb over en geen bestanden op deze schrijf.

ik ben zelf niet bekend met Mac en hoopte dat een van jullie mij kon helpen hoe ik deze bestanden kan openen(vinden) op mijn windows (viesta)

bij voorbaat dank

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 17:02

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Waarschijnlijk kun je de schijf beter naar FAT32 formatteren en dan de bestanden (overnieuw) kopieeren, want het klinkt alsof het bestandsysteem niet klopt. Mocht je ver van je neef af wonen en de bestanden toch willen lezen, dan kan je kijken of een Linux LiveCD (bijvoorbeeld Ubuntu) er wel soep van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zo te zien is die schijf onder Mac OS X niet goed afgekoppeld, waardoor de bestandsindex niet goed is weggeschreven. Met wat recovery tools kun je de bestanden nog wel achterhalen. (In ieder geval gedeeltelijk.) Maar het is verstandiger om de bestanden even opnieuw op de schijf te plaatsen, en de schijf goed af te koppelen. FAT32 is meestal geen optie omdat je daarmee geen bestanden groter dan 4GB kan opslaan.

Goed opletten de volgende keer dat 'die vriend' de nieuwste versie van NTFS-3g draait, en de schijf goed eject voordat hij hem van de USB af haalt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En neem OM FAQ eens door voor wat tooltjes die er mogelijk nog wat data vanaf kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens een XP machine? Ik had laatst bij iemand ook een USB disk, die gewoon op de PC NTFS geformateerd was. Ik heb er via de Mac wat bestanden bij gezet. XP snapt dat perfect, en kan zonder problemen de disk lezen. Vista daarentegen vertikt het gewoon.. Hij ziet de disk wel, en wil deze controleren, maar nadat je dat doet, snapt ie er nog steeds niks van. Nu kan dan misschien liggen aan de specifieke Vista installatie, want ik heb het niet op een andere machine kunnen testen, maar als ik het topic zo lees lijkt het verdacht veel op het zelfde probleem.

Edit: hier meer mensen: http://forum.ntfs-3g.org/viewtopic.php?t=634

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 21-06-2009 15:16 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?