Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ISRA-punt verwijderd => internet aanvraag afgewezen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In mijn nieuwe huurwoning kwam ik erachter dat mijn ISRA-punt verwijderd is door
de vorige bewoners, alleen de kale koperdraad is aanwezig. Na wat lezen in GoT
besloot ik om de officieële kanalen te kiezen en een nieuw ISRA-punt proberen te
laten plaatsen, ipv internet aanvragen, dit feit te verzwijgen en gewoon een
UTP-kabeltje aan de koperdraad te solderen.

Dus KPN gebeld en toen ik aangaf dat ik internet via Compuserve wilde nemen, werd er
aangegeven dat Compuserve dit moet regelen met KPN. Dus Compuserve gebeld en daar werd
aangeven dat zij wel internet kunnen leveren en dit zouden gaan regelen met KPN.
Een KPN-monteur zou mij binnen een week gaan bellen voor een afspraak.

Een week later krijg ik een brief binnen van Compuserve dat zij toch geen
internet kunnen leveren, maar door een storing op de website toch een aanvraag
heb kunnen indienen. Ik vraag mij dan af, zou dit echt technisch niet kunnen of
wil geen van beide partijen gaan betalen voor de werkzaamheden aan mijn
koperdraad?

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de koperdraad bij mijn onderbuurvrouw
hoort (die zij dus niet gebruikt), want ik deel mijn voordeur met haar en dat
mijn woning simpelweg geen koperdraad heeft volgens KPN.

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
gewoon KPN bellen en een belbudget lijn aanvragen, eventueel telefonisch al aangeven dat het IS/RA is kapotgemaakt door de vorige bewoners. KPN zal dan een nieuw IS/RA punt komen plaatsen.
Kost wel een tientje per maand, maar uiteindelijk is het de weg met de minste kosten.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 17:37
Welkom op Tweakers.

Inderdaad eerst KPN abo aanvragen, en daarna laten overzetten naar een ADSl provider.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:56
Ik heb voor mijn oma de zelfde brief gehad. Er lijkt mij meer aan de hand te zijn bij CS, want oma heeft twee jaar geleden (toen een stuk duurder) ook al kunnen surfen met CS op het Tiscali netwerk. Als ik nu een nieuwe aanvraag in wil dienen bij CS doet de database het niet. Vreemde zaak. Bij een aanvraag via internetten.nl moet ik opeens 9,95 euro lijnkosten extra betalen. Dat doen we dus ook maar niet.

Volgende week nog maar een keer proberen bij CS, en anders een alternatief zoeken.

Lekker!

• Imperium
  • Niet online
Kan je geen internet via de kabel doen? Dan ben je meteen van het gemieter af..

Verwijderd

Ik heb ook CS aangevraagd, en heb dezelfde brief gekregen. Was dus wel degelijk echt een fout op hun site

• Napsju
Ziggo is traag en relatief duur voor het instap abbo. Bovendien heeft oma een sip modem waarmee ze de hele wereld over belt. Die moet ik dan ook vervangen.

@ Shadow, die fout lijkt me sterk. Ik bedoel, oma heeft twee jaar geleden ook een jaartje bij Compuserve gezeten. Zelfde netwerk, zelfde adres.

[ Voor 32% gewijzigd door Napsju op 20-06-2009 22:36 ]

Lekker!

Verwijderd

offtopic:
=> Alternatief waar ik voor gekozen heb: Online. Ook 20 euro voor 20MBit. Nu maar hopen dat zij wel kunnen leveren

• Napsju
Online: Eenmalige verzend- en administratiekosten € 25

En da's jammer!

Lekker!

Verwijderd

Napsju schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:44:
Online: Eenmalige verzend- en administratiekosten € 25

En da's jammer!
Had je bij Compuserve ook gehad!
Compuserve: ADSL 20MB en telefonie, 24,95 euro ervaringen?? Nog meer mensen met de zelfde brief. Ik denk dat die 20 euro voor een ander netwerk (BBnet ofzo?) bedoeld was, want bij KPN komt normaalgesproken de lijnhuur er nog overheen

Ontopic: Ik denk dat het afwijzen van het internet weinig met het ISRA punt te maken heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2009 22:54 ]

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:16
De verhuurder of woningbouwvereniging aanspreken. Bij mij regelt de woningbouwvereniging het met de kpn en de woningbouwvereniging betaalt.

• Napsju
CS wil 10 euro aansluit/aflever kosten hebben. Toch weer 15 minder dan Online.

Lekker!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Tja, 15 euro goedkoper maar voor je abo begint is het al administratief een rommeltje. Wil je daar wel een dienst afnemen vraag ik me dan af.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:01:
Hoi,

In mijn nieuwe huurwoning kwam ik erachter dat mijn ISRA-punt verwijderd is door
de vorige bewoners, alleen de kale koperdraad is aanwezig. Na wat lezen in GoT
besloot ik om de officieële kanalen te kiezen en een nieuw ISRA-punt proberen te
laten plaatsen, ipv internet aanvragen, dit feit te verzwijgen en gewoon een
UTP-kabeltje aan de koperdraad te solderen.

Dus KPN gebeld en toen ik aangaf dat ik internet via Compuserve wilde nemen, werd er
aangegeven dat Compuserve dit moet regelen met KPN. Dus Compuserve gebeld en daar werd
aangeven dat zij wel internet kunnen leveren en dit zouden gaan regelen met KPN.
Een KPN-monteur zou mij binnen een week gaan bellen voor een afspraak.

Een week later krijg ik een brief binnen van Compuserve dat zij toch geen
internet kunnen leveren, maar door een storing op de website toch een aanvraag
heb kunnen indienen. Ik vraag mij dan af, zou dit echt technisch niet kunnen of
wil geen van beide partijen gaan betalen voor de werkzaamheden aan mijn
koperdraad?

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat de koperdraad bij mijn onderbuurvrouw
hoort (die zij dus niet gebruikt), want ik deel mijn voordeur met haar en dat
mijn woning simpelweg geen koperdraad heeft volgens KPN.
Als er een lijn binnen komt is er dus een 'aansluitpunt'. Dat deze fysiek niet helemaal in orde is of afgeknipt door een vorige bewoner staat los van wel/niet kunnen bestellen van ADSL. Dat je niet kunt bestellen heeft een andere oorzaak.

Het herstellen van je ISRA kan ook later, als je het niet aangesloten krijgt werkt het niet. Dan kan je ISP dit melden bij KPN (via de telco die ADSL levert) en komen ze het oplossen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Aangezien ik niet de enige met die brief ben, zal het idd niet met m'n ISRA probleem te maken hebben. Het gekke was alleen dat ik nooit iets via hun website gedaan heb, maar telefonisch, dus das dan weer jammer.
Pagina: 1