Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50

Meet/Workshop : Studio- en Strobistworkflow 101

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/workshop/workflow_promo01.jpg

Intro
Na alle reacties op m'n blog, de vele mailtjes met vragen en na alle DM-berichtjes hier op GoT met verzoekjes voor een nieuwe workshop is het nu eindelijk zo ver; een nieuwe meet/workshop/nerddag.

Hoe en wat precies de bedoeling is gaan we samen uitvogelen, maar "uit onderzoek is gebleken dat" de meeste mensen m'n workflow willen weten, dus van concept naar uitwerking. Waar de nadruk bij de vorige editie lag op de apparatuur, zal het deze keer meer gaan over hoe fooker/Timo vrouwen versiert, hoe allstarted wil overstappen op Canon, het opstellen van het licht, de compositie, nabewerking etc etc. Het doel van dit topic is om er achter te komen wat jullie willen. Maar in ieder geval niet teveel techniek/nerd-talk. Tijdens de workshop vragen waarom ik iets heb gekocht en hoe je iets instelt is natuurlijk geen probleem, DUH!.

De Locatie
Per 1 juli heb ik de beschikking over een nieuwe studio/kantoorruimte van 300m2 in Zoetermeer, genoeg plek om een grote orgie in te houden. De ruimte is heel kaal en ik ga er eerlijk gezegd niet veel aan doen aangezien ik wel blij ben met de look en feel op dit moment. Het enige wat ik voor jullie moet regelen is genoeg zitplek :) Misschien dat MartijnGizmo me korting kan geven op stoeltjes bij de Ikea ;)

Datum / Tijdstip
Tijdstip : 11 - 16:00 (kan ook later worden, ik heb geen haast)
Datum : klik hier om je aan te melden. Als je meerdere data kan, dan graag aangeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/486/days.png

Op de dag dat de meeste mensen kunnen zal de workshop gehouden worden. Bij veel aanmeldingen zal ik twee workshops geven.

Kosten
Ja, deze keer wel wat kosten, want zoals de meeste van jullie weten heb ik de vorige keer een boel geld in moeten leveren voor de spullen, locatie, drank etc. Helaas is alleen FotoSG rijker geworden door jullie ;)
Dit keer ga ik er dus geen Tweaker-maandsalaris instoppen, sorry :)

Als ik uitga van lekker eten (buffetvorm), drank en overige kosten dan kom ik uit 35 euro per persoon. En je mag nu meteen op "Topic Report" klikken om een modje te waarschuwen maar dit is in overleg met de ubergeile modjes van GoT.

Ik hoef niet rijk te worden van jullie maar het is zeker niet de bedoeling dat ik er "armer" van word. Mocht je een betere en goedkopere workshop vinden, dan gaan we daar met z'n alleen naartoe :)

Wat moet ik meenemen? / Wat moet ik weten?
- Een bloedgeile vriendin. Laat maar, nerds hebben natuurlijk geen bloedgeile vriendinnen ;)
- Alleen Canon apparatuur Okay okay, Digitale Hasselbladjes/Leafjes zijn ook goed.
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard Ik ga liever voor de sambuca

Nee, serieus...... Ik verwacht wel dat je weet hoe je moet fotograferen; je moet niet vies zijn van de woorden sluitertijd, diafragma, iso-waarde, vagina, borsten etc etc. Daarnaast moet je weten hoe de M-stand op je camera werkt, want daar zullen we voor 99% van de tijd in schieten.

Mocht je een laptop hebben dan zou ik die meenemen, dan kan je je foto's bekijken, Photoshoppen etc etc.

Ik zal PocketWizards "uitdelen" zodat iedereen kan fotograferen. Nu is dat voor de meeste mensen geen probleem en werken die dingen gewoon, alleen is Sony/KM volgens mij heel eigenwijs en werkt het op die camera's niet. In dat geval moeten we helaas met synccords gaan werken (en dat is zooooo 1845).

Het is de bedoeling dat het net zo gezellig wordt als de vorige keer (of eigenlijk nog gezelliger), dus het wordt heel informeel. Ben je irritant dan ga je eruit :) Niet modellen lastigvallen enzo, lief zijn voor mij en slopen = kopen :)

Na de vorige editie heb ik er leuke contacten en zelfs stalkers (*kuch* SparkOne) aan overgehouden en daar draait het om : GEZELLIGHEID!

Verder nog iets? Ik word moe van al die onzinnige tekst
Ik merk dat deze aanbieding nu ook "populair" wordt buiten Tweakers/GoT om. Dat is heel leuk, maar deze "aanbieding" is voor alle gezellig nerds hier. Dus daarom de volgende regels (sorry) :
- Workshop is alleen voor GoT-leden die langer dan 6 maanden lid zijn en die meer dan 100 posts hebben ;)
- Je moet zelf al wel bezig zijn met (reportage)fliters, anders heb je niet zoveel aan de workshop. Bezit je bijvoorbeeld alleen een DSLR met kitlens en voor de rest niets, dan is het zonde om te komen want we gaan veel flitsen (studio + strobist).. .

Qua hoeveelheid mensen : ik heb geen limiet, mocht er heel veel belangstelling zijn dan ben ik best bereid om het op een zaterdag + zondag te doen; laten we zeggen 15 personen per dag. Maar ik verwacht dat er veel mensen op het laatste moment gaan afzeggen, dat gebeurd wel vaker met dit soort "meets". Ik kijk het dus nog even aan.

Niet roken in het pand. We zullen regelmatig een pauze nemen, dan blijft de stof ook beter hangen.
Breng je goede humeur mee en vergeet je zwemspullen niet.

En ohja, over de vorige workshop werd door sommige Tweakers gezegd dat ik het deed om te patsen met m'n apparatuur, voor de exposure en voor die superdeal met FotoSG. Daar is niets van waar, ik ben geen patser, hoef geen exposure op GoT want eerlijk gezegd zijn jullie mijn doelgroep niet.... en ben ik niet rijker geworden door FotoSG. Helaas...... Mocht iemand weer zoiets roepen deze keer... meteen op z'n/haar bek stompen, want het is onzin :)

Het doel van de workshop (het is geen meet, ik haat nerd-meets ;) ) is om gezellig bij elkaar te zitten in de hoop dat we iets van elkaar opsteken. Ik pretendeer niet alles te weten, maar hetgene dat ik weet wil ik uiteraard delen met jullie. Laat in dit topic weten wat je wil en wat je verwacht dan zal ik kijken of ik dat kan vertalen in een leuke meet workshop. Stel gerust vragen als iets niet duidelijk is :)

Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/forum/workshop/20080830_tweak020.jpg

xxx

Gerard

[ Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 06-07-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 18:51
First reply! Nou ja, ik voel er zelf wel wat voor (was er vorige keer niet bij :'(). Misschien is het handig om zo'n schemaatje te maken welke data mogelijk zijn en mensen te laten stemmen, net als ze in dat nurdmeetgeartopic doen bij de buren? Ook vroeg ik me af hoe veel plaatsen je hebt?

Top dat je iets met de feedback hebt gedaan met betrekking tot de inhoud van je workshop. Misschien ook een idee de dag op video vast te leggen zodat alles later nog eens terug gekeken kan worden (wie heeft een fatsoenlijke videocamera hier, of gebruiken we een 5dmk2? ;))?

[ Voor 5% gewijzigd door KleineAap op 19-06-2009 14:28 ]

The intersection of technology and creativity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Lijkt me wel wat Gerard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:16
Klinkt inderdaad best leuk, ik ben benieuwd naar meer info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvb-1980
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
Lijkt me erg tof!

(als het maar niet op de dag van Mysteryland is want daar moet ik nog shooten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
KleineAap schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:26:
First reply! Nou ja, ik voel er zelf wel wat voor (was er vorige keer niet bij :'(). Misschien is het handig om zo'n schemaatje te maken welke data mogelijk zijn en mensen te laten stemmen, net als ze in dat nurdmeetgeartopic doen bij de buren? Ook vroeg ik me af hoe veel plaatsen je hebt?
Datum is nog lastig op dit moment, ik wil eerst iedereen normaal kunnen ontvangen (tafels, stoelen etc etc).
Daarnaast heb ik het de zomer altijd extra druk qua werk, zit ik nog 3x in het buitenland... dus een exacte datum (of een keuze) is lastig te bepalen op dit moment.
Top dat je iets met de feedback hebt gedaan met betrekking tot de inhoud van je workshop. Misschien ook een idee de dag op video vast te leggen zodat alles later nog eens terug gekeken kan worden (wie heeft een fatsoenlijke videocamera hier, of gebruiken we een 5dmk2? ;))?
Een 5Dmk2 is een fatsoenlijke videocamera, anders had ik hem nooit gekocht ;)
Filmen is prima, leuk idee ook, maar wie gaat dat doen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
mvb-1980 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:34:
Lijkt me erg tof!

(als het maar niet op de dag van Mysteryland is want daar moet ik nog shooten)
No worries, ik moet zelf ook werken op Mysteryland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Jermaine schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:34:
Klinkt inderdaad best leuk, ik ben benieuwd naar meer info :).
Wat voor info wil je nog meer hebben?

Hmmz.. had eigenlijk alles in 1 post moeten quoten.. sorry modjes >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvb-1980
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
GerardHenninger schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:37:
[...]

Wat voor info wil je nog meer hebben?
Ik denk aan de info wanneer het is en hoe hij zich kan opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Ondanks dat ik de vorige keer niet aanwezig was, lijkt me het gezellig om deze keer wel aanwezig te zijn :)

Ik vind het ook niet erg dat het nog eventjes duurd, ben zelf ook nog aan het klussen in me huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Hey G, ik meld me aan, moet er wel bij zeggen dat ik niet de eerste 2 weken van augustus kan ivm vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Schrijf mij er ook maar weer bij Geer! Heb het vorige keer prima naar mijn zin gehad met jullie! Heb je niet voor niets lopen spammen met de vraag wanneer je weer een workshop ging doen :P

Vwb wat ik wil zien, tja, je zegt het zelf al: WORKFLOW! Compositie en vooral ook nabewerking. I love youre style mate ;)

Genoeg geslijm, tot snel hoop ik man!

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287184

Gerard, ik ben dr ook bij! Super initiatief van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:07
1 : bloedgeile vriendin > ehm ik regel wel iemand :+
2 : canon > 40D check! :+
3 : prosecco > ehm ik kijk wel even :O

maar zonder grappen en grollen lijkt me wel wat.

zelf alleen op vakantie van 15 tm 27 juli en ook naar mysteryland.. (foto's maken en anders niet geen idee nog nog geen bevestiging gehad of ik perspas krijg ofniet van mn opdrachtgever)

aangezien je zoveel ruimte hebt mischien een idee om ook mensen hun eigen spullen mee te laten nemen om daar bv tips bij te krijgen ? (leuk als je met duur spul mag spelen maar als je dan thuis komt en een hobby flitsertje hebt dan is het weer heel anders)

en met de 300m2 zou dat toch wel moeten kunnen toch ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb interesse maar kijk het nog ff aan :) (zowel qua datum als wie er nog meer komt, heb geen zin in bepaalde mensen... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Als het begin augustus is dan ga ik zeker proberen erbij te zijn :) Denk dat het heel leerzaam voor me zou zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sOid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:02:
Heb interesse maar kijk het nog ff aan :) (zowel qua datum als wie er nog meer komt, heb geen zin in bepaalde mensen... :+ )
Met alle respect, maar als je je daardoor laat weerhouden dan vind ik dat echt wel raar. Je komt er toch voor jezelf om te leren en eventueel te meeten met de mensen die je wel wilt spreken.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
btw gerard je snapt wel dat we iets verwachten zoals dit he : http://www.youtube.com/watch?v=VYkNKP96b84

ik moet zeggen zijn style bevalt me wel (wit/zwart _/-\o_ )

ik gok trouwens dat het een kas of iets dergelijks is maar goddam wat een mooie setup.

dit is overgens de studio van Juri Accurs, zo'n beetje werelds best verkopende stock fotograaf.

[ Voor 36% gewijzigd door AjDuLion op 19-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Anoniem: 287184 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:08:
[...]

Met alle respect, maar als je je daardoor laat weerhouden dan vind ik dat echt wel raar. Je komt er toch voor jezelf om te leren en eventueel te meeten met de mensen die je wel wilt spreken.
:9
Heb ook nooit beweerd dat ik normaal ben :p
Overigens meen ik het maar semi serieus, zie smiley

Gerard, hoeveel mensen wil je maximaal hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door sOid op 19-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:31

-Sander-

///M Powerrrrrr

Holy crap, alleen Canon dan val ik al weer af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

- Een bloedgeile vriendin. check :P
- Alleen Canon apparatuur check
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard no check

hmm, voldoe niet geheel aan de eisen, dus ik denk er nog even over na :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
EEKthecat schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:58:
Hey G, ik meld me aan, moet er wel bij zeggen dat ik niet de eerste 2 weken van augustus kan ivm vakantie.
Target is nu ook eind augustus.... Komt dat even mooi uit :)
Donnie schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 15:01:
Genoeg geslijm, tot snel hoop ik man!
Ga door! Ga doooohooooor! :P
angel00008 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:01:
aangezien je zoveel ruimte hebt mischien een idee om ook mensen hun eigen spullen mee te laten nemen om daar bv tips bij te krijgen ? (leuk als je met duur spul mag spelen maar als je dan thuis komt en een hobby flitsertje hebt dan is het weer heel anders)

en met de 300m2 zou dat toch wel moeten kunnen toch ?
Ik denk niet dat iedereen graag met 20kg aan spullen sjouwt. Daarnaast maakt het niet uit wat voor lampen ik gebruik, of ze nou duur/high-end zijn of niet; licht is licht. De basis blijft hetzelfde.
sOid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:02:
MSN me de namen van die bepaalde mensen dan, dan negeer ik die gewoon. Doe ik gewoon voor jou O+ ;)
angel00008 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:56:
btw gerard je snapt wel dat we iets verwachten zoals dit he : http://www.youtube.com/watch?v=VYkNKP96b84

ik moet zeggen zijn style bevalt me wel (wit/zwart _/-\o_ )

ik gok trouwens dat het een kas of iets dergelijks is maar goddam wat een mooie setup.

dit is overgens de studio van Juri Accurs, zo'n beetje werelds best verkopende stock fotograaf.
Hoe zou ik dat moeten doen? Ik doe geen stock..... En heb niet zoveel zettings nodig. Als er een bepaalde setting nodig is dan huren m'n klanten die gewoon, hoef ik niets voor te doen :)
sOid schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:06:
[...]

Heb ook nooit beweerd dat ik normaal ben :p
Overigens meen ik het maar semi serieus, zie smiley

Gerard, hoeveel mensen wil je maximaal hebben?
Goede vraag..... Ik heb eigenlijk geen limiet, maar laten we zeggen maximaal 20 personen. Maar hey, als het er meer zijn dan doen we het gewoon twee dagen :) Zaterdag groep #1 - Zondag groep #2
Alfa_146 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:51:
Holy crap, alleen Canon dan val ik al weer af :(
Nikon is ook goed.... Pentax.... mwah... Oly... mwah.... ;)
Nomad schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 21:51:
- Een bloedgeile vriendin. check :P
- Alleen Canon apparatuur check
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard no check

hmm, voldoe niet geheel aan de eisen, dus ik denk er nog even over na :)
Oh shit... had je de kleine lettertjes niet gezien? Modjes zijn niet welkom; dat zijn personen die hun macht misbruiken en dat verstoort de gezelligheid binnen de groep. Maar aan de andere kant, als je wel komt dan kunnen we je schoppen voor al die onnodige slotjes en censuur-bewerkingen in topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Leuk! Ik ben erg graag bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GerardHenninger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 00:37:

Oh shit... had je de kleine lettertjes niet gezien? Modjes zijn niet welkom; dat zijn personen die hun macht misbruiken en dat verstoort de gezelligheid binnen de groep. Maar aan de andere kant, als je wel komt dan kunnen we je schoppen voor al die onnodige slotjes en censuur-bewerkingen in topics ;)
ik was eigenlijk ook meer van plan om te komen om dit keer fysieke maatregelen te nemen tegen sommige opdondertjes op tweakers, aangezien een "digitale" straf blijkbaar niet bij ze werkte.
;)

(ik weet echt nog niet of ik kom, het lijkt me gezellig en misschien ook leerzaam, maar heb het ook verrekte druk, ook in de vakantie helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 11:26
Ben niet heel erg actief op dit forum, maar zou wel graag mee willen doen. Kan dit? Krijg je twee flessen prosecco van me ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-05 15:05

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

alleen is Sony/KM volgens mij heel eigenwijs en werkt het op die camera's niet. In dat geval moeten we helaas met synccords gaan werken (en dat is zooooo 1845).
En ik maar denken dat retro weer helemaal in is :'(
Ik zou er graag bij willen zijn, hoewel ik niet echt überactief ben op het forum..... Maar met een paar flessen Chateau Mouton-Rothschild 1945 zou dat toch op te lossen moeten kunnen zijn ;) (in theorie)

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Hm, klinkt wel erg interessant (gezien ik *niet* met flitsers kan omgaan, enkel theoretisch) maar ik heb het al extreem druk. Als dit nog eens wordt georganiseerd ben ik er zeker bij, nu houd ik het topic in de gaten ;)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Yes! Een zaterdag moet zeker lukken, lijkt me leuk :) Alleen hoop ik dat het niet een te groot probleem is dat ik niet helemaal dolgelukkig van vagina's en borsten word :P

Kosten vallen me ook mee, zeker als daar eten en drinken bij zit :D

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
leejoow schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:05:
Yes! Een zaterdag moet zeker lukken, lijkt me leuk :) Alleen hoop ik dat het niet een te groot probleem is dat ik niet helemaal dolgelukkig van vagina's en borsten word :P
*proest* _/-\o_ _/-\o_

Ach, er zullen vooral mannen komen, dus genoeg eh, "worsten" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Hmm, dus meeten om het meeten mag niet? Das goed kut dan... De workshop geloof ik wel, ik wil gewoon Geertje aaien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
UPDATE :
Ik heb de openingspost wat aangepast qua tijdstip/datum en "voorwaarden".

Ik merk dat deze aanbieding nu ook "populair" wordt buiten Tweakers/GoT om. Dat is heel leuk, maar deze "aanbieding" is voor alle gezellig nerds hier. Dus daarom de volgende regels (sorry) :
- Workshop is alleen voor GoT-leden die langer dan 6 maanden lid zijn of die meer dan 100 posts hebben ;)
- Je moet zelf al wel bezig zijn met (reportage)fliters, anders heb je niet zoveel aan de workshop. Bezit je bijvoorbeeld alleen een DSLR met kitlens en voor de rest niets, dan is het zonde om te komen want we gaan veel flitsen (studio + strobist).. .

Qua hoeveelheid mensen : ik heb geen limiet, mocht er heel veel belangstelling zijn dan ben ik best bereid om het op een zaterdag + zondag te doen; laten we zeggen 15 personen per dag. Maar ik verwacht dat er veel mensen op het laatste moment gaan afzeggen, dat gebeurd wel vaker met dit soort "meets". Ik kijk het dus nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
Je moet dan gewoon zorgen dat ze het geld op voorhand storten ? Als ze cancellen... dan pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
psychodweep schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:05:
Je moet dan gewoon zorgen dat ze het geld op voorhand storten ? Als ze cancellen... dan pech.
Zat ik ook aan te denken, maar zo formeel wil ik niet zijn. Mensen voor wie ik drank/eten heb geregeld en die niet op komen dagen op het laatste moment moeten maar een (IP-)ban krijgen van Nomad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06-2023
GerardHenninger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:28:
[...]

Zat ik ook aan te denken, maar zo formeel wil ik niet zijn. Mensen voor wie ik drank/eten heb geregeld en die niet op komen dagen op het laatste moment moeten maar een (IP-)ban krijgen van Nomad :P
Soms moet het wel hoor.... anders loop je daar het risico dat er maar 5 van de 15 man afkomt...
Jammer dat het zo ver is (van hieruit naar Zuid Nederland is het al 130km bijna), anders zou ik wel afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Vandaag special een 28-75mm 2.8 aangeschaft, dus ik kom zeker weten ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

GerardHenninger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:28:
[...]

voor een goede fles wijn zijn zulke dingen altijd weer te regelen enzo.
De euro/dollar mag dan zwak staan de laatste tijd, die wijn blijft een sterke currency ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb ook wel interesse, zolang de meet maar voor augustus is :)

Eventueel kan ik naast de drankafkoop ook 6 Metz 45 CT-1 flitsers meenemen om mee te spelen :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Erasmo schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:14:
Ik heb ook wel interesse, zolang de meet maar voor augustus is :)

Eventueel kan ik naast de drankafkoop ook 6 Metz 45 CT-1 flitsers meenemen om mee te spelen :P
flitsers hebben we allemaal wel genoeg, ik heb er ook 5, dus daar kom je niet mee weg :P.

Maar eh, een animo topic lokt altijd uit om wat te gaan slowchatten enzo (ook mijn eigen schuld), maar zullen we het beperkt houden en weer beetje nuttige dingen bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

Hey Gerard, ik weet dat je ook een Belgische editie gaat houden wss, maar ik ga proberen om toch naar de Nederlandse editie te komen, enkel zit ik nog met een vervoer probleem. Ik ben afkomstig van Antwerpen.

Moesten er hier tweakertjes zijn uit de buurt van Belgie, die voor een kleine vergoeding mij ergens in Roosendaal of omstreken wilt komen halen en afzetten, hoor ik dit altijd graag.

Moest ik niemand vinden probeer ik iets te regelen. Als ik maar op voorhand weet wanneer. Geld op voorhand storten vind ik dan ook geen probleem, zeker als het maar over 35-40 pleurietjes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Zoals ik de vorige keer, en ook op je blog, al had aangegeven heb ik zeker interesse. Hoewel die interesse nu vooral bestaat uit kijken hoe andere fotografen aan de gang gaan. En dat zal tijdens deze workshop zeker niet beperkt blijven tot alleen Gerard, aangezien ik er wel vanuit ga dat er genoeg actief geflitst gaat worden door de deelnemers.

Wat het moment van de workshop betreft, zolang het na Lowlands is kan ik wel, daarvoor zit mijn augustus al helemaal (zowel de weekenden als doordeweeks). Zoetermeer is prima te doen met OV (geen eigen auto meer :( ), hopelijk is jouw nieuwe lokatie ook prima met het lokale OV te bereiken, maar dat zien we tegen die tijd wel.

Het Sony/KM verhaal is niet helemaal waar meer. Ik heb tegenwoordig wat verloop blokjes waardoor is standaard hotshoe dingen ook aan kan sluiten, dus dat gaat helemaal goedkomen. Oh, en ik heb nu ook een reportage flitser die netjes als optical slave kan reageren op alles wat flitst. Dus voor het vervolg op deze foto: http://temp.servervangera...hop/20080830_tweak020.jpg hoef ik geen Canon rotzooi te lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
GerardHenninger schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 14:38:
- Workshop is alleen voor GoT-leden die langer dan 6 maanden lid zijn of die meer dan 100 posts hebben ;)
Oef ik schrok even, maar zes maanden haal ik en dit is bericht 102, laten we de fotografie god op onze blote knieeen danken. Hoezee! Over dat filmen, gewoon een camera ergens op een tripod lijkt me afdoende, zo kunnen ook de mensen met intresse later nog eens terug kijken (met 99 posts ofzo...)? Moeten we alleen het kansloos zuipen & het bloot censureren (niemand wordt blij van zatte nurds, laten we eerlijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wolfensteijn schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:43:
Wat het moment van de workshop betreft, zolang het na Lowlands is kan ik wel, daarvoor zit mijn augustus al helemaal (zowel de weekenden als doordeweeks). Zoetermeer is prima te doen met OV (geen eigen auto meer :( ), hopelijk is jouw nieuwe lokatie ook prima met het lokale OV te bereiken, maar dat zien we tegen die tijd wel.
De locatie zit 1 minuut van het station af. Zit 30 secs van de Burger King vandaan. Zit op 45 secs van een Apple store. Twee keer rollen en je zit in de MediaMarkt. Ja ja, ik kies m'n locaties wel ;)

Heb het gisteren toevallig getest; Vanaf Den Haag centraal station is het 14 minuten naar mij toe (met de RandStad-rail).
Het Sony/KM verhaal is niet helemaal waar meer. Ik heb tegenwoordig wat verloop blokjes waardoor is standaard hotshoe dingen ook aan kan sluiten, dus dat gaat helemaal goedkomen. Oh, en ik heb nu ook een reportage flitser die netjes als optical slave kan reageren op alles wat flitst. Dus voor het vervolg op deze foto: http://temp.servervangera...hop/20080830_tweak020.jpg hoef ik geen Canon rotzooi te lenen :P
Maar die verloopblokjes, die doen het hem ;) Maar mooi om te weten dat je er nu een oplossing voor hebt :)
Anoniem: 255680 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:51:
Hey Gerard, ik weet dat je ook een Belgische editie gaat houden wss, maar ik ga proberen om toch naar de Nederlandse editie te komen, enkel zit ik nog met een vervoer probleem. Ik ben afkomstig van Antwerpen.

Moesten er hier tweakertjes zijn uit de buurt van Belgie, die voor een kleine vergoeding mij ergens in Roosendaal of omstreken wilt komen halen en afzetten, hoor ik dit altijd graag.

Moest ik niemand vinden probeer ik iets te regelen. Als ik maar op voorhand weet wanneer. Geld op voorhand storten vind ik dan ook geen probleem, zeker als het maar over 35-40 pleurietjes gaat.
Volgens mij hadden er meer belgen interesse, weet alleen niet meer wie het waren. Als je geluk hebt komt DocGonzo ook. Hij zit nu alleen in China met z'n chick, dus ik kan hem niet bellen voor je.

Maar als je slim bent dan spam je wat belgische vriendjes en dan kom je met hun (mits ze hier op GoT zitten).
Maak je er meteen een weekendje-weg van : workshop + hotel + stappen ;)
KleineAap schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:18:
Oef ik schrok even, maar zes maanden haal ik en dit is bericht 102, laten we de fotografie god op onze blote knieeen danken. Hoezee! Over dat filmen, gewoon een camera ergens op een tripod lijkt me afdoende, zo kunnen ook de mensen met intresse later nog eens terug kijken (met 99 posts ofzo...)? Moeten we alleen het kansloos zuipen & het bloot censureren (niemand wordt blij van zatte nurds, laten we eerlijk zijn).
Die regel is er voor de "dagjes-mensen"; mensen van Hyves/Twitter/Internet die mee willen doen en dan even snel een account aanmaken. Die mensen kunnen van mij best een workshop krijgen maar die moeten dan gewoon 300 euro ex btw betalen voor een volgende commerciele editie ;)

Ik heb overigens nog nooit dronken nurds/Tweakers gezien :S Hoe zijn nerds als ze dronken zijn dan? Oh wacht, dat gaan we vanavond bij jou uitproberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
GerardHenninger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 08:14:
[...]
Ik heb overigens nog nooit dronken nurds/Tweakers gezien :S Hoe zijn nerds als ze dronken zijn dan? Oh wacht, dat gaan we vanavond bij jou uitproberen :p
Ik moet rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36

Japie.G

Colour Classic

Mooi! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Mits datum mij uitkomt ben ik erbij! :9

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nomad schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 16:31:
[...]

flitsers hebben we allemaal wel genoeg, ik heb er ook 5, dus daar kom je niet mee weg :P.

Maar eh, een animo topic lokt altijd uit om wat te gaan slowchatten enzo (ook mijn eigen schuld), maar zullen we het beperkt houden en weer beetje nuttige dingen bespreken :)
Met 6x richtgetal 45 kun je leuke dingen doen hoor :P

Hoe zit het verder met het meenemen van flitsgear? Want als iedereen een complete strobist set meeneemt hebben we wel een overkill aan meuk denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255680

GerardHenninger schreef op zondag 21 juni 2009 @ 08:14:

[...]

Volgens mij hadden er meer belgen interesse, weet alleen niet meer wie het waren. Als je geluk hebt komt DocGonzo ook. Hij zit nu alleen in China met z'n chick, dus ik kan hem niet bellen voor je.

Maar als je slim bent dan spam je wat belgische vriendjes en dan kom je met hun (mits ze hier op GoT zitten).
Maak je er meteen een weekendje-weg van : workshop + hotel + stappen ;)
Weekendje word iets moeilijer aangezien ik moet werken dan, maar mss een vrijdag avond, zaterdag zondag. Vriendjes uit belgie vanop got heb ik niet, dus ik hoop ergens op DocGonzo, heb al met hem zitten mailen een tijd hiervoor ivm lofbetuigingen. Ik heb er vertrouwen in dat het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Relaxed * sapphire pakt zijn Lowepro-cheverolet matiz Gear-tas-auto en staat al klaar :+

Ik ben zeker van de partij Gerard !

Zoals je al aangeeft ben ik zeker benieuwd naar je workflow (idee-uitwerken/concept/uitvoering/na-bewerking/ect.). Locatie is ook prima, want dit keer heb ik een auto en stomstom :)

edit: Misschien handig/leuk om een stukje inventarisatie mee te nemen in de workshop. Niet iedereen heeft de beschikking tot een studio dus is eht voor veel van ons vaan creatief zijn en inventariseren, misschien dat je daar algemene tips van kunt meenemen hoe je bepalde dingen kan aanpakken oid ?

[ Voor 31% gewijzigd door sapphire op 21-06-2009 22:02 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HUUUUUUUU
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 13:47
6 maanden lidmaarschap red ik makkelijk...
alleen volg ik alles stilletjes.....zonder enige reden eigenlijk (dat ik nergens op reageer)
Zou graag bij "dé workshop" willen zijn.

Ben sinds begin dit jaar bezig met studio/strobist fotografie en valt nog hoop te leren.
heb elinchrome studiotje (BX/RI500) en naar aanleiding van het strobist touwtje de strobist spullen aangeschaft.

aanvulling daarop zou geweldig zijn!

spullen zat om eventueel mee te nemen.

mysteryland wss ook fotograferen. maar dat moeten er meerdere hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
Uhmmm..

- Een bloedgeile vriendin.....nee
- Alleen Canon apparatuur...nee
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard....in your dreams

Dus mag ik nog komen....wat ik wel kan meenemen...is mijn Pentax....(mischien kan ik jullie allemaal overtuigen)..en een boel strobist spul..

Wel ff de datum afwachten...

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
@Frank,
Je mag alleen komen als je niet meer achter nagenoeg elke zin (of elk woord) een paar puntjes zet :P
Je hebt nog een paar maanden om dat af te leren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Laatst online: 16-01-2013
sOid schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:02:
@Frank,
Je mag alleen komen als je niet meer achter nagenoeg elke zin (of elk woord) een paar puntjes zet :P
Je hebt nog een paar maanden om dat af te leren :+
................

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

- Een bloedgeile vriendin. -> check (maar heeeeeel erg monogaam :P).
- Alleen Canon apparatuur -> check.
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard -> noteert:"op zoek naar bocht voor Gerard.."
- langer dan 6 maanden lid -> mag langer dan 6 jaar ook?
- meer dan 100 posts -> check (4348 4349).

Het lijkt em enorm leuk om er bij te kunnen zijn, ik weet nog niet hoe ik precies zit in augustus maar als het me lukt ben ik van de partij.
Ik ben dan vooral benieuwd naar de strobist werkwijze van Gerard en mogelijk andere GoTters.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

- Een bloedgeile vriendin. -> check (maar heeeeeel erg monogaam :P).
- Alleen Nikon apparatuur -> check.
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard -> uhm.. zien we wel..
- langer dan 6 maanden lid -> uhm wat betreft 9 jaar? (22 juni 2000)
- meer dan 100 posts -> check (20.616).
- Ontvanger / Receiver -> Falcon Eyes (RF-425DHS-C [Die Oeloe van je had gekocht])

[ Voor 13% gewijzigd door ReseTTim op 22-06-2009 22:56 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
sapphire schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:57:
edit: Misschien handig/leuk om een stukje inventarisatie mee te nemen in de workshop. Niet iedereen heeft de beschikking tot een studio dus is eht voor veel van ons vaan creatief zijn en inventariseren, misschien dat je daar algemene tips van kunt meenemen hoe je bepalde dingen kan aanpakken oid ?
Ik zal er rekening mee houden dat niet iedereen een grote ruimte heeft :) Is ook helemaal niet nodig, maar als mensen de "basis" kennen dan kunnen ze dat op iedere situatie toepassen.
HUUUUUUUU schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:56:
Ben sinds begin dit jaar bezig met studio/strobist fotografie en valt nog hoop te leren.
heb elinchrome studiotje (BX/RI500) en naar aanleiding van het strobist touwtje de strobist spullen aangeschaft.

aanvulling daarop zou geweldig zijn!

spullen zat om eventueel mee te nemen.

mysteryland wss ook fotograferen. maar dat moeten er meerdere hoor ik.
Ik moet zelf ook naar Mysteryland, dus die datum wordt het niet. In principe hoef je niets mee te nemen, maar een laptop zou handig zijn (zie meer hieronder).
Frank|A schreef op maandag 22 juni 2009 @ 01:02:
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard....in your dreams

Dus mag ik nog komen....wat ik wel kan meenemen...is mijn Pentax....(mischien kan ik jullie allemaal overtuigen)..en een boel strobist spul..
Niet eens een flesje drank voor mij? Dat is ook niet vriendelijk...
En overtuigen met Pentax? Overtuigen dat wij extra blij moeten zijn met onze Canon/NIkon? Overtuigen dat Pentax inderdaad achterloopt? Overtuigen dat jij wel veel ruis hebt op hoge ISO-waarden? :P

UPDATE :
Ik heb een meeting-manager toegevoegd met data. Geef a.u.b. aan welke dagen je zou kunnen.
Laat ook even weten of je een laptop (met Photoshop CS3/CS4) meeneemt, dat maakt het uitleggen van Photoshop wel zo makkelijk.

En laat ook even weten waar je vandaan komt, of je met de auto of het OV komt en of je bereid bent om mede-Tweakers mee te nemen. Alleen als je sociaal bent natuurlijk........ ;)

Ik zal alles verwerken in een Excel-sheet zodat ik voor mezelf een duidelijk overzicht heb. Als de workshop nadert dan zal ik uiteindelijk per mail om een bevestiging vragen, maar dat komt tegen die tijd wel.

[ Voor 4% gewijzigd door GerardHenninger op 23-06-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
Ik sta in het lijstje. Laptop is geen probleem (MBP, CS3, CS4, LR2). Ik was van plan om met het OV te komen, maar wellicht wordt het toch een auto, indien ik met de auto ga heb ik plek voor anderen... Zelf kom ik uit 's-Hertogenbosch dus wellicht is er wat te regelen?

En Pentax? Daar gaat de serieuze workshop :X

[ Voor 19% gewijzigd door KleineAap op 23-06-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
KleineAap schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 13:57:
Ik sta in het lijstje. Laptop is geen probleem (MBP, CS3, CS4, LR2). Ik was van plan om met het OV te komen, maar wellicht wordt het toch een auto, indien ik met de auto ga heb ik plek voor anderen... Zelf kom ik uit 's-Hertogenbosch dus wellicht is er wat te regelen?

En Pentax? Daar gaat de serieuze workshop :X
Oh, kom jij ook? :P Dan ga je misschien in dezelfde saaie stijl schieten als ik..... je vond toch dat ik in een "sleur" zat? Dan zit jij daar straks ook in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineAap
GerardHenninger schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:01:
[...]

Oh, kom jij ook? :P Dan ga je misschien in dezelfde saaie stijl schieten als ik..... je vond toch dat ik in een "sleur" zat? Dan zit jij daar straks ook in :)
Ik wil ook graag een sleur! You're twisting words; Ik vond m'n vraag een goede interview vraag! Diepe gesprekken in de zon enzo. Graag of niet hoor ;) Iemand moet toch met kitlens komen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Ik sta ook in de lijst. In principe wil ik met de auto komen (tenzij mijn wederhelft de auto opeist, maar die kans is niet zo groot ;)) vanuit Eindhoven. Geen laptop, wel nog een plaats of drie in de auto.

👨‍🚒 spuitgast ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S95 | Ontwikkelaar van Itho Daalderop Warmtepomp ESPHome uitleesmodule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb me aangemeldt maar geen datum ingevult omdat het voor mij nog allemaal open is rond die tijd maar er wel een spontane vakantie tussen nu en 1 september sort of geplant is.
Ik heb een laptop met CS3/CS4.
Ik kom uit de regio Hoorn NH en kan eventueel 3/4 mensen mee nemen in de auto.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

damnit.. geheel augustus willen mijn vriendin en ik eigenlijk op vakantie :/ . We hebben namelijk vorig jaar ook geen vakantie genomen dus dit jaar gaan wij zeker..

Kan het niet ergens in september worden? ;)

psst V&A aangeboden: Manfrotto 028B statief + schouderband

[ Voor 23% gewijzigd door ReseTTim op 23-06-2009 14:20 ]

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb me ook aangemeld. Zowel 15e en 16e heb ik nu ook als beschikbaar opgegeven, dit is echter wel een beetje afhankelijk van hoe laat de workshop afgelopen is, dan wel begint. Ik heb namelijk zaterdagavond een feest in Groningen.

Ik kom in principe uit Utrecht, met OV, zonder laptop.

(edit: excuus, ik zie dat de tijden al bekend waren, 11u-16u)

[ Voor 10% gewijzigd door vanardenne op 23-06-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:01

thalyric

God

Ah ik zat al je tweets te lezen en afwachtend op de data ... nice .. ik wil ook wel mee doen ..

* bloedgeile vriendin .. nee .. maar kan geregeld worden
* canon ... 40D + 30D
* een simpele oude ringflitser?

waar is het eigenlijk? welk stad?

de kosten vind ik ni zo erg ..

wat betreft de data ... mij maakt ni zo uit ..

[ Voor 8% gewijzigd door thalyric op 23-06-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007

allstarted1

WTRFTS

*heeft zich niet ingeschreven, maarreh.

Houden de tweakerts ook rekening met modelletjes? ;) Leuk dat al die flitsmeuk meegaat, maar ik zie al mensen die 3 á 4 mensen mee kunnen nemen, en zoveel vrouwvolk heeft nog niet in dit topic gereageerd! :D

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
thalyric schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:30:
Ah ik zat al je tweets te lezen en afwachtend op de data ... nice .. ik wil ook wel mee doen ..

* bloedgeile vriendin .. nee .. maar kan geregeld worden
* canon ... 40D + 30D
* een simpele oude ringflitser?

waar is het eigenlijk? welk stad?

de kosten vind ik ni zo erg ..

wat betreft de data ... mij maakt ni zo uit ..
Volgens mij staat in de OP toch duidelijk de stad en data.... :)
allstarted1 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:34:
*heeft zich niet ingeschreven, maarreh.

Houden de tweakerts ook rekening met modelletjes? ;) Leuk dat al die flitsmeuk meegaat, maar ik zie al mensen die 3 á 4 mensen mee kunnen nemen, en zoveel vrouwvolk heeft nog niet in dit topic gereageerd! :D
Flitsmeuk gaat niet mee, ik heb alles (gear-slet toch?) al.

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 23-06-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
[knip]

[ Voor 97% gewijzigd door Nomad op 23-06-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
[en meer knip]

[ Voor 91% gewijzigd door Nomad op 23-06-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
ReseTTim schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:20:
damnit.. geheel augustus willen mijn vriendin en ik eigenlijk op vakantie :/ . We hebben namelijk vorig jaar ook geen vakantie genomen dus dit jaar gaan wij zeker..

Kan het niet ergens in september worden? ;)
Voor jou en de andere vakantiegangers twee extra data toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007

allstarted1

WTRFTS

Haha? :/ Vind het eigenlijk totaal niet grappig...

edit: nomad: ik ook niet, dus is het nu weg.

[ Voor 35% gewijzigd door Nomad op 23-06-2009 23:47 ]

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik heb maar één flitser, maar het lijkt me erg leuk om aan mee te doen. Heeft het voor mij nut om mij aan te melden?

(ik heb mij al aangemeld, onder voorbehoud van jullie antwoord op deze vraag en mijn vakantieplannen in die tijd zijn de vakjes nog grijs)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb me ook aangemeld. Moet ik me fotogear meenemen of gaan we fijn met de 1dIII en 5dII van Gerard spelen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

GerardHenninger schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:39:
[...]

Volgens mij staat in de OP toch duidelijk de stad en data.... :)
[...]
check

"Zoetermeer"

data maakt mij niet uit .. maak wel die dagen vrij

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 23-06-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 19:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Bloedgeile vriendin: check maar komt niet mee want ze vind Gerard arrogant :+
Canon apparatuur: duh
Bocht voor Gerard: kijken wat we kunnen stoken

Komt met de auto uit Rijnsburg :)

Op de vraag of er Gear mee moet, gok ik het volgende: Flits meuk heeft Gerard dus waarom 20 soorten ontvangertjes en flitsertjes meenemen. Cam wel zelf meenemen emt een stuk glas erop ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11-2023
Alle data's zijn geen probleem voor me :)

Laptop met Photoshop moet ik ook wel kunnen regellen. (mijn oude iBook G4 trekt dat soort dingen niet lekker :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
MEDEDELING :

Ik heb nooit gezegd in de OP (of ergens anders in dit topic) dat mensen hun eigen flitsspul mee moeten nemen, want in principe heb ik alles. Ik zie meerdere mensen hierboven praten over wat ze mee kunnen nemen, maar dat HOEFT DUS NIET. Laptop + camera, that's it!

Triggers hoeft in principe ook niet, ik heb genoeg Pocketwizards om m'n flitsers mee aan te sturen. Diegene die aan de beurt is om te fotografen krijg de "master" PocketWizard en kan dan foto's maken.

Zouden jullie daarnaast duidelijk in de meeting-manager aan kunnen geven welke data jullie wel en niet kunnen, ik zie nu dat er een aantal data "leeg" zijn; ze zijn niet ROOD maar ook niet GROEN.

Dank.

Uw uber-geile-gearslet,

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307600

ik ben totaal niet aktief maar die 35 euro, zit ook een vlucht bij inbegrepen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 307600 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:58:
ik ben totaal niet aktief maar die 35 euro, zit ook een vlucht bij inbegrepen toch?
Een vlucht van de trap af als we klaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wrom kom je dan trollen?
Anyway, zo 'n dag mensen van spijs en drank enzomeer voorzien kost nu eenmaal wat centjes, en gezien de ervaringen met de vorige keer, kan ik G. daarin best begrijpen.

ontopic :
Ik ga morgen op de zaak eens bekijken wanneer ik permanentie heb en wacht dus nog even met het invullen van de meeting-manager...
Ga d'r wan wel een weekendje van maken, dus Kevinneke, qua transport kan ik (misschien) wel heen of terug voor je betekenen...
In navolging van Gerard (copycat-alert!) is een kratje Lipton Ice Tea wel okay :D
Dus :
- Een bloedgeile vriendin. Laat maar, nerds hebben natuurlijk geen bloedgeile vriendinnen ;)
Ehh, nee, niet meer in elk geval :|
Maar ik kan 't natuurlijk altijd eens lief aan Lies vragen, natuurlijk.
- Alleen Canon apparatuur
Is there any other brand then ? 8)
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard Ik ga liever voor de sambuca
Crap, voor die prosecco had ik wel kunnen zorgen, 1 van mijn klanten is nl wijnhandelaar, maar sambuca doet'ie niet denk ik :X

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307600 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:58:
Als je probeerd te zeggen dat 35 euro te duur is dan wil je aanraden om eens een cursus te gaan volgen of wat dan ook. Ik denk dat je met je 35 niet ver komt.

Gewoon super initiatief van Gerard en hij rekent er helemaal niets voor. 35 euro is gewoon voor het vreten wat wij allemaal gaan verorberen. Die jongen regelt het ook allemaal voor ons.

Ik kan het erg waarderen van Gerard en als jij hier komt om loze opmerkingen te plaatsen kan je beter je heil ergens anders zoeken.

Ik ben echt onwijs benieuwd naar de meet en als aankomend student aan de Fotovakschool :) (jaja, het gaat dan toch gebeuren) kan ik de tips ´n tricks van Gerard zeer goed gebruiken.

Beetje lafjes om hier te komen piepen om 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-06 10:08
Ik heb netjes in de meet manager aangegeven dat ik alleen in september kan. Als de workshop gegeven word op een dag dat ik wel kan, zal ik ook een laptop met CS4 en Lr2 meenemen.

€35,- vind ik een prima bedrag voor een gezellig middag onder de pannen waarbij ik ook nog wat leer. De vorige keer vond ik Gerard al niet zo slim bezig door maar €5,- te vragen met in principe een open bar. Zeker gezien het weer van die dag (bloedheet), dus er werd erg veel gedronken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
aside is gewoon een account van Gerard. Hij probeert hiermee sympathie op te wekken voor de 35 euro in de hoop dat men het dubbele wil betalen ;)

Maar 35 euro is idd niks. Kijk maar eens bij de cursussen van fotogram ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
ik wil net zeggen de 35 euro vind ik prima en ook totaal geen bezwaar tegen.

een fotoworkshop bij een winkel kost al snel 100-200 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207744

Aangemeld... Ik heb een EOS 40D en eventueel ook Laptop met CS4 (al zal die niet heel snel draaien denk ik :)).

Ik kom vanuit Zwijndrecht, ZH.

Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GerardHenninger schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:15:
[h2]Verder nog iets? Ik word moe van al die onzinnige tekst[/h2]

xxx

Gerard
Edit: niks gezegd trouwens, je zit hier al vanaf 2007.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 287184 op 26-06-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207744

Edit: niks gezegd trouwens, je zit hier al vanaf 2007.
:) Was dat naar mij?
Ben zelf niet zo actief hier, maar denk dat ik dat wel ga worden ;)

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 207744 op 26-06-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 16:02
Ik heb me net ook aangemeld, verder ook niet heeel actief hier maar, de vorige keer was dus wel egt gezellig dus deze keer wil ik niet echt missen.

Kan helaas alleen het eerste weekend daarna ben ik weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Anoniem: 287184 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:57:
[...]
Beetje lafjes om hier te komen piepen om 35 euro.
Het is niet nodig om er meteen op te springen hoor :P

Daarnaast kan aside een ticket wel gebruiken als hij echt in .ca zit zoals zijn IPadres doet vermoeden ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gerard, kan ik die PW's ook gebruiken icm met mijn Pentax 645?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 17:49:
[...]

Het is niet nodig om er meteen op te springen hoor :P

Daarnaast kan aside een ticket wel gebruiken als hij echt in .ca zit zoals zijn IPadres doet vermoeden ;)
Excuse et moi.
Het wekte bij mij een beetje de indruk alsof het onterecht was dat Gerard hier 35 euro voor rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Anoniem: 287184 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:39:
[...]

Excuse et moi.
Het wekte bij mij een beetje de indruk alsof het onterecht was dat Gerard hier 35 euro voor rekent.
Wat Zoeffffff bedoelde (denk ik) is dat aside ook graag wil komen, maar dat hij niet op dit continent zit en dus graag een vliegticket zou willen hebben om naar Europa/Nederland te vliegen :)
Erasmo schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:20:
Gerard, kan ik die PW's ook gebruiken icm met mijn Pentax 645?
Volgens mij wel... en anders is er altijd nog een sync-cord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ah, had helemaal niet door dat hier een nieuw topic over geopend was :) me ook net ingeschreven - kan alleen 22-23, het weekend van Lowlands, (hopelijk) niet.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:39
Tuurlijk is de stalker erbij, neem een laptop XP CS4 mee!

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalyric

thalyric

God

zoo ook maar ff aangemeld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
SparkOne schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 10:22:
Tuurlijk is de stalker erbij, neem een laptop XP CS4 mee!
Als je me een lift geeft, ga ik ook mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Nedra schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 15:04:
[...]

Als je me een lift geeft, ga ik ook mee :D
Je kan wel met mij meerijden. Ik wil graag gaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
*O* dan ben ik daar bij :). Prosecco knock offs hebben ze ook bij de aldi, dus dat komt goed. Oh ik zie liever sambuca..daar zullen ze ook wel eenofander duits namaak spul voor hebben, je proeft 't verschil vast niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40853

Dit is zeker een goede prijs voor een workshop. Count me in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
UPDATE :

Zo, ik heb de sleutel inmiddels ontvangen en een boel verhuisd. Nu alleen nog genoeg zitplekken voor jullie en een (HD) beamer, want met 10+ man om me laptop gaan staan lijkt me niet zo handig.

Zo zou het er rond de middag uit kunnen zien tijdens de workshop :
Afbeeldingslocatie: http://temp.servervangerard.nl/workshop/studio01.jpg

Koelkast is ook aanwezig en zal gevuld worden met Tweaker-drank (Red Bull + Cola ;) ). Er is genoeg WC-papier en de WC's zijn schoon. Cateraars zijn bezig met offertes maar de Burger King, Subway en McDonalds (allen op 2 minuten loopafstand) hebben al een optie op extra frituren en grills bij hun leveranciers ;)

Ik denk dat ik ga voor het weekend in september en dat ik het totaal aantal personen sowieso deel door twee en de workshop dan doe op zaterdag EN zondag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:39
Ruimte ziet er goed uit! Gewoon ff kijken of je het niet op één dag kunt doen, op het laatste moment (laatste week) heb je toch vaak veel afmeldingen. Moet ik kijken voor een beamer?

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie

Donnie

AKA DonCorleone

Congratz met je nieuwe ruimte Gerard! Ziet er echt damn groot uit man, dat gaat helemaal goed komen. Deel je de ruimte met een andere fotograaf of is hij echt volledig van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
SparkOne schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:23:
Ruimte ziet er goed uit! Gewoon ff kijken of je het niet op één dag kunt doen, op het laatste moment (laatste week) heb je toch vaak veel afmeldingen. Moet ik kijken voor een beamer?
Hey stalkie :P
Als je een beamer kan regelen (minimaal 1024x768, liever HD) dan ben je een held!
Ik zal dan lief zijn voor je vriendin ;)
Donnie schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:27:
Congratz met je nieuwe ruimte Gerard! Ziet er echt damn groot uit man, dat gaat helemaal goed komen. Deel je de ruimte met een andere fotograaf of is hij echt volledig van jou?
De klant die dit voor me heeft geregeld zit er af en toe ook met z'n vrouw en dat is 1x per maand :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.