Meet/Workshop : Studio- en Strobistworkflow 101

Intro
Na alle reacties op m'n blog, de vele mailtjes met vragen en na alle DM-berichtjes hier op GoT met verzoekjes voor een nieuwe workshop is het nu eindelijk zo ver; een nieuwe meet/workshop/nerddag.Hoe en wat precies de bedoeling is gaan we samen uitvogelen, maar "uit onderzoek is gebleken dat" de meeste mensen m'n workflow willen weten, dus van concept naar uitwerking. Waar de nadruk bij de vorige editie lag op de apparatuur, zal het deze keer meer gaan over hoe fooker/Timo vrouwen versiert, hoe allstarted wil overstappen op Canon, het opstellen van het licht, de compositie, nabewerking etc etc. Het doel van dit topic is om er achter te komen wat jullie willen. Maar in ieder geval niet teveel techniek/nerd-talk. Tijdens de workshop vragen waarom ik iets heb gekocht en hoe je iets instelt is natuurlijk geen probleem, DUH!.
De Locatie
Per 1 juli heb ik de beschikking over een nieuwe studio/kantoorruimte van 300m2 in Zoetermeer, genoeg plek om een grote orgie in te houden. De ruimte is heel kaal en ik ga er eerlijk gezegd niet veel aan doen aangezien ik wel blij ben met de look en feel op dit moment. Het enige wat ik voor jullie moet regelen is genoeg zitplekDatum / Tijdstip
Tijdstip : 11 - 16:00 (kan ook later worden, ik heb geen haast)Datum : klik hier om je aan te melden. Als je meerdere data kan, dan graag aangeven.
Op de dag dat de meeste mensen kunnen zal de workshop gehouden worden. Bij veel aanmeldingen zal ik twee workshops geven.
Kosten
Ja, deze keer wel wat kosten, want zoals de meeste van jullie weten heb ik de vorige keer een boel geld in moeten leveren voor de spullen, locatie, drank etc. Helaas is alleen FotoSG rijker geworden door jullieDit keer ga ik er dus geen Tweaker-maandsalaris instoppen, sorry
Als ik uitga van lekker eten (buffetvorm), drank en overige kosten dan kom ik uit 35 euro per persoon. En je mag nu meteen op "Topic Report" klikken om een modje te waarschuwen maar dit is in overleg met de ubergeile modjes van GoT.
Ik hoef niet rijk te worden van jullie maar het is zeker niet de bedoeling dat ik er "armer" van word. Mocht je een betere en goedkopere workshop vinden, dan gaan we daar met z'n alleen naartoe
Wat moet ik meenemen? / Wat moet ik weten?
- Een bloedgeile vriendin. Laat maar, nerds hebben natuurlijk geen bloedgeile vriendinnen- Alleen Canon apparatuur Okay okay, Digitale Hasselbladjes/Leafjes zijn ook goed.
- Een paar flessen Prosecco voor Gerard Ik ga liever voor de sambuca
Nee, serieus...... Ik verwacht wel dat je weet hoe je moet fotograferen; je moet niet vies zijn van de woorden sluitertijd, diafragma, iso-waarde, vagina, borsten etc etc. Daarnaast moet je weten hoe de M-stand op je camera werkt, want daar zullen we voor 99% van de tijd in schieten.
Mocht je een laptop hebben dan zou ik die meenemen, dan kan je je foto's bekijken, Photoshoppen etc etc.
Ik zal PocketWizards "uitdelen" zodat iedereen kan fotograferen. Nu is dat voor de meeste mensen geen probleem en werken die dingen gewoon, alleen is Sony/KM volgens mij heel eigenwijs en werkt het op die camera's niet. In dat geval moeten we helaas met synccords gaan werken (en dat is zooooo 1845).
Het is de bedoeling dat het net zo gezellig wordt als de vorige keer (of eigenlijk nog gezelliger), dus het wordt heel informeel. Ben je irritant dan ga je eruit
Na de vorige editie heb ik er leuke contacten en zelfs stalkers (*kuch* SparkOne) aan overgehouden en daar draait het om : GEZELLIGHEID!
Verder nog iets? Ik word moe van al die onzinnige tekst
Ik merk dat deze aanbieding nu ook "populair" wordt buiten Tweakers/GoT om. Dat is heel leuk, maar deze "aanbieding" is voor alle gezellig nerds hier. Dus daarom de volgende regels (sorry) :- Workshop is alleen voor GoT-leden die langer dan 6 maanden lid zijn en die meer dan 100 posts hebben
- Je moet zelf al wel bezig zijn met (reportage)fliters, anders heb je niet zoveel aan de workshop. Bezit je bijvoorbeeld alleen een DSLR met kitlens en voor de rest niets, dan is het zonde om te komen want we gaan veel flitsen (studio + strobist).. .
Qua hoeveelheid mensen : ik heb geen limiet, mocht er heel veel belangstelling zijn dan ben ik best bereid om het op een zaterdag + zondag te doen; laten we zeggen 15 personen per dag. Maar ik verwacht dat er veel mensen op het laatste moment gaan afzeggen, dat gebeurd wel vaker met dit soort "meets". Ik kijk het dus nog even aan.
Niet roken in het pand. We zullen regelmatig een pauze nemen, dan blijft de stof ook beter hangen.
Breng je goede humeur mee en vergeet je zwemspullen niet.
En ohja, over de vorige workshop werd door sommige Tweakers gezegd dat ik het deed om te patsen met m'n apparatuur, voor de exposure en voor die superdeal met FotoSG. Daar is niets van waar, ik ben geen patser, hoef geen exposure op GoT want eerlijk gezegd zijn jullie mijn doelgroep niet.... en ben ik niet rijker geworden door FotoSG. Helaas...... Mocht iemand weer zoiets roepen deze keer... meteen op z'n/haar bek stompen, want het is onzin
Het doel van de workshop (het is geen meet, ik haat nerd-meets

xxx
Gerard
[ Voor 15% gewijzigd door GerardHenninger op 06-07-2009 13:13 ]