Advies nieuw systeem voor €500,- (ex monitor)

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views

• Yupp
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-04-2025
Ik heb gisteren een Samsung Syncmaster 2693HM gekocht (€ 265,-).
Heerlijk zo'n grote bak voor m'n neus. Nu ook maar een nieuwe PC erbij.
Heb voor de aanschaf van de samsung nog getwijfeld aan een Imac 24" maar vond dat toch te duur.

Duzzzzz, zit ik hier al een tijdje te kijken op Tweakers naar best buy guides en pricewatch en dan lijkt het net
alsof je een beetje gevoed voor de materie krijgt. Maar dat is onzin. Een Core2quad voor 190,- of een AMD
phenom voor 50,-. Wat is het verschil? Waar merk ik dat? Gaat het alleen om snelheid of ook om
compatibiliteit? Blijft de een meer waard dan de ander of zijn ze allebei over 2 jaar 10 euro waard.

Mijn huidige PC is ongeveer 3 jaar oud (AMD Athlon 64 processor 3500, 2,2GHz. videokaart is Nvidia Geforce
6200 TurboCache, 1Gb geheugen). Zelf in elkaar gezet.

Gisteren zag ik de Packard Bell Imedia X5570, kost ongeveer €550,-. Vroeg me af of er voor dat geld iets beters in elkaar te steken is.

Naast het standaard office werk gebruik ik Photoshop, bewerk ik videos (virtualdub oa), en geluid. Allemaal
niet professioneel maar wel iets serieuzer dan spielerei (spiegelei?).

Tot slot vind ik het prettig als mijn nieuwe PC stil is. Een goede kast en stille koeling zijn dus belangrijk.

Mag ik jullie uitnodigen om adviezen te geven?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:00
Misschien zoiets:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 112,85€ 112,85
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 107,-€ 107,-
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 89,-€ 89,-
1OCZ Value OCZ2V8004GK€ 42,85€ 42,85
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 69,14€ 69,14
1Sapphire HD 4650 512MB GDDR3 PCI-E€ 46,90€ 46,90
ImporterenTotaal€ 485,74

Voor serieuze videobewerking is een 2e hardeschijf misschien nog wel wenselijk... Indien er buget is kun je nog een AMD Phenom II x4 955 erin doen.

De pc die jij noemt staat ook in de pricewatch: pricewatch: Packard Bell Imedia X5570 desktop

Verder kun je gewoon de componenten vergelijken door benchmarks te zoeken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door asfaloth_arwen op 19-06-2009 10:22 ]

Specs

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.