Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Topicstarter
Na een nogal lange en deugddoende "vakantie" ben ik uiteindelijk aan het solliciteren geslagen (mijn profiel, Oracle DBA, 10 jaar ervaring).

Ik heb de afgelopen weken meer e-mails verstuurd & ontvangen dan ik me herinner, heel veel getelefoneerd, een aantal gesprekken gevoerd,...

Ik verwacht morgen of begin volgende week een formeel bod te krijgen van twee werkgevers, één ervan die heel dringend op zoek is naar iemand. Ik heb nog een aantal andere sollicitaties lopen die ook wel interessant kunnen worden maar nog in een "verkenningsfase" zijn.

Mijn vraag aan jullie... Als ik een formeel bod krijg, hoe lang kan ik "uitstel van beslissing" vragen?? Ik wil genoeg tijd "kopen" om eventueel een beter bod te kunnen krijgen van de andere werkgevers, maar wil het niet zover pushen dat de deal afspringt.

Hoe lang? Twee weken, is dat "pushing it"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk niet dat je daar een vaste tijdsperiode aan vast kunt koppelen, het is per keer uniek. Tja, een week is heel normaal, maar als je meer dan dat gaat vragen, dan is het wel duidelijk dat je niet al te geinteresseerd bent in de baan, en wacht tot je wat beters krijgt. En da's ook geen goede start.

Dus om te proberen de anderen aan het lijntje te houden, dat zou ik zelf niet doen. Dan kun je beter eerlijk zeggen dat je ook wat andere dingen hebt lopen, en een termijn afspreken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Ik weet dat wij mensen maar een paar dagen bedenktijd geven, we hebben liever geen 'geldwolven' maar mensen die echt voor onze vacature gekozen hebben omdat ze het leuk vinden en het aangeboden salaris daar bij vinden passen. Maar zo gaat het bij ons, dit zal ook wel weer bij elk bedrijf verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik neem aan dat dit gekoppeld is aan Sollicitatie bij bedrijf X en bij detacheerder, what to do?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225957

Topicstarter
André schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:38:
Ik weet dat wij mensen maar een paar dagen bedenktijd geven, we hebben liever geen 'geldwolven' maar mensen die echt voor onze vacature gekozen hebben omdat ze het leuk vinden en het aangeboden salaris daar bij vinden passen. Maar zo gaat het bij ons, dit zal ook wel weer bij elk bedrijf verschillen.
Och, "geldwolven", da's zo'n zwaar woord. De twee bedrijven waarvan ik een concreet aanbod verwacht zijn alletwee even interessant. Paar andere waar ik kennismakings-gesprekken mee had hebben eveneens leuke & interessante projecten lopen. Dan kan ik net zo goed die kiezen waar ik het beste van kan leven, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Laatst online: 13-05 08:27
André schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:38:
Het is niet omdat je nog met andere bedrijven in gesprek bent dat dit puur om het financiële te doen is. Er zijn genoeg mensen die wat minder willen verdienen maar wel met plezier gaan werken.

@ TS

Ik zou gewoon zeggen waar het op staat en dat je dus nog met andere bedrijven in gesprek bent en nog even wilt afwachten. Probeer dan ook zoals Gambieter al zegt een termijn af te spreken.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 16:20

André

Analytics dude

Anoniem: 225957 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:52:
[...]

Och, "geldwolven", da's zo'n zwaar woord.
Zo zwaar bedoel ik het niet hoor ;) Wist even geen andere uitdrukking.
Pagina: 1