Zal mijn voeding voldoen of niet, erg verwarrend

Pagina: 1
Acties:

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo allemaal,

Ik denk erover straks bij paradigit langs te gaan om een XFX 260 GTX 896MB XXX te gaan halen, (om precies te zijn de GX-260N-ADDF)

Op de site van paradigit raden ze een 500 watt PSU aan.
Op de site van XFX staat dat de kaart 600 watt slurpt
En de PSU calculator van extreme zegt dat op 100% load mijn systeem met deze kaart net onder 400 watt zal vragen van m'n PSU.

M'n systeem is als volgt:

AMD Athlon X2 4200+ (stock speeds)
MSI K9N SLI mobo
2048 MB DDR2-667
2x Western Digital SATA-2 (500gb en 320 gb) beide blue line.
1 extra usb 1.1 PCI kaart
En als ik flight sim Saitek yoke rudder en throttle set

NIC en audio zijn onboard.

M'n voeding is een coolermaster extreme 420 watt.

Elke bron zegt dus iets anders, advies van een mede tweaker die misschien zelf een gelijkaardige setup draait zou erg fijn zijn. Hij zal vast booten enz. maar stabiliteit is mij belangrijker natuurlijk.

De kaart die wordt vervangen is overigens een xfx 7600gt 256mb (wordt tijd dus al draaide hij Crysis destijds fijn op een combi van medium en low op 1680x1050)

Groetjes, Kaell en bij voorbaat dank voor het lezen van m'n vraag.

EDIT verder moet ik toegeven dat ik niet zo heel veel weet van de elektro kant van pc's dus misschien voldoet 420 watt wel maar de 12v rails van deze voeding niet en dergelijke, iemand hier heeft daar vast meer verstand van. Nogmaals dank voor het lezen en hopende op een reactie.

[ Voor 10% gewijzigd door Innsewerants op 18-06-2009 14:18 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20
Stel je vraag hier nog eens, hier helpen ze je ;)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 22.

• woetie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:50
Zoals hierboven gezegd wordt er is een speciaal topic ervoor, maar daarnaast zal je processor een behoorlijke bottleneck worden voor je videokaart, ik merk dit nu al met een overklokte X2 5000+, dus misschien is het ook handig om te kijken naar een cpu upgrade..

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Dank jullie beiden, sorry heb het topic in m'n haast over het hoofd gezien, excuses.

Een cpu upgrade staat op de planning later dit jaar, op dit moment is m'n 7600 de bottleneck in de praktijk heb ik gemerkt vandaar eerst een nieuwe kaart. Budget gamer helaas dus de bottlenecks wisselen zich om en om.

(in menig hele recente games heeft de kaart het zwaar en als ik naar de cpu kijk zit hij op 50/75% te sukkelen en de 7600 presteert 10fps of vergelijkbaar, (prototype en empire total war))

Ik ga m'n vraag even copypasten in het genoemde topic

Vraag staat nu in het juiste topic, hier kan een slotje op :)

[ Voor 25% gewijzigd door Innsewerants op 18-06-2009 14:59 ]