Tegoed bon, mag ik die aanbieden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
Beste,

Voordat ik een aanbod plaats toch maar even vragen of dat ik dit aan mag bieden.

Ik heb een waardetegoed op mijn account bij een webshop vanwege een gecrediteerde RMA. Deze verloopt over een tijdje en zelf heb ik niets nodig, ik kan natuurlijk iets bestellen wat ik niet nodig heb maar dat is eigenlijk zonde.

Het liefste zou ik dit 'tegoed' verkopen maar mag dat?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er staat vast wel in de voorwaarden van de tegoedbon of hij overdraagbaar is of niet. Zo ja: http://tweakers.net/aanbod/

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Het is geen fysieke bon, het gaat over een tegoed op mijn account. Dit is niet 1-op-1 overdraagbaar.

Mijn idee was dus de constructie dat persoon A bij mij aangeeft wat hij wil bestellen bij die webshop, ik dat bestel en laat bezorgen bij persoon A en dat persoon A mij betaald (restbedrag + verkoopprijs tegoedbon van mij) en ik evt. een restbedrag aan de webshop overmaak.

Ik snap natuurlijk dat daar een stuk vertrouwen in zit maargoed, dat is aan de koper om daar mee te kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

CodeCaster schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:49:
Er staat vast wel in de voorwaarden van de tegoedbon of hij overdraagbaar is of niet. Zo ja: http://tweakers.net/aanbod/
Maar als TS hem toch besteld en bij pers X laat bezorgen, dan koopt de TS toch gewoon van het gecrediteerde geld een artikel wat hij bij zijn *neef* laat bezorgen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan een krediet verlopen? Dat is gewoon jouw geld. Of dat nou een bankbiljet is, een waardebon van de VVV, of een creditering n.a.v. een RMA .. dat hoort echt niet te verlopen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:01:
Hoe kan een krediet verlopen? Dat is gewoon jouw geld. Of dat nou een bankbiljet is, een waardebon van de VVV, of een creditering n.a.v. een RMA .. dat hoort echt niet te verlopen imo.
Tenzij het er expliciet bij vermeld staat. Volgens mij is dat zelfs wettelijk geregeld.
http://www.consuwijzer.nl...Basisinformatie/Cadeaubon

Ik had laatst een tegoedbon van een restaurant. Van 2002 (dus wel euro's) kon ik gewoon gebruiken.

Ging het over dit plankje: Creditering defecte VGA toekennen en afnemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 18-06-2009 10:10 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je niet een fysiek product aanbiedt, wordt het lastig om het in een categorie te plaatsen. Persoonlijk zou ik overigens als koper ver weg blijven van een dergelijke constructie.

Wat je dan wel weer kan doen, is eens door de vraag-advertenties bladeren, en kijken of je iemand vindt aan wie je het direct door de winkel laat toesturen als jij het geld binnenhebt. In wat voor situatie dan ook, denk ik dat je er rekening mee moet houden dat je op deze manier weinig van je tegoed overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Het tegoed is uit coulance aangeboden en aan het begin is expliciet verteld dat het tegoed 3 maanden geldig was, ik ben hier mee akkoord gegaan (het was tenslotte een zeer net bod en het was een take-it or leave-it).

Het gaat om een tegoed van 120 euro, stel dat ik daar 100 euro aan over houd zou ik dat prima vinden, het lijkt me het proberen waard :). Krijg ik er nog minder voor dan bestel ik zelf wel een 'nutteloze' upgrade voor mn systeem.

Onder welke categorie zouden jullie zoiets aanbieden?

[ Voor 0% gewijzigd door dvl-2 op 18-06-2009 10:33 . Reden: dt taalfoutje :) ]

Pagina: 1