Creditering defecte VGA toekennen en afnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
Beste Medetweakers,

Soms gebeurd het, je videokaart overlijdt binnen de garantietermijn. Even RMA aanmaken en opsturen maar.
Dit alles ging zeer voorspoedig bij Salland (complimenten) en binnen enkele dagen kreeg ik het aanbod om een creditberag te krijgen of om een aantal weken te wachten op een gerepareerde kaart.

Aangezien ik geen 6-8 weken wilde wachten gekozen voor de creditering en een nieuwe kaart besteld. Creditering was toegekend aan het account waaruit besteld is dus alles leek goed te gaan...

Totdat...

Gisteren ineens mijn gerepareerde videokaart op de deurmat plofte (figuurlijk natuurlijk). Direct gekeken op de website en daar was de creditering ook foetsie.

Vanmorgen dus contact opgenomen met Salland die al zeer snel antwoorden (complimenten) over de mail. De belangrijkste strekking van mijn mail was waarom zonder mijn medeweten de kaart toch gerepareerd is en de creditering ingetrokken was'. Het antwoord hierop:

"Schijnbaar is er iets misgelopen met betrekking tot de aangeboden creditwaarde, waarvoor onze excuses; dit had met u kortgesloten moeten worden."

Mailtje erachteraan wat ik moest doen om weer de creditering te krijgen. Antwoord:

"Deze credit zouden wij op onze beurt van de fabrikant krijgen, daar de kaart gerepareerd is kunnen wij daar helaas geen aanspraak meer op maken waardoor de credit is komen te vervallen.

Nogmaals, onze excuses voor het eventuele ongemak."

Uiteraard ben ik hier niet blij mee maar in hoeverre kan ik stampij maken om het eerder toegekende crediteringsbedrag terug te krijgen. Het is tenslotte niet mijn fout dat zij geen creditering aangevraagd hebben bij de fabrikant terwijl ze die wel toegekend hadden aan mij als klant. Moet ik nu als klant op de blaren zitten vanwegen een fout die zij gemaakt hebben?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Opnieuw reactie van Salland,

De creditering wordt opnieuw toegekend plus de verzendkosten die ik nu extra moet betalen. Zeer netjes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Tja, Shopping forum word volgens mij met grote regelmaat gevolgt door Webshops.
Negatieve berichten hier zijn niet goed voor je business,

Maar mooi geregeld dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
dvl-2 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:18:
Opnieuw reactie van Salland,

De creditering wordt opnieuw toegekend plus de verzendkosten die ik nu extra moet betalen. Zeer netjes dus.
Heb je de creditering gekregen voor of na dat je bericht op Tweakers hebt gezet? zoals thijszor zegt, Webshops komen met grote regelmaat op dit forum.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Erna.

Weet natuurlijk niet in hoeverre ze deze post gezien hebben en of dat het dus bijgedragen heeft hieraan. Mochten ze het nu lezen.. complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom dit in eerste instantie een probleem was aangezien je videokaart toch gerepareerd is? Je hebt dus alsnog een werkend product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ja, maar hij heeft ondertussen toch al een nieuwe videokaart gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tijdlijn in het verhaal is niet helemaal duidelijk. Er staat alleen dat de nieuwe kaart is besteld. Verder staat er niet bij bij wie die kaart is besteld en hoe lang geleden die kaart eventueel is binnengekomen. Kortom, het verhaal is niet compleet. Echt interessant is het niet meer gezien het probleem is opgelost, maar voor de volgende keer is het beter wat meer aandacht te besteden aan een duidelijke OP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Oke mijn excuses als dat niet duidelijk was.

Het betrof een 8800GT gekocht in februari 2008.
Ging defect begin februari 2009
Creditering vlak daarna
Nieuwe kaart besteld half februari 2009 bij andere shop (salland was de betreffende kaart 60euro duurder)
Nieuwe kaart binnen week daarna.
Gerepareerde kaart terug ontvangen gisteren (begin arpil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zat dus uiteindelijk wel al bijna 2 maanden op de daadwerkelijke creditering te wachten toen je in plaats daarvan een gerepareerde kaart ontving, als ik het goed begrijp?

Opzich uiteindelijk netjes opgelost van de shop, maar persoonlijk zou ik al wel wat eerder aan de bel getrokken hebben waar m'n geld bleef?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
Orion84 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:36:
Je zat dus uiteindelijk wel al bijna 2 maanden op de daadwerkelijke creditering te wachten toen je in plaats daarvan een gerepareerde kaart ontving, als ik het goed begrijp?
Het is een creditering in de vorm van een tegoed dat 3 maanden geldig is. Ik krijg dus geen contant geld terug. Het tegoed was al wel bijgeschreven op mijn account dus als ik iets besteld zou hebben was dat direct verrekend (ik had alleen nog niets besteld, heb niet continu iets nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Overigens hoef je bij zoiets niet genoegen te nemen met een tegoedbon hoor, je hebt recht op je geld terug :)

Ooit eens opgezocht op consuwijzer.nl

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:26

Rannasha

Does not compute.

Hooglander1 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:55:
Overigens hoef je bij zoiets niet genoegen te nemen met een tegoedbon hoor, je hebt recht op je geld terug :)

Ooit eens opgezocht op consuwijzer.nl
Dat geldt toch alleen als het product niet gerepareerd kan worden om een of andere reden? In dit geval was reparatie (of vervanging) wel degelijk mogelijk, maar zou het gewoon vrij lang duren waardoor er een alternatief werd geboden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Nou ja, je hebt recht op geld of een gerepareerde kaart. Salland mocht dus in eerste instantie kiezen om de kaart te laten repareren. Door de TS de keus te geven tussen een tegoedbon of reparatie nemen ze'm geen recht af, maar bieden juist ze een extra keus. Het enige probleem is dat door die keus bij de TS te leggen ze hun eigen keuzerecht opgeven. Dat ging hier dus in eerste instantie fout.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1