Verwijderd
Als deze casemod gaat lukken zou het érg vet zijn.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Staat in de TSReseTTim schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:42:
toch snap ik nogsteeds niet dat je hiervoor een case hebt laten sneuvelen.. leg uit? wat in mijn inzien had je hiervoor ook gewoon een plaat alu kunnen kopen..
Signature
Ik heb alleen HighFlow als sponsor nu, dat is met mijn tempo wel meer dan voldoende verantwoordelijkheidnatasdiamon schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:38:
het ziet er leuk uit! en heb je nu 1 sponsor, of meerdere?
.......
@ambamja: zijn cip trok echt enorm veel aandacht(x-life), en ik moet zeggen, dat het zo kaal er enorm leuk uitzag!
Bedankt voor de complimenten!
Die plaat alu staat klaar, en die case had inderdaad niet hoeven sneuvelen, maar een begin hebben helpt soms gewoon heel veel.ReseTTim schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:42:
toch snap ik nogsteeds niet dat je hiervoor een case hebt laten sneuvelen.. leg uit? wat in mijn inzien had je hiervoor ook gewoon een plaat alu kunnen kopen..
Het is geen normale update... Ik heb het oude kleine chassis gedumpt om me te kunnen richten op de nieuwe versie die ik in de tekening liet zien. De build die ik nu laat zien is een houtje-touwtje oplossing voor voorlopig, en het lijkt wel wat op mijn vorige buildlog die nooit af is gekomen, Fresh Fusion.
Ik heb hier twee redenen voor:
Ten eeerste had ik voor verschillende onderdelen van de vorige versie vervanging klaarliggen, dus hij moest toch volledig herbouwd worden.
Ik had niet zo veel zin om zoveel tijd in een tussenvorm te steken, dus ben ik op zoek gegaan naar andere oplossingen.
Ten tweede, het zat me niet lekker dat ik nooit een echt goede versie van Fresh Fusion heb gehad. Nu doe ik het eens dunnetjes over
Duss, dit is in feite een verslagje van een volledige casecon, maar dan als afsluiting van fresh Fusion, intermezzo in FFF en op zichzelf een hele snelle en effectieve build met weinig tijd, geld of moeite. Zo, genoeg blabla, tijd om te gaan dremelen!
Eerst maar eens die ouwe uit elkaar trekken. Kijk, een tafel vol hhardware!

Nu een schuin stuk plexiglas om alles op te plakken. He kijk nou eens!

Footshot - check! Nu alleen nog een kat en wat bloed, en het worklog is af!
Om het plexi te buigen heb ik het verzwaard op de rand van een tafel neergelegd, met het stuk dat gebogen moest worden er uit stekend. Verhitten met een verfstripper is dan genoeg om een mooie, gelijke bocht te krijgen. De tweede bocht is veel moeilijker geweest, heb ik gedaan op een losse schaag. Dat was echt een gigantisch gepruts, en het verliep ook niet geheel vlekkeloos. Aan één onderkant brak er zelfs een stuk af:

Maargoed, dat is onderin-achterin, niet boeiend genoeg om het hele ding weg te gooien. De andere kant is wel goed:

Moederbordje erop aan de linkerkant:

En het waterblock op het moederbord gekletterd:

Fittings en tempsensor gemount:

Zo, genoeg detailshots, hier staat alles er op:

De videokaart staat op een gebogen stukkie plexi:

Voeding en Harddisks staan rechts:

De voeding is ouderwets simpel erop gezet. Lekker veel thumbscrews erin draaien om een kooi te maken, de zwaartekracht doet de rest. Enige nadeel: ik heb serieus blaren op mijn vingers staan van die thumbscrews...

HDDs was nog makkelijker. Drie gaten op maat in de plexi plaat, schijven erin, klaar!

FF een uitstapje naar de keuken nu. Freddy had me een hele berg waterspulletjes gestuurd, en daar moest ik natuurlijk wel ff een lektestje op loslaten. Kan ik ook gelijk ff checken of die Feser-fluid een beetje een goeie kleur geeft. De setup:

We kijken naar twee XSPC RX120 rads, een Asetek Waterchill Xtreme pump, en een HeatKiller rev. 3.0 CPU-block. Daarbij zijn ook een fles Feser Red te zien, en een selectie van keukengerei
Nou even wat extra meuk toevoegen om er stroom op te zetten. Wat daar ligt is een oude 450W voeding met jumpercable, een HDD om wat load te zetten, en dan een zootje ledjes etc.

Moment van de waarheid! Opstarten en gieten geblazen. Ik was heel blij met het resultaat. De kleur is precies goed, en alles werkte naar behoren. Ik heb heel veel fotos genomen, hier is een selectie:

Hier het waterblock. Ziet vet uit imho.

Meer fotoos, nu met 100% meer fotos!!

Waar was ik? Oh ja, ik was aan het lektesten. Er was wel een klein probleemje, met de pomp. Er kwam bij het uitzetten wat druk te staan op de input valve. Niet heel schokkend, maar hij bubbelt een beetje.

Ok, klaar. Nu gaan we eens een plaatje maken om die boel op te zetten. Niks ingewikkelds, gewoon een plaatje van 30 bij 30, een keertje buigen, twee fanholes er in, en dan 8 gaatjes boren, klaar!

Klaar? Ja, dat zit zo. Ik heb echt geen flauw idee hoe je normaal een radiator hoort te mounten, dus doe ik het zoals ik alles doe: met tie-rips!

Je kan zien dat ik de tipjes van de rips heb omgebogen, zodat ik ze van onder door de gaten kan halen. De kop zit daarachter klem.

Daarna gewoon alles opstapelen, een extra ripje er bovenop. Alles afknippen, en dan ziet het er zo uit:

Natuurlijk kan ik niets in één keer goed doen. Daarom heb ik de eerste keer vergeten de anti-vibratiering toe te voegen.

Anyway, loshalen, 8 nieuwe rips, en gaan met die banaan!
De pomp staat gewoon op een paar zuignappen, en die pakken geweldig goed op het plexi, dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Fittings, tube, en klaar is mijn cooling subsystem!

Tijd voor de laatste buildup. Alle kabels lopen zo veel mogelijk onder het bord door, dus van boven ziet het er vrij netjes uit. De onderkant is echt een bende van jewelste!

Ok, alles op z'n plek nu. Nu kwam ik een hele dikke fail tegen wat de videokaart betreft. Hij staat véél te hoog.

Oplossing: gewoon douwen!

De waterkoel-meuk komt hier te staan:

En dan de buisjes leuk naar beneden:

Wat overview shots:

That's it voorlopig. Binnenkort ga ik de loop vullen en eens kijken wat ik met deze koeling uit m'n processor geperst krijg, 4,2GHz moet toch stabiel te krijgen zijn...
Tot dan!
Ik heb een boel meegemaakt, maar heb het virus wel weer te pakken.
Ik ben nu nog in sketchup bezig, maar hier is een voorlopig resultaat. Erg binnenkort gaat er meer volgen!

Als een echte tweaker heb ik de afmetingen lekker wiskundig perfect gemaakt. Hij meet 256 x 289 x 361 mm.
Ja, inderdaad, 162 x 172 x 192.
De "golf" waar de DVD-brander achter verstopt zit is de golf uit het HighFlow logo. Ik wilde een manier om het logo in de kast te verwerken zonder meteen tacky te zijn.
Verder is het wel aardig te vertellen dat ik me ga wagen aan Carbon. Wish me luck!
Het is apart, het kost veel tijd om te maken en het is te hopen dat het allemaal gaat werken, maar als het je lukt heb je echt zo'n ontzettend brute kast
En ja danny, natuurlijk gaat het werken! Tsssss...
als het niet zou gaan werken dan werd het de " marrokaanse form factor" genoemd he.... tssssTERW_DAN schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:58:
Ik heb gisteren de sketchup foto's mogen bewonderen, het ziet er echt heel gaaf uit
Het is apart, het kost veel tijd om te maken en het is te hopen dat het allemaal gaat werken, maar als het je lukt heb je echt zo'n ontzettend brute kast
(flauw grapje.. niets racistisch)
ja, daag.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En wat voor keuken ook, lijkt wel zo'n studentengeval!
Maareh, ik ben ook _ERRUG_ benieuwd! Plannen zien er goed uit in ieder geval!
Ici kann uw Werbung staan
lol, het is erger: jaren-70 turkenflat.DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:06:
[...]
En wat voor keuken ook, lijkt wel zo'n studentengeval!![]()
Maareh, ik ben ook _ERRUG_ benieuwd! Plannen zien er goed uit in ieder geval!
En nee, ik ben geen wilders-stemmer, het is gewoon een flat vol Turken. Niks mis mee verder, ze komen niet eens klagen als ik tot half 12 aan het drmelen ben
Verwijderd
Dit was die site die ik van de week bedoelde toen we het hadden over het extern gebruikvan en PCIe dingen enzo.
ja, daag.
wow, professioneel spul! Ze hebben alleen geen x8 of x16 host cards, en om nou 599 dollar voor een board-set em 109 dollar voor een kabel PER KAART af te tikken om ze vervolgens in x1-modus te gaan draaien... dat gaat wat verTERW_DAN schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:36:
http://www.magma.com/products/pciexpress/index.html
Dit was die site die ik van de week bedoelde toen we het hadden over het extern gebruikvan en PCIe dingen enzo.
Ik heb nog een klein beetje ruimte over. Ik denk dat ik de voeding 5mm omhoog verplaats, en hem dan omdraai, zodat hij naar beneden op de HDDs blaast. de voorste HDD maakt direct metaal-op-metaal contact met de radiator, dus die blijft wel koelRemmes_NT schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:18:
in de sketchup heb je de voeding op hdd's liggen.. wat lekker warm word, en de pomp(?) blokeert dan de fan.. samen met die gpu's daarboven liijkt het me niet echt lekker...
Er staan wel x8 hostcards tussen, die zitten in zo'n kit van $3200Xtrafris schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:05:
[...]
wow, professioneel spul! Ze hebben alleen geen x8 of x16 host cards, en om nou 599 dollar voor een board-set em 109 dollar voor een kabel PER KAART af te tikken om ze vervolgens in x1-modus te gaan draaien... dat gaat wat ver
en jij weet zeker dat je voeding blaast en niet zuigt?Xtrafris schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:05:
[...]
wow, professioneel spul! Ze hebben alleen geen x8 of x16 host cards, en om nou 599 dollar voor een board-set em 109 dollar voor een kabel PER KAART af te tikken om ze vervolgens in x1-modus te gaan draaien... dat gaat wat ver
[...]
Ik heb nog een klein beetje ruimte over. Ik denk dat ik de voeding 5mm omhoog verplaats, en hem dan omdraai, zodat hij naar beneden op de HDDs blaast. de voorste HDD maakt direct metaal-op-metaal contact met de radiator, dus die blijft wel koel
ja, daag.
Kwestie van fan omdraaien in de voeding.Remmes_NT schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:43:
en jij weet zeker dat je voeding blaast en niet zuigt?
Ici kann uw Werbung staan
kut.. niet aangedacht..:PDaViDoViTsCh schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:50:
[...]
Kwestie van fan omdraaien in de voeding.
ja, daag.
*Bookmarked
Absoluut relatief, relatief absoluut.
ik hoop dat je lekker door mag gaan, ook hopen dat je gpu snel binnenkomt
echt nogmaals, enorm gaaf!
mmm, goed gespot. Ik had toch al het idee om de pomp anders op te hangen (aan de beugel waar ook mobo en GPUs op gaan komen), dus ik denk dat ik wel een soort gootje kan maken dat in het ergste geval het water afvoert. Thanks voor het meedenken!AlexanderB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:49:
ik zie alleen 1 probleempje met de pomp.. hij staat precies boven het grootste gat in het onderdeel van de pc wat het slechtst tegen water kan.... ik weet niet of dat een goed idee is, zeg maar..
Of de voeding omdraaien en een plexi kapje er overheen makenXtrafris schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:03:
[...]
mmm, goed gespot. Ik had toch al het idee om de pomp anders op te hangen (aan de beugel waar ook mobo en GPUs op gaan komen), dus ik denk dat ik wel een soort gootje kan maken dat in het ergste geval het water afvoert. Thanks voor het meedenken!
Signature
Ik heb waterblocks en slangen toegevoegd, en ben nu bezig met details van de constructie. Gaatjes voor kabels enzo. saai werk, maar erg belangrijk, want ik vind nog regelmatig grove fouten!
Ook is het me gelukt om een 7" touchscreen toe te voegen aan de case. Overdaad FTW!
Om het een beetje spannend te houden, ga ik stoppen met screenshots van het ontwerp te posten. Ik ga zeer binnenkort aan de fabricatie beginnen, en er moet toch ook wel wat verrassends aan zijn
Ik heb ook nog een paar fotootjes die wel het posten waard zijn. Eergister de Lian-Li HDD bay van Joren van de HighFlow forums ingebouwd. Was een enorm gekloot om hem erin te krijgen, maar het zit. Deze foto somt nu heel goed de huidige staat van mijn PC op: Pimped-out met duct-tape

Verder heb ik mijn 7" schermpje even uit elkaar getrokken om te onderzoeken hoe ik 'm het beste kan gaan inbouwen. Schroevendraaier cheesecake:

No worries, hij doet het gewoon nog hoor!
WoW: Rashtafah-Warrior / Kaisaa-Druid / Wizzord-Mage / Vivalamuerte-DK @ EU-Nagrand
Ik zal dit topic blijven volgen.
Cu@TTG!
jeah, een watergekoelde bomBornFlippy schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 15:34:
Heel mooi, maar op luchhavens moet je oppassen dat men niet denkt dat je een bom bijhebt ;D
Signature
yeah roodgekleurde vloeistof :P:)
ja, daag.
Ik had het complete design nog niet gepost in deze thread, dus voor degenen die het nog niet gezien hebben in de
MNPCTech case building competition hier even wat eyecandy van wat uiteindelijk de bedoeling is:
Eerst wat overviews, voor:

En achter:

Een shot zonder alle bodywork zodat je kan zien hoe compact alle rotzooi in de kast zit:

En voor de gein een shot van alleen maar de koelspulletjes:

En nog een gloryshot met naar mijn mening een handvol sterke punten van het ontwerp in beeld:

Er gaat aan het ontwerp nog wel één en ander veranderen, maar alleen kleine dingetjes, en het bodywork helemaal niet meer. Daar kan ik dus aan beginnen! Zullen we?
Uiteindelijk is het plan om Carbon Fibre te gaan gebruiken voor het hele ding, maar voor nu neem ik genoegen met een veel goedkopere (en lelijkere) aluminium versie. Misschien kan ik deze ooit nog als mould gebruiken voor de carbon versie. In het slechtste geval is het resultaat onbruikbaar nu en heb ik nuttige oefening gehad
Eerst moet ik even aansterken hoor! Midnight Modding Munchies:

Ok, maag vol, klaar voor actie! Ik heb twee alu panelen, een dikke en een dunne. Allebei zijn ze 100x50cm. De dunne kan ik gewoon op maat knippen met een goede schaar.

Nu ff wat oefenen met het buigen van de platen. Twee lijmklemmen, erop gaan zitten en dan met de hand buigen. Voor de "grote" radius heb ik er een stukkie rondhout tussen zitten, voor de kleine radius buig ik rechtstreeks op het buro.

Dat pakte niet slecht uit, nu in het groot!

Daar ben ik best tevreden mee voor een allereerste poging. Ik heb wel het meten grondig verprutst, dus dit stuk is totaal onbruikbaar. Gewoon omdat het kan en om te oefenen ben ik nog ff verder gegaan met het ding:

Dat knippen lukt best aardig in een rechte lijn, maar in de bochten gaat het gruwelijk mis. Om dit te fixen zal er flink gedremeld moeten worden, maar aangezien dat nu niet gaat ben ik nu wel uitgepield aan dit stukkie alu.
Voor ik de betere dikke plaat ook om zeep help ben ik er maar eens goed voor gaan zitten en heb eens geprobeert hoe het is om eerst na te denken en dan pas te doen. Het was wat onwennig, maar uiteindelijk ben ik op een plannetje gekomen waarmee ik zowat de hele body uit één plaat kan halen:

Voor de gein nog ff geprobeerd om dit spul ook te knippen, maar hij buigt zo heftig om dat het dus ook hier dremelen wordt.

Ik kon dus eigenlijk alleen maar het tekenwerk doen nu. Lekker onspectaculair. Ik ben twee uur verder, maar de plaat ligt er nog exact hetzelfde bij als voor ik begon

En tsja, daar houdt het wel op qua modding voor nu. Vanmiddag meer, maar ik ga eerst nog even een beetje mensen jaloers maken met hardware fotootjes
We beginnen met de Asus 4890 die ik op de kop heb getikt. Mijn geduld met het wachten op de 5870 was op, en deze kaart is mooi, snel zat om me een paar maanden voorzien te houden, en lekker goedkoop. Ohja, en hij overklokt naar 1000/4800, wat voor een 4-serie eigenlijk vrij belachelijk is
Ik heb 'm na een korte test maar gelijk onder water gezet:

Een andere belangrijke stap voorwaarts is de aankomst van het goede moederbord. Sinds ik 'm voor het eerst zag op de AXGS event in Londen wist ik dat dit míjn bordje was. Een paar weken geleden ging de deurbel en kwam het aardige meisje van TNT mij dit doosje brengen:

Ik heb 'm maar meteen ingebouwd. Nu kan ik ook meteen laten zien hoe ik meestal ingewikkelde problemen aanpak die precisie, planning en oog voor detail nodig hebben:
1) Kijken:

2) Slopen:

3) Bouwen:

En nou wil ik nooit meer iemand horen zeggen dat waterkoeling het moeilijker maakt om componente te vervangen!
Over waterkoeling gesproken, ik heb nog een laatste kleine maar vitale upgrade gedaan. Mijn waterblok werd nog op zn plek gehouden met een waardeloos stukkie plexiglas, waardoor hij scheef, lelijk en slecht op het bord zat. Watercool maakt losse kits om je HK rev3.0 block naar een andere socket om te bouwen, dus daarvan mocht Freddy me er één toesturen.
Hier zie je de lelijke frankenstein oplossing die ik tot nu toe had:

En hoe slecht het werkte kan je hier goed zien:

Dit is het kitje waarmee ik het blok kan ombouwen:

Je moet het block compleet slopen om de armpjes te kunnen vervangen:

Voor degenen die ook van plan zijn zoiets te doen, let vooral even goed op die vier kleine pinnetjes. Die zitten los in dit blok, normaal gesproken vastgeklemd door de koperen bodemplaat. Ze moeten eruit om de armpjes te kunnen vervangen, maar dat gaat erg makkelijk. haal het block voorzichtig uit mekaar, want voor je het weet ben je een halve middag de vloer aan het inspecteren op zoek naar die stomme kliene dingetjes. Drie keer raden hoe ik aan die kennis kom...
Uiteindelijk had ik ze gevonden en het block weer gemonteerd. Hij past echt prachtig bij het bordje, dit gaat een heel leuk centraal punt worden in de mod als het ooit af komt:

Ok, nu ben ik wel uitgezeverd. Vanmiddag meer zodra ik de dremel aan durf te zetten
Tof om te zien dat je de draad weer hebt opgepakt
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
TERW_DAN in "Tweakers.net Verkiezingen 2009 - Nominat..." een nominatie is hij dan ook wel waard
11 uur, ik denk dat ik met een schoon geweten de dremel erin kan zetten. Wish me luck!
Casemod: Cubeleon
ik verzin er wel wat op.
en een dik blok hout eronder is ook niet verkeerdbrinkdinges schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:32:
Het ontwerp is wel heel coolAluminium plaatmateriaal zou ik overigens echt niet gaan dremelen, haal gewoon ergens een decoupeerzaag vandaan. Het kan wel ja, maar mooi en snel gaat het niet.
ja, daag.
Ik blijf em iig trouw volgen
En idd, pak een decoupeerzaag, die werken briljant. Een haakse slijper wil ook nog wel, maar daar is toch wel wat skill voor nodig...
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Je wil niet weten wat een moerderbord allemaal kan hebben voordat er dingen misgaan. Ik heb al eens een half jaar een open benchtable gebruikt, nooit één probleem mee gehadXenomorphh schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:09:
waarom leg jij je moederbord open en bloot neer op een tafel voor ijzer scherven?lijkt me niet echt slim..
maargoed, de zaag is binnengehaald, ik ga aan de slag!
ja een benchtable is wel ff wat anders dan direct contact hebbenXtrafris schreef op donderdag 31 december 2009 @ 17:47:
[...]
Je wil niet weten wat een moerderbord allemaal kan hebben voordat er dingen misgaan. Ik heb al eens een half jaar een open benchtable gebruikt, nooit één probleem mee gehad
maargoed, de zaag is binnengehaald, ik ga aan de slag!
ja, daag.
Ik heb het bijgelegd met mn ex, zodat ik de decoupeerzaag op kon halen, zodat ik weer verder kon met het opzagen van de plaat aluminium. Als je dit vind klinken als een sidequest in één of ander vergezocht puzzelspelletje, zo voelde het voor mij ook. Anyway, hakken en zagen!
Op deze eerste foto zie je hoe veel beter het met de decoupeerzaag gaat. Op de achtergrond het gekrulde en gemangelde resultaat van een poging de schaar erin te zetten, op de voorgrond de nette snee van de zaag:

Fast forward, dit is het resultaat van een half uurtje ontzettende pokkeherrie:

Een bodemplaat, een linker en een rechterpaneel, en een achterpaneel en dak in één.
We gaan buigen!

Ik was zo handig om één van de zijpanelen eerst de verkeerde kant op te buigen.
Gelukkig heb ik het weten te fixen en heeft het materiaal voldoende stevigheid om niet te barsten. Ik denk alleen niet dat ik het nog veel meer ga doen...
Met al die stukjes en wat plakband kunnen we al een mockup gaan maken. Ik wilde eigenlijk vandaag aan de slag gaan met de balkjes die de boel verstevigen, maar dit is natuurlijk veel leuker! Hier zie je het resultaat met een herkenbaar voorwerp zodat je allemaal kan zien hoe klein het is:

Zelfs mijn toetsenbord is groter!

Hier zie je hem naast mijn huidige bak staan. Alles wat daar in zit gaat ook in de kleine komen!

Als laatste heb ik er ook een beetje oude hardware in gelegd om te zien hoe alles past.

Dat ws 'm weer even, gelukkig nieuwjaar, en happy modding voor 2010!
Where's my !@#$% booze!
Signature
erg gaaf als ik dit zo zie heb ik al 1 van mn goede voornemens voor 2010 te pakken
ook zoiets bouwen
(of mn andere gedachte een pc in een grolsch fust bouwen maar grolsch werkt nog niet echt mee aam de levering ervan
he he he, wel een beetje rustig met MIJN kaart doen heAls laatste heb ik er ook een beetje oude hardware in gelegd om te zien hoe alles past.
het ziet er echt enorm gaaf uit, complimenten man!
Uit je tekeningen kon ik niet ontdekken hoe allle hardware op komt te hangen, ik neem aan dat dat niet met een koffiemok is
keep up the good work
En ik was niet van plan koffiebekers te gaan gebruiken in het eindresultaat, behalve dan het constante leegdrinken ervan
Ik ga een simpele binnenconstructie bouwen van alu strips waarop alles vastgeschroefd kan worden. Niet heel spectaculair verder. Thanks voor alle reacties, morgen ga ik weer verder!
Gek he als er 50 euro oid. statiegeld op zo'n fust zitwarloco schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:40:
(of mn andere gedachte een pc in een grolsch fust bouwen maar grolsch werkt nog niet echt mee aam de levering ervan)
Signature
De models zijn allemaal gedownload van deze database:
http://scc.jezmckean.com/home
Alles bij mekaar denk ik dat ik zo'n 100 uur heb zittel pielen met sketchup, al komt dat meer omdat ik een ontzettende kluns ben en helemaal niet doelgericht heb gewerkt hieraan. In 10 uur had het ook gekund
Signature
Signature
En als je nog eens leuke vergelijkings foto's (voor het formaat) wilt nemen. Zetten we em ff naast de mijne

Inderdaad, een setje RAM koelblokjes!
Die gaan dus mooi op de RAM komen, eerst het koelblok losschroeven.

Ummm...
Ja ok, da's geen RAM. Ik heb andere plannen. Mosfets dus. Maar hoe ga ik dit nou op een nette maniet op de mosfets zetten?
Daarvoor ga ik eerst een beetje patsen met nieuw speelgoed!

That's right, een kolomboor. Graties en voor nops opgepikt bij de stort toen iemand hem ging dumpen. Werkt perfect, ik heb nog geen gebreken kunnen vinden.
Man wat werkt dit lekker! Aan de slag!

Daar mag geboord worden. VROOM!

Oops, te veel lol, ik was al klaar voor ik foto's ben gaan nemen
Nouja, dit is dus het idee.

Een mosfetblok! Nouja, een ruwe versie dan, slecht afgewerkt enzo, maar de basis! Nu nog al die slangen temmen. Heb ik hele leuke ideetjes voor, maar die laat ik morgen pas zien. Alvast een teaser:

Tot morgen!
Maar weer goed bezig
een bookmark dus
wat ik ook zo gaaf vind aan deze mod is dat je echt werkt met high-end meuk, niet dat je eerst de case bouwt en daarna eens hardware gaat kopen, maar een pc bouwt om deze hardware.
Ik heb wat verdere bouwplannnen mogen zien, dit project word echt enorm gaaf!
Niet dat ik nu reclame wil maken, maar aangezien jullie ze zo bruut vinden.. Mocht je nu ook van die mosfet blokjes willen... Ze zijn nergens te vinden en ik heb er nog 4 setjes van..
V&A aangeboden: RAM Waterkoelblokjesset
_@/'
Technisch gesproken zijn deze setjes bedoeld voor het koelen van VGA RAMSteephh schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:09:
Nice done Joost! En erg slim bedacht om die op die manier 'vast te zetten'.
Niet dat ik nu reclame wil maken, maar aangezien jullie ze zo bruut vinden.. Mocht je nu ook van die mosfet blokjes willen... Ze zijn nergens te vinden en ik heb er nog 4 setjes van..
V&A aangeboden: RAM Waterkoelblokjesset
Ik ga nu ff de nieuwe plaatjes polishen, als dat goed gaat, kan ik ze er morgen op hebben zitten
Mop mop, gas derop!
jammer, dacht dat het een update wasDjThase schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 12:36:
is ie al af of ben je ermee gestopt?? het is al zolang stil
Ben zelf idd ook heel nieuwsgierig, omdat dit toch wel een veelbelovend project is
Nog even een rustige start, maar alle begin is moeilijk he? Ik was nog niet helemaal tevreden met de temps op mijn GPU, en ik had het idee dat de temps van de VRMs de maximale OC tegenhield en zelfs af en toe voor crashes zorgde. Dat gaan we ff aanpakken dus.
Hier het koelplaatje dat de VRMs moet afkoelen samen met het blokje dat het probleem gaat oplossen.

dat rechter uitsteeksel is het gedeelte waar het om gaat. De rest van het plaatje komt in contact met het koelblok dat ik heb, maar het rechter stukje wordt dus alleen gekoeld via die twee kleine 'bruggetjes'. Op zich ook wel logisch dat die VRMs er zowat affikken.
Anyway, zo moet-ie komen dus:

FF afmeten en dan de kolomboor dr op!

Als je goed langzaam boort krijg je gaatjes zonder opstaand randje en/of bramen. Gelukt!

Een paar onopvallende schroefjes en een beetje overtuiging zodat er een schroefdraad ontstaat in t alu:

Weer loshalen, thermal paste, goed uitsmeren, anders komt het er onderuit zetten:

Zo! Nu terug op de kaart!

En het blokje voor de core drbij:

Bij elke mod hoor je een probleem te hebben, ik kwam hem nu tegen toen ik al bijna klaar dacht te zijn. Ik was van plan 90 graden fittingen te gaan gebruiken, maar die blijkt te hoog voor de korte brug tussen de twee blokjes:

Gelukkig is mijn rommelhok niet voor één gat te vangen. Na een beetje nadenken wist ik de doos te localiseren waar nig een non-rotary 90 graden stukje van BP in zat. Ik had mazzel, ik komt precies goed uit bij het aandraaien, zodat ik nu een leuk eindresultaat kan laten zien:

Tot zo ver, later meer!
↓ volgende bericht hieronder ↓
Ga zo door
enneh maddox? KUTGW? wft is dat?
kwalitatief uitermate teleurstellend gekken werkXtrafris schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:19:
Ja, echt hard gaat t niet he? Ik ga mn best doen deze zomer!
XD nee het betekent KEEP UP THE GOOD WORK.
ja, daag.
http://acronyms.thefreedictionary.com/KUTGWXtrafris schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 11:19:
Ja, echt hard gaat t niet he? Ik ga mn best doen deze zomer!
Keep up the Good Work
Wist het ook niet hoor
* KiPKaKDutcH bookmarked
edit: eerst F5'en voordat je post.
[ Voor 5% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 17-07-2010 11:29 ]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
If water polo was easy, it would be called football