Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MSI P7N Diamond, lukt niet om OS[XP, Vista, 7] te installere

Pagina: 1
Acties:

• rahuijsman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 14:59
Hallo,

Ik zit al een tijdje te klooien met de installatie van een OS op mijn systeem. Ik heb al geprobeerd windows XP Pro SP3, Windows Vista en Windows 7 te installeren, maar geen van allen is gelukt.
Windows XP: Setup opent netjes, ziet het blauwe scherm dat hij allerlei drivers aan het laden is. DAn komt die in een zwart scherm met linksboven een witte cursor knipperend. Dan zou die daarna door moeten gaan naar waar ik windows wil installeren, alleen dat doet hij dus niet.
Windows Vista: Loopt vast bij het laden, ziet het windows Vista logo in beeld met daaronder de balk die aan het begin nog beweegt, maar daarna stopt en dan stil blijft staan
Windows 7: Laat het windows 7 logo zien en zegt dan windows starten, alleen daar doet hij gerust 4 uur over en daarna is het nog steeds niet gelukt.

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik het kan oplossen?

De volgende dingen heb ik al gedaan/getest.
- Ik heb al memtest 86 gedraaid en met het geheugen lijkt niks aan de hand
- In de Bios zie ik gewoon mijn HD en cd-romspeler
- Heb ook al geprobeerd met SATA driver van MSI te installeren door op F6 die driver te laden tijdens de setup, maar niks helpt.

Specs:
E8400 Met Scythe Kama Cross
MSI P7N Diamond
Asus 9600GT Top 512M
2x 1GB Geil DDR2-800
IDE CD-Rom speler
Samsung HD642JJ harddisk.
CoolerMaster Real Power M700
En een standaard PS2 toetsenbord.

Verwijderd

Heb je het laatste BIOS? Waar heb je je schijf op ingesteld (AHCI of IDE)?

• rahuijsman
Zie net dat ik versie 1.2 heb, maar dat versie 1.3 al uit is. Hoe kan ik mijn bios updaten?

En schijf heb ik al op beide manieren geprobeerd, (AHCI en IDE) en beide instellingen gaven hetzelfde probleem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

rahuijsman schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:44:
Zie net dat ik versie 1.2 heb, maar dat versie 1.3 al uit is. Hoe kan ik mijn bios updaten?
Staat in de handleiding van je moederbord.
En schijf heb ik al op beide manieren geprobeerd, (AHCI en IDE) en beide instellingen gaven hetzelfde probleem
Zoals gebruikelijk: koppel alle overbodige zaken af, disable desnoods USB zaken tenzij je enkel een USB keyboard hebt.
De Hangen en Opstarten troubleshooter uit de PMG FAQ kan je wellicht ook al verder helpen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rahuijsman
Bedankt, ik heb nu ongeveer alle overbodige zaken gedisabled en kom nu wel verder. Hoop dat ik windows nu ook geinstalleerd ga krijgen, maar in ieder geval bedankt voor nu