Toon posts:

DVI-D aansluiten op een VGA monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Laptop met docking station staan. Deze wou ik aansluiten op 2 monitoren met VGA aansluiting. 1 monitor heb ik aan kunnen sluiten via de VGA uitgang. Nu heb ik nog 1 DVI-D uitgang over.

Deze aansluiting kan ik niet via een simpel tussenstuk naar VGA omzetten omdat DVI-D alleen maar een digitaal signaal aan boord heeft en VGA alleen analoog ondersteunt.

De opties die ik heb gezien zijn:

Een converter box die het digitaal signaal vertaalt naar een analoog signaal. Deze zijn helaas niet goedkoop en ook niet overal verkrijgbaar.

Een externe videokaart (zoals dit: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=3745)
Maar dit is echter ook niet de goedkoopste oplossing.

Mijn vraag is nu:
Is iemand nog een andere oplossing hiervoor tegengekomen of zijn dit echt de enige twee opties?

Alvast hartelijk bedankt.

Stijn

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
Heb je al gecontroleerd of je laptop wel drie schermen (1x ingebouwd, 2x extern) tegelijk aan kan sturen? Het antwoord is namelijk hoogstwaarschijnlijk, nee.

En mocht alleen 2x extern nodig zijn, dan is de vraag of de laptop dat wel kan. Lijkt me ook wenselijk om te controleren voor dat je een DVI-D naar VGA convertorbox koopt.

[ Voor 35% gewijzigd door kalizec op 17-06-2009 11:02 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04 15:06

Matis

Rubber Rocket

Wat heb je al onderzocht: [google=DVI-D VGA]

Welke DVI-D
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fb/DVI_Connector_Types.svg/181px-DVI_Connector_Types.svg.png

Ik mag niet hopen dat je zoiets bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.1topstore.com/images/products_images/unfurl/dvi-d-to-vga-adapter-1660.jpg

Als je de search had gebruikt was je ook dit topic tegen gekomen (zelfs fipo bij google):
Waarom bestaat er een (passief) DVI-D naar VGA verloopje?

[ Voor 38% gewijzigd door Matis op 17-06-2009 11:07 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Een optie is ook nog een usb vga kaart. Kost 'slechts' +/- 100 euro.
Het meest voor de hand liggend is natuurlijk een nieuwe monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Kalizec: Het docking station ondersteunt 2 externe beeldschermen. 1 is al aangesloten via VGA. Het ingebouwde beeldscherm zal dan uit staan.

Matis: De convertor die jij laat zien zal het niet doen omdat er geen analoog signaal aan de DVI kant word ingevoerd. Op google heb ik alles gezocht voor DVI-D naar VGA.

Ik vroeg me af of er nog een andere optie was behalve de converter box en externe videokaart.

(Bedankt voor het snelle antwoord allebei :))

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Mijzelf bedanken. Niet mijzelf maar Mijzelf van het bericht ;)

Nooit geweten dat USB naar VGA mogelijk was

Ik ga even kijken naar de opties die dat apparaat geeft.

Groetjes Stijn

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-03 01:45
USB -> VGA is een optie mits je geen dingen uitvoert die teveel data richting je dongle moeten sturen.

HD-video gaat bijvoorbeeld niet lukken (schat ik zo in).
Games is vast ook niet ideaal.
Maar tekstverwerking en dergelijke zal vast prima gaan.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Het is vooral om te programmeren. We spelen af en toe wel eens een spelletje maar dat doen we dan op het laptopscherm.

Ik denk dat ik mijn antwoord al heb :)

Heel erg bedankt allemaal! :D

Groetjes Stijn

Verwijderd

Topicstarter
Update: Ik heb deze nog kunnen vinden, Iets goedkoper en ondersteunt wat meer als dat Mijzelf aangaf.

http://www.popelectronics...-vga-adapter-pr-1635.html

Voor de mensen die hier nog op uit mochten komen ;)
Pagina: 1