SURFnet is de manier waarom het moet worden geschreven.
Check maar eens op de site van SURFnet zelf.
www.surfnet.nl
Check maar eens op de site van SURFnet zelf.
www.surfnet.nl
Money for nothin' and your chicks for free
En niet eens consequent want het beeldmerk is dit:DeeJee schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:16:
SURFnet is de manier waarom het moet worden geschreven.

Voor wat betreft de schrijfwijze op de FP, zie bijvoorbeeld Afkortingen niet meer in hoofdletters?
[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 16-06-2009 08:26 ]
Misschien een ander puntje, in het artikel staat:
Maar moet dat niet precies andersom zijn? De ip-laag draait toch op de hardwarelaag?Lichtpaden zijn één-op-één optische verbindingen die bovenop de ip-laag draaien.
Hail to the king baby!
Afkortingen tot vier letters doen we volgens het donorprincipe, maar deze term is langer dus die regel gaat niet op. Wmb schrijven we hier Surfnet, cf. Kennisnet. Afkortingen niet meer in hoofdletters? kan verder genegeerd worden, dat is uit 2006/7 en volledig achterhaald 
Zo te zien gebruiken ze 'lichtpaden' niet om een hardwarelaag te beschrijven. Weliswaar wordt fiber als transportmedium genoemd, maar 't lijkt me dat je hier eerder aan een soort tunnelling moet denken (dat dan over glasvezel gaat en dús lekker snel is).urk_forever schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:55:
Maar moet dat niet precies andersom zijn? De ip-laag draait toch op de hardwarelaag?
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Even een reactie vanuit een werknemer bij SURFnet zelf, denk niet dat ik voor SURFnet behoor te spreken maar wilde het toch even melden.
SURF is de overkoepelende stichting, SURFnet, SURFdiensten en SURFfoundation zijn directe onderdelen. Alle onderdelen die daaruit voortkomen (SURFgroepen, SURFmedia, SURFspot) en nog veel meer moeten wij intern ook altijd met hoofdletters SURF schrijven, het onderdeel in kleine letters en zo naar buiten communiceren.
Kennisnet is idd een ander verhaal, maar ook een geheel andere stichting. Dus, gelieve SURFxxxx te gebruiken
SURF is de overkoepelende stichting, SURFnet, SURFdiensten en SURFfoundation zijn directe onderdelen. Alle onderdelen die daaruit voortkomen (SURFgroepen, SURFmedia, SURFspot) en nog veel meer moeten wij intern ook altijd met hoofdletters SURF schrijven, het onderdeel in kleine letters en zo naar buiten communiceren.
Kennisnet is idd een ander verhaal, maar ook een geheel andere stichting. Dus, gelieve SURFxxxx te gebruiken
[ Voor 13% gewijzigd door Paitor op 17-06-2009 10:52 ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Tweakers.net bepaalt haar eigen beleid wel m.b.t. overmatig hoofdlettergebruik en in dit artikel (inmiddels aangepast) was het gewoon irritant lezen.
Ach ja, het is ook geen halszaak voor mij. Ik wilde alleen even aangeven dat er vanuit SURF wel degelijk over na is gedacht en het met een reden zo geschreven wordt. Wat Tweakers.net er vervolgens mee doet, daar heb ik inderdaad helemaal niets over te zeggen
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Pagina: 1