Ik ben na het lezen van de requirements meteen begonnen met een TS in het casemodding forum. Excuses hiervoor. In ieder geval is dit mijn TS:
Hey Allemaal,
Ik ga vanaf de grond een case bouwen, dus vandaar dat het wel zijn eigen topic mocht hebben
. Alle data kan je vinden op www.maartenz.org/~jasper/Casemod. Maar ik zal voor het gemak in deze TS ook even het document zetten:
Naam: Iska's Brothers
Soort mod: een dual-pc casemod
Inleiding:
Zo ziet mijn PC-hoek er nu uit:

Dit is echter snel vol en rommelig en 2 aparte bureaus werken ook niet bepaald lekker. Daarom ben ik op het idee gekomen om over te stappen op 1 groot bureau. Nu zijn bureau´s van 3,0m x 0,8m niet zo goed verkrijgbaar. En als ze te koop zijn, zijn ze meestal erg duur. Ik ben me dus maar wat meer gaan verdiepen in zelf iets bouwen.
Na een tijdje te hebben gezocht en te hebben nagedacht bedacht ik mij dat het gaaf zou zijn als ik mijn main-pc (Foxtrot) en mijn media-center/server/knutsel-pc/back-up-pc (Delta) samen in 1 grote case kon doen die ingebouwd zat in mijn bureau. Zo is het makkelijker te koelen en te managen en heb ik weer flink wat meer ruimte. Vandaar de naam van deze casemod: Iska's Brothers!
Eerst even een het idee uitgewerkt.. Deze TS zal in de loop van de tijd worden uitgebreid
Het idee:
Ik ga dus een bureau maken van 3 meter breed en 70cm boven de grond. Daarop komt de casemod e.d. Langs de bovenkant zitten TL-buizen (achter het hout) en aansluitingen voor de labvoeding. Onderaan zitten ook nog een stel High-Power warm-wit LED's voor een wat rustigere belichting. Verder zit er achteraan onder het bureau nog een gleuf voor kabels.
In de casemod zitten de moederborden in het midden, de HDD's e.d. links en achter het control-panel de printplaat + labvoeding
Verdere uitleg volgt
Functies elektronica:
Monitoring:
30 sec inactief -> PC info via LCD Smartie
- Tijd
- Status
- CPU gebruik
- RAM gebruik
- HDD gebruik
- Temps
- Nieuws
- Email
- Winamp
Config:
- PC's aan/uit + reset
- LED + TL aan/uit
- Labvoeding aan/uit
- LCD Smartie/Config schakelen
- PC-kast openen/sluiten
- Lasers aansturen
- CCFL normaal/op de muziek
Hardware:
– Main-PC
Intel C2D E8400 :: Cooler Master Gemini II
MSI Neo2-FR
OCZ Plat. DDR2-800
2* MSI 4850
2* Samsung 160Gb Raid 0
Cooler Master Real Power 620W
– Knutsel-PC
AMD 4200+ X2
Asus M2A-VM HDMI
1Gb Kingston ValueRam DDR2-667
1* 250Gb
300W
+ 2* 19” en 1* 24” schermen
De eisen:
– Het bureau moet
Het gewicht ruimschoots kunnen dragen
Ruimte bieden aan 3 beeldschermen een computer
Ruimte bieden aan dozen
Ruimte bieden aan gereedschap
Ruimte bieden aan elektronica en meetapparatuur
Zichzelf kunnen verlichten
Kabels mooi wegwerken
Goedkoop te maken zijn
Zwart zijn
– De PC-case moet
Ruimte bieden aan 2 computers
Ruimte bieden aan 2 DVD's en 3 HDD's
Ruimte bieden aan labvoeding, KVM-switch en control-circuit
Koelen
Ruimte naar moederborden etc. kunnen openen
Ruimte achter het control-panel kunnen openen
Decoraties bevatten
Zwart zijn
Schetsen:
Een algemene indruk van de PC

Een algemene indruk van het bureau (er komt rechts dus nog wel een oscilloscoop etc)

Schema:
De inputs moeten alleen nog even aan de PIC worden gezet
[klikbaar]

Werkzaamheden:
De elektronica in de maak:

En het LCD'tje werkt
http://www.youtube.com/watch?v=Q9RI1r8H25E
17-06-2009
Bij de IKEA tafelpoten met max load van 50kg gehaald voor 2,25 per stuk
. Meteen ook 2 TL-buizen a 10,- per stuk meegenomen. In totaal hierdoor al zo'n 50,- bespaard op mijn geschatte kosten 

19-06-2009
De printplaat in de maak
. Is mijn meest geavanceerde tot nu toe met zo'n +-50 onderdelen (waarvan 10 een chip zijn) en 56 aansluitingen 
De printplaat die links ligt komt uit een KWM-switch. Parallel aan het knopje ga ik een elektronische switch zetten. Zo kan de switch bestuurd worden via het CP.

22-06-2009
Kon MDF niet ophalen dus heb ik het maar laten bezorgen.
23-06-2009
Vandaag de CCFL VU meter in elkaar gezet. Aangezien het niet mogelijk was volgens mensen op CO heb ik zelf een schema gemaakt en het werkt
http://www.youtube.com/watch?v=fVSJULiD2N4
27-06-2009
Het eerste deel van de printplaat werkt
(aansturing LCD vanaf PC)

30-06-2009
Vandaag is eindelijk het hout geleverd!! Gelukkig had ik de dag ervoor net mijn PC-hoek gedemonteerd:

Hier liggen ze dan. Tijdens het door het huis dragen meteen een schouderblessure opgelopen :S:

Daarna zijn wij (een vriend van mij (op de foto) en ik) meteen aan de slag gegaan:

De fans:

Me @ work (ja, zonder gel heb ik een avro-kapsel
):

En 'the mysterious friend' weer aan het tekenen:

Na het bureau uitgezaagt te hebben en naar boven gebracht te hebben waren we even toe aan een pauze:

Na de pauze maar even de poten onder de tafel gezet:

En even een impressie van de PC kast:

De 4 fans onderaan in place:

Verder met de kast zelf:

Het is nu bijna 21:30 en we zijn al bezig sinds 9:00 dus we vinden het wel mooi geweest voor vandaag!
Hey Allemaal,
Ik ga vanaf de grond een case bouwen, dus vandaar dat het wel zijn eigen topic mocht hebben
Naam: Iska's Brothers
Soort mod: een dual-pc casemod
Inleiding:
Zo ziet mijn PC-hoek er nu uit:

Dit is echter snel vol en rommelig en 2 aparte bureaus werken ook niet bepaald lekker. Daarom ben ik op het idee gekomen om over te stappen op 1 groot bureau. Nu zijn bureau´s van 3,0m x 0,8m niet zo goed verkrijgbaar. En als ze te koop zijn, zijn ze meestal erg duur. Ik ben me dus maar wat meer gaan verdiepen in zelf iets bouwen.
Na een tijdje te hebben gezocht en te hebben nagedacht bedacht ik mij dat het gaaf zou zijn als ik mijn main-pc (Foxtrot) en mijn media-center/server/knutsel-pc/back-up-pc (Delta) samen in 1 grote case kon doen die ingebouwd zat in mijn bureau. Zo is het makkelijker te koelen en te managen en heb ik weer flink wat meer ruimte. Vandaar de naam van deze casemod: Iska's Brothers!
Eerst even een het idee uitgewerkt.. Deze TS zal in de loop van de tijd worden uitgebreid
Het idee:
Ik ga dus een bureau maken van 3 meter breed en 70cm boven de grond. Daarop komt de casemod e.d. Langs de bovenkant zitten TL-buizen (achter het hout) en aansluitingen voor de labvoeding. Onderaan zitten ook nog een stel High-Power warm-wit LED's voor een wat rustigere belichting. Verder zit er achteraan onder het bureau nog een gleuf voor kabels.
In de casemod zitten de moederborden in het midden, de HDD's e.d. links en achter het control-panel de printplaat + labvoeding
Verdere uitleg volgt
Functies elektronica:
Monitoring:
30 sec inactief -> PC info via LCD Smartie
- Tijd
- Status
- CPU gebruik
- RAM gebruik
- HDD gebruik
- Temps
- Nieuws
- Winamp
Config:
- PC's aan/uit + reset
- LED + TL aan/uit
- Labvoeding aan/uit
- LCD Smartie/Config schakelen
- PC-kast openen/sluiten
- Lasers aansturen
- CCFL normaal/op de muziek
Hardware:
– Main-PC
Intel C2D E8400 :: Cooler Master Gemini II
MSI Neo2-FR
OCZ Plat. DDR2-800
2* MSI 4850
2* Samsung 160Gb Raid 0
Cooler Master Real Power 620W
– Knutsel-PC
AMD 4200+ X2
Asus M2A-VM HDMI
1Gb Kingston ValueRam DDR2-667
1* 250Gb
300W
+ 2* 19” en 1* 24” schermen
De eisen:
– Het bureau moet
Het gewicht ruimschoots kunnen dragen
Ruimte bieden aan 3 beeldschermen een computer
Ruimte bieden aan dozen
Ruimte bieden aan gereedschap
Ruimte bieden aan elektronica en meetapparatuur
Zichzelf kunnen verlichten
Kabels mooi wegwerken
Goedkoop te maken zijn
Zwart zijn
– De PC-case moet
Ruimte bieden aan 2 computers
Ruimte bieden aan 2 DVD's en 3 HDD's
Ruimte bieden aan labvoeding, KVM-switch en control-circuit
Koelen
Ruimte naar moederborden etc. kunnen openen
Ruimte achter het control-panel kunnen openen
Decoraties bevatten
Zwart zijn
Schetsen:
Een algemene indruk van de PC

Een algemene indruk van het bureau (er komt rechts dus nog wel een oscilloscoop etc)

Schema:
De inputs moeten alleen nog even aan de PIC worden gezet

Werkzaamheden:
De elektronica in de maak:

En het LCD'tje werkt
http://www.youtube.com/watch?v=Q9RI1r8H25E
17-06-2009
Bij de IKEA tafelpoten met max load van 50kg gehaald voor 2,25 per stuk

19-06-2009
De printplaat in de maak
De printplaat die links ligt komt uit een KWM-switch. Parallel aan het knopje ga ik een elektronische switch zetten. Zo kan de switch bestuurd worden via het CP.

22-06-2009
Kon MDF niet ophalen dus heb ik het maar laten bezorgen.
23-06-2009
Vandaag de CCFL VU meter in elkaar gezet. Aangezien het niet mogelijk was volgens mensen op CO heb ik zelf een schema gemaakt en het werkt
http://www.youtube.com/watch?v=fVSJULiD2N4
27-06-2009
Het eerste deel van de printplaat werkt

30-06-2009
Vandaag is eindelijk het hout geleverd!! Gelukkig had ik de dag ervoor net mijn PC-hoek gedemonteerd:

Hier liggen ze dan. Tijdens het door het huis dragen meteen een schouderblessure opgelopen :S:

Daarna zijn wij (een vriend van mij (op de foto) en ik) meteen aan de slag gegaan:

De fans:

Me @ work (ja, zonder gel heb ik een avro-kapsel

En 'the mysterious friend' weer aan het tekenen:

Na het bureau uitgezaagt te hebben en naar boven gebracht te hebben waren we even toe aan een pauze:

Na de pauze maar even de poten onder de tafel gezet:

En even een impressie van de PC kast:

De 4 fans onderaan in place:

Verder met de kast zelf:

Het is nu bijna 21:30 en we zijn al bezig sinds 9:00 dus we vinden het wel mooi geweest voor vandaag!
[ Voor 36% gewijzigd door Iska op 30-06-2009 21:33 ]
-- All science is either physics or stamp collecting