Toon posts:

[Kiezen] Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een moeilijke keuze. Mijn videokaart is overleden en ik moet een ander. ik ben goed aan het zoeken geweest op internet maar kom er eigenlijk niet uit. Ik heb geen hoog budget. Rond de 60/70 euro. Aangezien mijn PC van Computerland komt ben ik ook op die site gaan kijken. Ik heb niet veel verstand van videokaarten daarom vraag ik het hier maar.

Voor welke moet ik gaan. Ik heb hier de FAQ over de videokaarten al gelezen maar ik kom er niet uit.Ik game best veel. Hij hoeft niet geluid stil te zijn maar hij moet geen teringherrie maken.

Op de site van computerland zie ik de volgende in mijn budget:

Evga GeForce 9500GT - 512MB - PCI-E - DVI
Evga GeForce 9400GT - 1024MB - PCI-E - DVI
Evga GeForce 6200 - 512MB - AGP - VGA DVI

( Evga Geforce 9600GT - 512MB - PCI-E - DVI ) Ligt net iets uit mijn budget

hier is de pagina van computerland:
http://www.computerland.n...ic=VID&pg=&bc=&&mi=700506

Alvast bedankt!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-05 15:31
Ten eerste zou het fijn zijn om te weten wat voor aansluiting je hebt op je moederbord voor een videokaart.
Ten tweede staat er geloof ik in de faa iets over welke videokaart moet ik kopen :)

edit: bekijk dit eerst eventjes dan praten we verder :) **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door Marijn100 op 15-06-2009 16:08 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu een 7600 gt videokaart. Maar ik zou niet weten welke aansluiting ik heb? hoe kan ik dat zien? En ik heb dat stuk tekst gelezen!

[EDIT] Je bedoelt PCI-E

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 16:24 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik zie hier alleen maar videokaarten van NVIDIA, maar als je ook naar ATi kijkt zie je nog betere kaarten die ook binnen je budget vallen. De HD4670 bijvoorbeeld.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Als je pc van computerland is. Je een fixed buget hebt. Je de videokaart ook daar wilt halen.

Kan je dan niet beter daar je vraag stellen. Neem je bon mee van de pc en vraag de man achter de balie wat je he best kan kopen. Dan kan hij ook de rect van je computer doornemen om te kijken wat het beste is.

Aangezien je zelf geen idee hebt wat je hebt kunnen wij je natuurlijk niet helpen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:03:
[...]
( Evga Geforce 9600GT - 512MB - PCI-E - DVI ) Ligt net iets uit mijn budget
[...]
Check marktplaats/speurders eens. Ik heb net zo'n 9600GT via marktplaats gekocht voor 52 euro.

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:20:
Als je pc van computerland is. Je een fixed buget hebt. Je de videokaart ook daar wilt halen.

Kan je dan niet beter daar je vraag stellen. Neem je bon mee van de pc en vraag de man achter de balie wat je he best kan kopen. Dan kan hij ook de rect van je computer doornemen om te kijken wat het beste is.

Aangezien je zelf geen idee hebt wat je hebt kunnen wij je natuurlijk niet helpen.
Oke bedankt voor je hulp. Dan zal ik de bon wel een keer meenemen als ik er langs ga!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Medewerkers van computerwinkels willen nog wel eens minder weten dan de topic starter zelf.

Voor de duidelijkheid, alle drie de kaarten die je opnoemt zijn niet bepaald gemaakt om mee te gamen. De 9600GT presteert een stuk beter, maar die ligt wat buiten je budget. De HD4670 die Avalaxy voorstelt komt dicht bij de prestaties van de 9600GT voor 10 euro minder. Mocht dit ook niet haalbaar zijn, dan is de HD4650 nog steeds sneller dan de 9500GT voor minder geld.

specs

Pagina: 1