• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo iedereen,

Ik heb in mijn eerste topic gevraagd naar een goede dvd brand programma voor wat ik wilde bereiken (een videoclip dvd). Nou heb ik naar lang zoeken, een programma gevonden. Ben terecht gekomen op Ulead DVD MovieFactory 6.

Echter omdat de brandprogramma niet met al te veel soorten videobestanden om kan gaan moest ik een converter zoeken die .mkv bestanden om kon zetten naar wat het beste formaat was voor de dvd programma (mpeg-2(denk ik)). Het converteren doe ik met het programma Ultra MPEG-4 Converter 5.2.

Mijn probleem echter nu is dat ik na het converteren een veel grotere mpeg-2 bestand krijg dan het originele mkv bestand. Zo is een mkv orgineel 46mb terwijl het geconverteerde mpeg-2 bestand uiteindelijk 160mb groot is.

Is het normaal dat er zo'n groot verschil ontstaat in het aantal mb's? Of doe ik iets verkeerds? En als het niet normaal zou zijn naar welke properties zou ik dan vooral naar moeten kijken?(Bit rate,geluid enz). Kan het misschien ook zijn dat het gewoon een slechte convertor programma's is (Misschien hebben jullie alternatieven voor mij?)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja dat is normaal. Mpeg2 is doorgaans minder gecomprimeerd dan bijvoorbeeld h263. Je kan de bitrate terugschroeven van de mpeg2, maar dat is niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

• MekZi
Kan iemand een goede (betaalde) convertor alternatief? Want de huidige kan je niet veel in tweaken als je het om wil zetten naar mpeg-2. Hij kiest vanzelf een kleinere resolutie en alle andere waardes worden zelf ingesteld zonder dat je het kunt wijzigen.

[ Voor 84% gewijzigd door MekZi op 15-06-2009 00:33 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
De beste MPEG-2 encoders waren lang TMPGEnc en CCE, dus het proberen waard. Je dient de .mkv eventueel eerst te ontleden ('de-muxen') in afzonderlijke bestanden (audio en video) die meer gangbaar zijn dan het relatief nieuwe .mkv bestandsformaat om aan de slag te kunnen.

Veel bestandsformaten zijn zogenaamde containers en kunnen overige inhoud hebben (naast de eigenlijke video en audio data, 'padding' kan iets dergelijks opleveren?), dus kun je met een de-muxer (zit b.v. in de TMPGEnc encoder onder MPEG-tools) eens kijken wat er aan afzonderlijke delen in zit en wat je eventueel zou kunnen missen.

- laatste alinea slaat op je verwijderde vraag naar het verschil tussen .mpg en .vob. -

[ Voor 6% gewijzigd door ParkOverall op 15-06-2009 03:14 ]

• MekZi
(Jha, klopt had het na ik wat heb zitten puzzelen mijn vraag aangepast :))

Dankje wel ik zal er eens naar kijken. Ik laat wel horen als het mij is gelukt :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

ConvertXtoDVD, is een redelijk eenvoudig programma. Snap bijna alle input formaten (dus ook mkv) en levert een kant en klare dvd af hoef je alleen nog maar te branden met nero oid.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• MekZi
Ik heb ConvertXtoDVD ook, maar... Wanneer je het gebrandt hebt kun je tijdens het kijken van de clipz niet gebruik maken van volgende en vorige. Ik kan wel chapters maken aan het eind van iedere clip, maar dan kan je nog niet naar het vorige clip.

Wat ik wel zie is dat ConvertXtoDVD ervoor zorgt dat alle clips op de dvd passen(Natuurlijk tenkosten van de kwaliteit). Maar ik zie ook dat het naar het converteren de clips kleiner zijn dan in iedere andere converter. Ik ga nu TMPGEnc Authoring Works 4 gebruiken. Je kunt hier de menu's zelf maken alleen vind ik dat na het toevoegen van de videos hij te veel ruimte inneemt voor iedere video :(.
Pagina: 1