• MekZi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo iedereen,

Zoals je misschien al aan de titel kon afleiden wil ik een dvd maken waarop ik vele verschillende muziek video's op wil zetten voor in de auto dvd speler. Echter weet ik niet hoe ik er een mooie bijpassende menu bij kan maken.

Ik zou graag een visuele overzicht(menu) willen maken van de video's bv door 4 of 6 kleine vierkantjes waarop op in ieder van zo'n vierkante box je een paar frames kan ziet van de muziekvideo. En onder aan wil ik dan volgende en vorige maken (wil natuurlijk meer als 4 of 6 video's op mijn dvd).

Mijn vraag:
Met welke programma('s) kan ik dit bereiken? Het mag freeware of betaalde software zijn. Of weet iemand ook een goede tutorial waar je een menu kan maken.

Alvast bedankt (en onder tussen ga ik verder googlen naar informatie)

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Voor een beginner zou ik Nero Vision Express aanraden, Ben je iets beter thuis in DVD's maken zou ik Adobe Encore DVD aanbevelen.

En je zou eens kunnen kijken naar:

Cyberlink PowerProducer
Ulead DVD Workshop
Pinnacle Studio

[ Voor 28% gewijzigd door crack_en_hack op 22-05-2009 17:15 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.mediachance.com/dvdlab/ very uitgebeid,

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 17:27 ]

Iperf

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Zelf ben ik héél tevreden van ConvertXtoDvd
http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Niet duur, en supereenvoudig :)

@hieronder:
de trial heeft alle functies van de betalende versie, maar zet een logo van het bedrijf in het eindresultaat.
Om te proberen dus perfect.

[ Voor 28% gewijzigd door roeleboel op 22-05-2009 17:59 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• MekZi
Wow, dat was snel :P...

@crack_en_hack:
Met Nero Vision Express kan ik denk ik niet bereiken wat ik wil berijken, of wel? En met Adobe Encore DVD heb ik wel eens een paar uur op gewerkt voor een video school opdracht. Maar dat was dan meer effecten toevoegen, titels, knip-en-plak werk. Ik denk dat het wel mogenlijk moet zijn maar het is een uitgebreid programma's :P.

@fish:
Jha, heel erg :S :P... Daar zou ik dus net als Adobe Encore DVD veel moeten lezen voordat ik het ermee zou kunnen werken.

@roeleboel:
Heb een paar youtube filmpjes beken van de software en het lijkt mhu wel goed op het eerste gezicht. Zal eens kijken of ik deze kan uitproberen (middels een trail version). Anders zal ik naar de andere moeten gaan kijken :).

@all:
Bedankt voor het snel antwoorden :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een eenvoudige gratis DVD authoring tool is DVDflick

• MekZi
ConvertXtoDvd heeft alles wat ik nodig heb. Ik heb hem nu uitgeprobeerd en alles werkt perfect op 1 ding na.

Ik heb nu (met behulp van Alcohol 120%) met mijn virtuele brander "gebrand"(word dus als een .iso opgeslagen en kan later gemount worden met Alcohol 120%) om het uit te testen. En toen merkte ik dat wanneer ik een video startte en hij afspeelde, ik niet via de knop "volgende" (of "vorige" als het niet de eerste video is) vooruit(achteruit) kan. Het gaat wel naar de volgende video wanneer de huidige video is afgelopen (dat kon je instellen). Nu wil ik dus dat ik toch via de "volgende" en "vorige" de video's kan skippen.
Is het mogelijk om dit toch nog te kunnen instellen?

Video ziet er als volgt uit (staan 3 test video's op):
DVD Title: My DVD
  • Title 1
    • Chapter 1
  • Title 2
    • Chapter 1
  • Title 3
    • Chapter 1
Pagina: 1