Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista]Laptop terug naar fabrieks staat, zonder CD-ROM Drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een HP 2133 mini laptop gekocht. Hier blijkt helaas door de gebruiker al XP opgezet te zijn, ipv Vista.

Nu maakt me dat niet veel uit, maar de laptop is nogal slecht ingericht met veel overbodige zut.

Ik heb een Recovery CD, maar geen drive bij deze laptop.

Wel heb ik evt een externe USB schijf van 40Gb. Hier zou ik een Vista of een recovery cd dan opzetten, maar hoe moet dat? En gaat dit werken?

Mijn wens is dus:
- Laptop liefst terug naar originele instelling
- Laptop evt upgraden naar Vista.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Op Google is prima te vinden hoe je Vista van een USB-stick kan installeren, dus ik vraag me af wat je zelf al hebt geprobeerd om dit op te lossen.
http://www.google.nl/sear...&q=install+vista+from+usb

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:23
Anders gewoon een externe CD/DVD speler lenen?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 14:00
Is het niet toevallig zo dat deHP recovery nog wel geinstalleerd staat? Dan zie je tijdens het opstarten dat je op F11 moet drukken voor herstel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet goed wat ik moet doen om Vista vanuit USB te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
F11 doet met het opstarten helaas niets.

Of er recovery software opstaat kan ik niet zien. Wel zie ik een I386 Dir.

Kan ik niet op de 1 of andere manier de recovery cd op mijn ext HD zetten? Of de Vista CD?

Verwijderd

Je kunt ook de DVD-drive van een andere computer over het netwerk sharen en Vista hier vanaf installeren.

Vista vanaf USB draaien is simpel, je moet dan een image van de DVD maken en deze extracten naar de USB-schijf. Dit zou met iets als een "Disk Utility" achtig programma moeten.

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
Je kan ook je externe hdd uit elkaar halen, en als de aansluiting overeenkomt een optische drive aansluiten ipv de hdd. Dan heb je je optische drive via usb ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hohoho. Ik ben echt geen techneut jongens.

Ik heb geen netwerk dus "sharen" ga ik niet voor elkaar krijgen.

En een image maken en weer extracten?

Hou het effe simpel. Want ik snap dit niet. Waarmee maak ik een image? En waarmee moet ik hem dan extracten?

Op de Restore cd staan overigens 1 map (SWSetup) en een Autorun betandje. Kan ik die 2 niet gewoon naar de USB disk verplaatsen?

Blijft de USB poort tijdens de installatie wel zichtbaar?

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:30:

Ik heb geen netwerk dus "sharen" ga ik niet voor elkaar krijgen.
Is ook niet perse nodig, is een van de mogelijkheden. Via USB is waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
En een image maken en weer extracten?
Hou het effe simpel. Want ik snap dit niet. Waarmee maak ik een image? En waarmee moet ik hem dan extracten?
Ja je kunt een image maken maken met bijvoorbeeld MagicIso en dat image kun je dan extracten moet je even met google een tool voor zoeken.
Blijft de USB poort tijdens de installatie wel zichtbaar?
Ja je kunt gewoon een USB stick/schijf instellen als boot apparaat

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 14-06-2009 23:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 17:30:
Ehm :)
Je zit wel op een Tech-forum, dat besef je wel? :)
Als je de Forum-search (en/of Google) creatief inzet, kom je vanzelf een uitleg tegen zoals die al aangegeven is.
Ook [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 heeft een beknopte variant.

Daar kun je mee aan de slag, maar probeer vooral eerst zelf voordat je vraagt om een stap-voor-stap uitleg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1