Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Lokaal station 'openen met' stuk na nLite*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik had op de C schijf windows XP en wou over gaan op de lite versie met niet teveel standaard programma's die je toch niet gebruikt. Ik heb C toen laten formateren en hierop windows XP lite geinstallerd. Op me D en E schijf had ik delen gebackup'd die nog belangrijk waren.

Nu kan ik wel mijn E schijf openen via deze computer dubbelklik maar niet mijn D schijf. Dan krijg ik zo'n schermpje te zien van Openen met.. en dan zie je een lijst van met programma's zoals Internet Explorer, kladblok, Paint etc terwijl het gewoon een harde schijf is.

Gr.
ducoz

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Vragen over Windows Clients horen in dat subforum - maar ook daar gelden de GoT Huisregels/ Ik verplaats dit topic, maar goede kans dat de modjes aldaar nog eea erover te zeggen hebben :o

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
mwah, vond het wel wat met geheugen te maken hebben aangezien ik er niet bij kan op dit moment.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:45:
mwah, vond het wel wat met geheugen te maken hebben aangezien ik er niet bij kan op dit moment.
Werkgeheugen (=RAM)

Jij bent bezig met opslagmedia/windows. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:16:
Hoi,

Ik had op de C schijf windows XP en wou over gaan op de lite versie met niet teveel standaard programma's die je toch niet gebruikt. Ik heb C toen laten formateren en hierop windows XP lite geinstallerd. Op me D en E schijf had ik delen gebackup'd die nog belangrijk waren.

Nu kan ik wel mijn E schijf openen via deze computer dubbelklik maar niet mijn D schijf. Dan krijg ik zo'n schermpje te zien van Openen met.. en dan zie je een lijst van met programma's zoals Internet Explorer, kladblok, Paint etc terwijl het gewoon een harde schijf is.

Gr.
ducoz
Wellicht staat er een autorun.ini oid in de root van de schijf, heb het hier wel eens gehad met een usb stick.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:46

Woohooo

Smilie, James Smilie

Gewoon rechtermuisknop en dan openen?

Verwijderd

Topicstarter
Verkennen of openen werkt niet, krijg je het zelfde openen met window'tje te zien.

En waar kan ik autorun.ini vinden en wat hoord er te staan?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat gebeurd er als je de schijf opent via cmd?

Desktop | Server | Laptop

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
pasgeleden heb ik dit fenomeen ook gezien bij de computer van een vriend; het was echt een heidens werk om die computer te ontluizen. Er zat namelijk een best irritant virus op, die zich inderdaad ook in elke autorun had genesteld en het daarna nagenoeg onmogelijk maakte om m te verwijderen.

dus .. autorun.inf kan in elke root-directory van een schijfje staan ( c:\ d:\ z:\ a:\ enzovoort ) .. dat bestandje is een tekstbestandje waarin wat hints staan voor windows om programma's automagisch op te starten. zoals setup programma's op nieuwe cds of dvds, of, tja, voor een virus om automagisch opgestart te worden.

windows heeft een manier om die bestanden voor je te verstoppen, door ze systeembestanden te maken. in je windows explorer kun je een optie vinden om die dan weer te tonen.

cmd.exe, de command prompt van windows, was ook gekaapt, tezamen met regedit.exe beide tooltjes zijn nodig om eea aan puin te ruimen op een gekaapte pc, maar gelukkig was het virus niet al te slim; ik heb beide executables gekopieerd naar de temp dir, renamed naar drclaw1.exe en drclaw2.exe en toen deden ze hun werk.

dus, autoruns verwijderd, regedit gebruikt om startup sequence schoon te maken, en dan stekker uit de pc zodat de pc niet 'goed' afsluit maar gewoon crasht. stekker er weer in, en windows booten. goede firewall installeren (comodo bijvoorbeeld) en cleanen met malwarebytes.org anti-malware software. virus wou zich weer nestelen, maar de goede (annoying, maar _lees_ die waarschuwingen nou voordat je ze wegklikt) antivirus blockte het virus in al zijn pogingen om zich weer te installeren.

het virus blockte ook de windowsupdate en de virusupdate, en verbood te scannen op het gebied waar het zich had geinstalleerd .. rotding :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken of de avira antivir wat kan vinden.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Schijf openen met kan indirect door Command prompt te openen met of de verkenner openen met.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu door dat ik wel de D schijf kan openen (de schijf waar het om gaat) door te typen in de addres balk D:\ maar niet als ik op de D schijf klik bij deze computer. Is deze ''snel koppeling'' te fixen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik kan even niet volgen... Je hebt Windows XP lite geinstalleerd zeg je.
Bij mijn weten bestaat er echter geen XP lite. Er bestaat vanalles, XP Home, Pro, MediaCenter, TabletPC edition, XP x64, XP for legacy PC`s, etc.

Mag ik vragen welke versie je dan hebt geinstalleerd ? Een versie gemaakt met nLite ?
Dan zou ik eens gaan zien of je in je image niet te veel hebt weggegooid of aangepast...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een aangepaste versie van windwos XP pro edition. Deze is minder zwaar en hij heeft in deze windows versie overbodige programma's verwijderd.

Het probleem is als ik nu naar deze computer ga en ik wil klikken op Lokaal station (D:) dat ik een windowtje krijg met openen met... Als ik bij deze computer in de addresbalk D:\ intype kom ik wel in deze map.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
probeer deze eens:
Follow the set of commands below to show and delete the autorun.inf

1. Open Start>>Run and type cmd and press enter. This will open a command prompt window. On this command prompt window type the following steps.

2. now type d: and press enter for d: drive partition.

3. type attrib -r -h -s autorun.inf

4. type del autorun.inf

Restart your system and your trouble will be fixed.
overigens het 1e resultaat bij google (al heb ik hem een klein beetje aangepast voor jou situatie ;))

[ Voor 20% gewijzigd door Rupie op 15-06-2009 18:03 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 17:59:
Het is een aangepaste versie van windwos XP pro edition. Deze is minder zwaar en hij heeft in deze windows versie overbodige programma's verwijderd.
Zoals de koppeling voor je D schijf ;)

Ik heb dit laatst ook gehad, echter heb ik nooit de oplossing kunnen vinden. Reden dat ik het had was een herinstallatie die niet helemaal lekker is gegaan.

Als het je D schijf is, waarom probeer je niet een normale XP installatie op de C drive te doen ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Zoals de koppeling voor je D schijf ;)

Ik heb dit laatst ook gehad, echter heb ik nooit de oplossing kunnen vinden. Reden dat ik het had was een herinstallatie die niet helemaal lekker is gegaan.

Als het je D schijf is, waarom probeer je niet een normale XP installatie op de C drive te doen ?
Probleem opgelost nadat ik de SM-buscontroller had geinstalleerd.
/slot

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:49

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aparte oplossing. Een driver zou het niet moeten oplossen, want het staat er totaal los van.
Wat ik altijd doe met nLite is testen in een VM of het wel goed werkt. En als ik wat uitdaging wil, dan kijk ik of het direct op m'n systeem werkt en zo niet, maak ik een nieuwe en installeer ik weer van voor af aan. Vaak genoeg gehad dat ik iets te veel had verwijdert.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1