Samenstellen echt voordeliger?

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik ben van plan een pc te kopen met een budget van maximaal 800 euro
dit is inclusief randapparatuur en besturingssysteem (nee ik wil geen windows 7 RC)

De games die ik hierop wou spelen zijn games als
assassins creed, need for speed undercover, WarRock en crysis (op med/low)

Maar is het nou echt voordeliger/beter om het te laten samenstellen want,
randapparatuur heb ik nog niet.. Heb nu een laptop

Windows vista home premium --- 100 euro
Samenstel-kosten azerty --- 60 euro
beeldscherm +/- 22" --- 150 euro
draadloos toetsenbord --- 20 euro

totaal --- 330 euro

Dan blijft er nog 500 euro voor het systeem zelf, erg weinig lijkt me zelf..

Kan ik dan niet beter iets bij de dynabyte kopen?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25
Als je alles bij Azerty koopt is samenstellen wellicht niet voordeliger. Maar als je zelf bouwt en je onderdelen bij verschillende winkels koopt kun je goedkoper uit zijn.

De vraag is of je het inleveren van gemak (alle garantie bij één winkel, niet zelf de boel in elkaar zetten) het prijsverschil waard vindt.

omniscale.nl

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Om je vraag te beantwoorden: Het is niet altijd goedkoper, maar veel scheelt het ook niet. Het grote voordeel is dat je bij zelf samenstellen je configuratie in eigen hand hebt: Je weet wat je besteld en je weet wat je krijgt. Daardoor kun je je PC vaak beter uitbalanceren en ook upgrades openhouden voor in de toekomst. En dat geeft vaak het grote voordeel van zelf samenstellen tegenover prefab. Doorgaans zijn zelf samengestelde systemen iets goedkoper, maar aanbiedingen van bijvoorbeeld de Aldi kunnen ook weer zeer scherp zijn.

Dit topic is gesloten.