Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaBacon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07-2013
Hoi allemal,

Ik heb net een Squeezbox Duet gekocht, met een LaCie Internet Space ethernet mini disc. Nu lees ik dat de LaCie is geen oplossing als opslag en muziek streamer omdat SqueezeCenter doet 't niet op LaCie.

De Squeezebox werkt prima als de muziek bron is direct gekoppelde met SqueezeCenter op een laptop, bvd; maar met de LaCie "mapped" vanuit de laptop, ik denk dat ik vraag te veel met twee draadloze "hops" (Squeezbox->laptop->LaCie).

In ieder geval, ik wil graag al mijn muziek (500GB??) op één plek die werkt zonder problemen met de Squeezebox.

In Engelse Forums (ik ben Britse), lees ik dat veel mensen kiesen een klein server zoals TranquilPC's Barebones.

Is er een andere optie hier in Nederland? Niet duur en makkelijk te installeren, natuurlijk :)

Excuuses voor mijn slecht Nederlands 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn squeezbox net kapot gegaan deze week :<
Ik denk inderdaad dat je probleem in de dubbele hop zit.
Kan jouw LaCie niet direct contact maken met squeezbox?
Ik heb thuis inderdaad server (200 mhz powerpc! maar werkt ;-)) en dat werkte goed.
Zo'n voorgebouwde fileserver kost niet veel, maar kost wat tijd te configuren (linux).
Ik zou het in ieder geval bij 1 hop proberen te houden ;-)

Veel succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:18
Ik heb geen kennis van de Squeezbox, maar heb je al eens gekeken in het [WA] Squeezebox topic? Daar zullen vast en zeker aardig wat voorbeelden van mogelijke set-ups staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaBacon
Bedankt voor de antwoorden ...

@marcustweaker: LaCie ondersteunt SqueezeCenter niet, dat is het problem. Anderen NAS schrijven kan 't wel doen, maar LaCie heeft zijn disk dicht gemaakt en draait alleen met zijn eigen bestuur software, "HipServ".

@DnnSke: Ik vond 't bijna onmogelijk om iets te vinden in zo'n lang thread. Waarom gebruik één thread voor alle vragen? Heel vreemd.

Iemand anders met meer ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:11

servies

Veni Vidi Servici

Naar mijn mening kun je dit soort vragen betere stellen op het slimdevices forum zelf:
forums.slimdevices.com. Er is daar 'iets' meer specifieke kennis aanwezig.

In my opinion you have a better chance of getting help at the slimdevices forum itself: forums.slimdevices.com. There's a tad more specific knowledge available over there.

As far as I know LaCie is not supported by slimdevices as a platform for squeezecenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiaBacon
I started at the Squeezbox forums, but I came here to find a solution in the Netherlands, rather than shipping something from the UK.

LaCie confirmed today that the drive is for data storage only and cannot run any oher software. I will treturn it to Media Markt this week and get my money back.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:24

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit is een nederlands-forum hoor ;)

De Squeezebox kan je wel gebruiken verder met je Lacie, dus terugbrengen naar de winkel is niet per se nodig. De server kan je dan wel niet op je LaCie draaien, maar wel op een computer bijvoorbeeld.
En dan laad je de muziek in vanaf die Lacie.
Het nadeel, je moet de computer aan laten staan.

Als dit geen optie is denk ik dat de QNAP een handig alternatief is. Dit is ook een NAS die wel 'open' is. je kan er o.a SSOTS en SqueezeCenter op installeren, en your'e ready to go :).
En een mooi voordeel, het QNAP beestje trekt weinig stroom ;)

En deze setup heb ik ook thuis, en bevalt me uitstekend ;)

Zie ook eens de productkoppeling hierboven.

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 16-06-2009 08:27 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1