Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn pc 10 @15 min aan laat staan(als ik er niks meedoe) valt die uit en begint opnieuw met booten wat dan net voor het in gaan van inlogscherm van xp op nieuw gebeurt ik heb geen idee hoe dit komt. |:(
ook wordt volgens mij het moederboard gereset want de de cpufan reageert niet meer op temp en blijft continu vol draaien wat ik toch anders ingesteld had 8)7 :?
heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe ik dat kan verhelpen?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 13:25

CoolGamer

What is it? Dragons?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Volgens mij is jouw CPU fan niet goed bevestigd, wat voor te hoge temperaturen zorgt. De meeste CPU's hebben een systeem ingebouwd waarbij ze zichzelf uitschakelen als ze echt te warm worden, en volgens mij is dat bij jou het geval.
De reden dat de temperatuursensor ook vastloopt, hoef ik hoerbij dus ook niet meer te vermelden.

Verwijderd

Topicstarter
met de cpu en mobo temps moet geen reden zijn tot dit probleem.
@idle cpu:40graden
mobo:37graden
dus dat valt reuzen mee en onder load gaat het niet veel omhoog

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 08:16

Sebazzz

3dp

egon088 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:58:
De meeste CPU's hebben een systeem ingebouwd waarbij ze zichzelf uitschakelen als ze echt te warm worden, en volgens mij is dat bij jou het geval.
Shutdown ja, geen reboot ;) De TS zit met een reboot probleem. Dit kan door iets hardwarematigs komen zoals een voeding, of een supersnelle BSOD.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Hmmm... in dat geval doet het me ook denken aan de voeding. Mijn vader zijn oude PC heeft hetzelfde probleem maar dan wel veel extremer. Hij gaat namelijk 2 seconden aan en dan weer 2 seconden af de hele tijd, of soms blijft hij voor maximum 30 seconden aan.

Probeer de voeding eens in een andere computer? of controleer het met zo een speciaal toestel (waar ik de naam niet van weet) dat checkt of de voeding stroomonderbrekingen doorgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal dit eens proberen alvast bedankt iedereen voor de info
Pagina: 1