'brokkelige' dialogen uit Blu-Ray speler

Pagina: 1
Acties:

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 08:44
Ik heb gezocht maar ik kan er niets over vinden (wellicht omdat ik niet goed weet welke zoektermen ik moet gebruiken).

Ik heb het vogende probleem; ik heb een Blu-Ray speler van Sony via een coaxiale kwaliteitskabel (van den Hul) aan een Sony STR-DA50ES aangesloten. Ik heb nu twee BR discs geprobeerd en op allebei heb ik hetzelfde namelijk dat vanaf een klein kwartier na het begin van de film tot een tijd voordat hij is afgelopen de stemmen tijdens een dialoog 'brokkelig' klinken alsof er een soort 'gerommel' door de stem zit. De muziek of effecten klinken (erg) goed maar alleen de stemmen zijn vervormd.

Ik heb al een andere coaxiaalkabel gebruikt maar het effect is hetzelfde. Het heeft niets met volume te maken want zacht, luid of hard; effect is hetzelfde.

Ik kan er dus niet achterkomen of het a) aan de speler ligt, b) aan de receiver (is natuurlijk niet zo heel nieuw maar werkt nog fantastisch) of c) aan de schijfjes.

Iemand enig idee? Ik ga nog wel proberen wat er gebeurd als ik het geluid via een optische aansluiting heb zitten maar die gebruik ik liever niet omdat ik die al aan twee andere apparaten heb zitten.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Wissel achter de receiver de centerspeaker met de linkerspeaker en luister of het dan meeverplaatst naar links.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ferret
Ik kan dat proberen maar wat heeft dat voor nut? Het ligt niet aan m'n luidsprekers (Dynaudio's) want met gewone dvd's heb ik er geen last van.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:35
Welke Sony Blu-ray speler is het? Probeer de optie Audio DRC eens op Wide Range te zetten, dan past de speler zelf geen Dynamic Range Compression meer toe.

• Ferret
Het gaat om de BDP-S350, het instap model. Ik heb de handleiding er even bij gepakt. Bedoel je dan 'Breedband'? Hierbij wordt geen geluidscompressie toegepast voor een dynamischer geluid. (de Engelse manual is al weg...)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:24
Kun je ook een DTS track beluisteren met deze receiver? Normaal gesproken kun je een digitaal signaal niet dermate verstoren dat het enkel effect heeft op één van de kanalen. Maar nu meen ik dat in het geval van Dolby Digital True HD er in de speler een 'oude normale' Dolby Digital wordt gegenereerd, dus de DD HD wordt gedecodeerd en de non HD DD wordt realtime ge-encodeerd. Wellicht ontstaat er een probleem in deze tussenfase. In het geval van DTS wordt dit niet gedaan omdat de 'oude' DTS in de DTS HD zit verwerkt en hoeft er alleen maar te worden uitgehaald (zonder de kanalen te decoderen).
Het is wel heel ver gezocht hoor, maar als het enkel optreed bij BluRay en Dolby Digital is dat de enige verklaring dat ik kan geven. Er van uitgaande dat de rest goed is ingesteld en aangesloten enzo.

[ Voor 4% gewijzigd door ShittyOldMan op 14-06-2009 11:56 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11-2025
Die gewone DVDs, speel je die ook in de Bluray speler af?

Zou het kunnen dat de versterker de hogere bitrates niet aan kan die bij Bluray wordt gebruikt voor Dolby Digital?

Heb ergens nog een test DVD liggen met een verborgen soundtrack waarbij die hogere bitrate wordt gebruikt. Maar daarbij waarschuwen ze wel dat niet alle versterkers dat aan kunnen. Bij Bluray is die hogere bitrate nu volgens mij standaard geworden.

• Ferret
Hm... Ik heb zo'n beetje elke instelling gewijzigd zonder enig hoorbaar verschil. Ik ga zo maar eens een optisch kabeltje gebruiken.

Waar ik zelf een beetje aan denk is dat beide apparaten DTS kunnen decoderen en misschien moet ik het daar in zoeken.

• Ferret
Tja, ik heb alle instellingen gebruikt en gecombineerd. Het enig wat ik merk dat als ik de uitvoer van audio op PCM zet dat het geluid van de stemmen wel goed is. Zodra ik in het menu de opties DTS uitvoer en Dolby Digital uitvoer op resp. DTS en DD zet dat het dan weer de kop op steekt. Ook met een optische aansluiting.

Ik ga morgen naar iemand met dezelfde speler en daar proberen hoe en wat. Ik heb ook nog gespeeld met de instellingen van de receiver maar dat heeft ook geen effect.

• Ferret
Oke, ik ben bij iemand geweest met dezelfde speler en een NAD receiver. Daar dus op Coaxiaal en optisch géén misvormde stemmen. Ik heb de instellingen van de speler vergeleken en die stonden (hoe kan het anders) exact hetzelfde.

Het zit 'em dus in de receiver die ik heb. Toevallig iemand hier met een Sony STR-DA50ES? Ik heb namelijk de handleiding doorgenomen maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. De receiver 'ziet' met welke aansluiting het geluid aangeleverd wordt en stuurt de 5 luidsprekers aan en levert het 0.1 signaal voor de sub. Ogenschijnlijk staat alles dus goed en de muziek klinkt als een beer. Waarom klinken de stemmen dan zo vervormd.... I'm lost... 8)7

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 01:23
Heb je een 'source direct' functie op je receiver? Misschien dat dat nog resultaat op levert.
Bij een source direct functie wordt alleen het binnenkomende signaal gedecodeerd en worden verder alle andere DSP functies over geslagen. Dus geen EQ, 'cinema modes' of andere dingen die je signaal kunnen bewerken.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 16:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ferret schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:20:
Oke, ik ben bij iemand geweest met dezelfde speler en een NAD receiver. Daar dus op Coaxiaal en optisch géén misvormde stemmen. Ik heb de instellingen van de speler vergeleken en die stonden (hoe kan het anders) exact hetzelfde.

Het zit 'em dus in de receiver die ik heb. Toevallig iemand hier met een Sony STR-DA50ES? Ik heb namelijk de handleiding doorgenomen maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. De receiver 'ziet' met welke aansluiting het geluid aangeleverd wordt en stuurt de 5 luidsprekers aan en levert het 0.1 signaal voor de sub. Ogenschijnlijk staat alles dus goed en de muziek klinkt als een beer. Waarom klinken de stemmen dan zo vervormd.... I'm lost... 8)7
En als je jouw speler op zijn receiver aansluit? Wat hoor je dan?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Heb je bij de audio instellingen de "BD audio" op "Rechtstreeks" (Direct) gezet?

• Ferret
JvS schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:30:
[...]

En als je jouw speler op zijn receiver aansluit? Wat hoor je dan?
Sorry, kennelijk niet duidelijk geweest. Wat jij zegt hebben we juist gedaan; mijn speler op zijn receiver aangesloten en dat gaf geen probleem.

@PascalVB:(Heb je bij de audio instellingen de "BD audio" op "Rechtstreeks" (Direct) gezet?) Dat ga ik vanmiddag als ik weer thuis ben nakijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ferret op 16-06-2009 06:26 ]

• Ferret
Probleem opgelost! Ik heb door PascalVB gekeken naar mijn instellingen en het bleek dat "BD audio" op "Gemengd" stond ipv "Rechtstreeks". Echter, dit had ik natuurlijk al geprobeerd maar niet in combinatie met een andere optie in het menu.

Thanks! Mag dicht deze!
Pagina: 1