Toon posts:

Waar kan ik het uit te breiden geheugen plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Veriton 7900pro.
Met de processor: Intel Core Duo E6600 - 2.4Mhz

Ik wil graag het geheugen uitbreiden. Er zit nu 2×1024 geheugen in, er is plaats voor 8GB.
Ik wil m uitbreiden tot 4gb (64 bit heb ik).

Maar waar haal ik dat extra geheugen?
Ik bedoel ik denk dat er meerdere soorten zijn, merken ed.
Hoe weet ik welk merk/soort ik moet hebben?

De topic titel is fout, er staat plaatsen maar dat moet zijn kopen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 22:02 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:19

Thandor

SilverStreak

Je kunt het beste kijken naar het geheugen dat nu in de PC zit. Daar staat ongetwijfeld iets op aan nummers en dergelijke. Mochten deze nummers wartaal voor je zijn dan kunnen zowel PMG FAQ, RAM FAQ als Google wel uitkomst bieden.

Gezien jouw specificaties gok ik dat je DDR2-SDRAM nodig hebt. Met DDR2-800 (PC2-6400) Kingston ValueRAM kom je waarschijnlijk al een heel eind :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet iig deze informatie:

Intern geheugen 2048 MB
Geheugenslots 4 DIMM
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Geheugenlayout 2 x 1024 MB
Maximum intern geheugen 8 GB

Kun je mij een link geven welke ik kan bestellen en waar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit serie nummer kunnen vinden:

75063A560172502E48EL00

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik kan je wel 100 links geven. Ga eens kijken wat je precies nodig hebt. Dit kun je terugvinden in de handleiding en bekijk ook zeker eens de linkjes die Thandor je geeft.
We bestaan niet om je bij het handje te nemen voor je aanschaf. Iets kopen bij een winkel kun je zelf. Om even een voorbeeld te noemen: Voor je stofzuiger staat ook welke zakken je nodig hebt in de handleiding en die weet je ook vast wel zelf te vinden. Dito met het kopen van een olie voor de auto.
Bij geheugen voor je PC zijn er net zo factoren waar je op moet letten. Je weet in ieder geval al dat je DDR2 wilt en dat je een setje wilt hebben van 2GB groot om aan je huidige 2GB toe te voegen.

Wat je nog wilt weten is welke snelheid modules je zoekt, al zal PC6400 vast voldoende zijn, en of je 2 vrije geheugenbankjes in je PC hebt waar je het nieuwe RAM in kunt steken. Controleer dat ook eens.
Wat de snelheid betreft, PC6400 vertaalt zich tot 800MHz. Lopen jouw modules bijvoorbeeld op 667MHz (PC5300), dan kun je ook gewoon PC6400 modules insteken, die kunnen prima een stapje terug doen en op 667MHz werken. Dit staat dus ook in die RAM FAQ.

Qua merken hoef je je niet zo druk te maken, maar een A-merk nemen zou ik wel doen. Bijvoorbeeld Kingston of Corsair en anderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 11-06-2009 22:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

je kan cpuz downloaden en dan kan jie exact zien hoe snel je mem draait. Let wel dat je het keer 2 moet doen om de effectieve snelheid te krijgen. Stel je hebt DDR2 pc6400 @800mhz ram dan zie je 400mhz staan in cpuz.

Je hebt zo te zien verder alle gegevens al. Je moet dus DDR2 SO-Dimm hebben op een nog onbekende snelheid. als je dat weet kan je kijken in de pricewatch waar je ze kan bestellen.

EDIT:lol te laat

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00
SO-DIMM? Het is gewoon een desktop computer voor zover ik kan zien, waar normaal geheugen in moet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat het makkelijkste voor jou is, even met kast en al bij een PC boer langs te gaan. Gewoon laten zien, aangeven dat je het geheugen uit wilt breiden naar 4 GB en wat je daarvoor nodig hebt. De gemiddelde PC-boer zal hem er met een beetje mazzel ook nog voor je inzetten - da's namelijk 5 minuten werk :)
Mocht je een vestiging van Paradigit in de buurt hebben zitten, dan kan ik die aanraden. Ik durf daarvan bijna zeker te zeggen dat ze hem er zo voor je inzetten en je tevreden naar huis laten gaan :) Datzelfde geldt overigens voor Computerland (is namelijk van zelfde eigenaar).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zelf er in zetten lukt me wel, kan van alles bijplaatsen en vervangen in de pc, maar de dingen die ik normaal gesproken vervang in andermans computers worden me altijd bij geleverd.
Nu ik zelf wat dingetjes wil veranderen en uitbreiden komen er ineens aspecten bij kijken zoals waar te kopen, hoe weten dat je een goede hebt etc. En daar helaas nog weinig verstand van.

Ik heb nog 2 slots vrij.

De snelheid ga ik even achteraan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:56
Je kunt er gewoon willekeurig DDR2 geheugen inprikken. Kingston PC2-5300 of PC2-6400 ValueRAM moet gewoon werken in die Acer systeempjes, er zitten redelijk standaard Elitegroup (ECS) moederbordjes in die systemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu CPU-Z gedownload, maar waar kan ik zien hoeveel Mhz het is>?

Bij memory staat alleen type (DDR2) en Size (2048Mbytes)

Verwijderd

Topicstarter
Onder SPD staat dat ik de PC2-5300 (333 MHz) (dus×2) heb.
Dat staat achter max bandwidth.

Klopt dat?

Dan heb ik nog een vraagje, stel ik wil ooit een andere processor (deze is 2.4) dus wie weet een 2.8 of 3.0 oid.
Kan ik dan dit geheugen houden?
Of moet ik dan ook een sneller geheugen (800 mhz) hebben?

Als het geen verschil maakt met de processor zou ik dus deze kunnen nemen:
Kingston 1GB PC2-5300 667MHz DDR2 CL5 DIMM

En anders:
Kingston 1GB PC2-6400 800MHz DDR2 CL5 DIMM

Of moet ik CL6? Want dat zie ik ook staan.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 22:41 ]

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:31:
Onder SPD staat dat ik de PC2-5300 (333 MHz) (dus×2) heb.
Dat staat achter max bandwidth.

Klopt dat?

Dan heb ik nog een vraagje, stel ik wil ooit een andere processor (deze is 2.4) dus wie weet een 2.8 of 3.0 oid.
Kan ik dan dit geheugen houden?
Of moet ik dan ook een sneller geheugen (800 mhz) hebben?

Als het geen verschil maakt met de processor zou ik dus deze kunnen nemen:
Kingston 1GB PC2-5300 667MHz DDR2 CL5 DIMM

En anders:
Kingston 1GB PC2-6400 800MHz DDR2 CL5 DIMM

Of moet ik CL6? Want dat zie ik ook staan.
Ik zou voor de PC2-6400 gaan, aangezien de prijs vrijwel gelijk is aan het langzamere geheugen. CPU-Z wil het nog wel eens fout uitlezen, en dan zit je iig met goed geheugen want het kan altijd op een lagere frequentie lopen. CL5 is goed (hoe lager de latency hoe sneller), maar erg veel verschil zal je niet merken met CL6. Met vier latjes heb je toch een goede kans dat de boel op 6 loopt.

Mocht je een andere processor erin willen zetten hoef je geen ander geheugen te kopen. Er zijn wel andere zaken waar je rekening mee moet houden mocht je ooit zover komen (denk aan voeding, bios, etc).

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de goede hulp, dan zal ik 2 gaan aanschaffen :*)
Pagina: 1