[C#] Labels over meerder objecten in een Flow Layout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

Topicstarter
Ik ben al de hele avond aan het spelen, stoeien, en krijg het niet voor elkaar.

Wat ik wil is het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.gvrstudio.nl/downloads/GoT/cSharp.png

Wat heb ik (bovenste scherm): Ik heb in een FlowLayout control een 512 PictureBoxes geplaatst met weer labels inzich. Nu kan elke label wel zelf in een box plaatsen maar deze kan er niet uit. Logisch opzich.

In het scherm eronder (van het programma DMXControl), is het de programmeur wel gelukt. De box zelf past zich aan zodra deze wordt geresized. Heeft ook voor de rest alle eigenschappen weg van een flowLayOut. Maar de labels liggen wel boven de pictureboxes.

Hoe kan ik dit zelfde ook bereiken? Heeft hier iemand tips voor, of oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40
He Gerrit, ben jij dat? Bezig voor NET4 ;)

Ik denk dat de manier waarop je het nu wil doen niet gaat werken. Je zou een TableLayout kunnen proberen. Als je een label daarop plaatst kan je de property ColSpan instellen waarmee je instelt over hoeveel kolommen die label valt.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
urk_forever schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:15:
He Gerrit, ben jij dat? Bezig voor NET4 ;)

Ik denk dat de manier waarop je het nu wil doen niet gaat werken. Je zou een TableLayout kunnen proberen. Als je een label daarop plaatst kan je de property ColSpan instellen waarmee je instelt over hoeveel kolommen die label valt.
Yups, that's me. Maar ik gaat het is proberen met een table Layout. Als het niet lukt proberen we het een keer op school samen als je er tijd voor hebt. En nee het is niet voor Net4 maar voor een DMX Ambilight programma: DIY Ambilight howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
Ik ben eruit.

Heb uiteindelijk het volgende gedaan:
- Een normale Panel gebruikt
- Inplaats van een for lus dus door alle 512 objecten loopt, twee for lussen die door de kolommen, en rijen loopt. Zo bepaal ik de positie.
- De label die over de verschillende controls heen moet uit het control losgetrokken, en de positie laten verwijzen naar de eerste box waar deze hoort.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.gvrstudio.nl/downloads/GoT/cSharp1.png

Zoals je ziet gaat het nog wel mis met meerdere regels. Dit moet ik nog aanpassen, door op die rij een tweede label te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

vandeGerrit schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:04:
Ik ben eruit.

Heb uiteindelijk het volgende gedaan:
- Een normale Panel gebruikt
- Inplaats van een for lus dus door alle 512 objecten loopt, twee for lussen die door de kolommen, en rijen loopt. Zo bepaal ik de positie.
- De label die over de verschillende controls heen moet uit het control losgetrokken, en de positie laten verwijzen naar de eerste box waar deze hoort.

Resultaat:
[afbeelding]

Zoals je ziet gaat het nog wel mis met meerdere regels. Dit moet ik nog aanpassen, door op die rij een tweede label te starten.
Ik denk dat je beter gewoon even een componentje kan schrijven die dat allemaal voor je oplost in plaats van dat je direct allemaal loops krijgt.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
Ik heb voor het maken van dit panel en alles wat erop zit één klasse geschreven.
De manier waarop ik het nu doe, kost één lus meer dan de andere, maar dit zit ook allemaal in deze klasse.
Qua aansturing van deze klasse is er voor mij niks veranderd.

De klasse zelf gooit er een Panel object uit, die ik dan (het panel) weer in mijn programma heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat je bij jou oplossing 1 label gebruikt over meerder cellen, de DMX oplossing lijkt een 'start', 'between' en 'end' label te gebruiken welke in een enkele cel wordt geplaatst.
Als je tevreden bent over je huidige oplossing (in je plaatje lijkt het bij cel 7, 8 en 9 niet helemaal te gaan zoals ik zou verwachten) dan kan je het zo laten. Maar de 'start', 'between' en 'end' label kan mogelijk een oplossing bieden.

Afhankelijk van het type label wordt hij anders gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Topicstarter
Wat je bij DMX apparaten opgeeft, is het start adres en vervolgens hoeveel adressen deze gebruikt. Wat ik nu doe is kijken hoeveel boxjes, er tussen het begin en het einde zit, en valt deze meer dan over 1 regel, dan worden er meerdere boxjes voor aangemaakt. Dan heb je dus een start label, eventueel een midden label en een eind label. Het ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gvrstudio.nl/downloads/GoT/cSharp2.png

Je kunt hem ook live zien, vandeGerrit in "DIY Ambilight howto?"
Pagina: 1