Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Even voorstellen is wel zo netjes, ik ben Bas, nieuw op het forum en heb na veel hier en op andere sites te hebben gelezen over de vraag die hierna zal gaan volgen, besloten na aanmelding een eigen topic te beginnen.

Ik ben namelijk op zoek naar goede inear oordopjes die handzamer zijn dan mijn huidige koptelefoon, die is erg goed, maar niet praktisch voor op de fiets, bus, trein op school enzovoorts, deze zou ik dan liever voortaan thuis gaan gebruiken. Het neemt namelijk niet makkelijk mee. Ik ben dus op zoek naar goede in ears die lekker handzaam zijn en goed klinken.

Mijn muzieksmaak omvat een breed scala aan stijlen, van folk en klassiek tot en met rock, jazz, country en blues. Ik zoek dus echt all rounders. Mijn budget is ongeveer tot 70 euro (het mag wel ietsje meer zijn, maar ik ben pas 14 dus er rekening mee houdend dat dat 1,5 maand werken voor mij is :))

Zelf had ik al gedacht aan de volgende modellen:
- J-jays van Jays
- Metrofi 170 of 220 (niet vi, ik heb gewoon een ipod en vind de iphone persoonlijk, hoewel ik Apple fanaat ben, wat overhyped)
- Sennheiser CX300 (hierover ben ik wat dubieuzer want op verschillende fora, waaronder ook tweakers, hoor dat deze niet erg geschikt zijn voor stille opnames. Ik luister bijvoorbeeld graag naar Keith Jarret, als dat u iets zegt)
- Creative Ep830 (beetje zoals hierboven)

Hebben jullie nog andere voorstellen, ideetjes of de juiste keuze?

Ik verneem het graag.
Bij voorbaat dank,

Bas

Verwijderd

Ik gebruik al bijna anderhalve jaar de In-ears van Apple. Geweldig zijn ze! Kosten "maar" €40.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:53
shure e2?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
http://www.hifitogo.nl/pr...ers_id=32&products_id=264
of
http://www.headsetcenter....rce-ne-7m-koptelefoon.htm

op Head-fi krijgt het veel goede reviews
beter dan de door jou opgenoemde

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik denk dat voor jouw soort muziek shure's erg lekker klinken.

Bij mediamarkt pokkeduur, maar dankzij de goedkope pond, interessant te halen bij handheldaudio.co.uk

Se110 zijn niet zo bijzonder, de 210's al wat meer value for money.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
CX400/500? Kost een drol na de prijsverlaging (van 70 naar 20 eurie)

• andyy
Hooglander1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:26:
Ik denk dat voor jouw soort muziek shure's erg lekker klinken.

Bij mediamarkt pokkeduur, maar dankzij de goedkope pond, interessant te halen bij handheldaudio.co.uk

Se110 zijn niet zo bijzonder, de 210's al wat meer value for money.
Op Head-fi zijn ze niet geliefd, en worden ze al helemaal niet aangeraden

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-11 16:22

the mod man

iets van beeldmaker

de v-moda's (wel de duurste pakken die zijn een stuk beter en steviger, eigen ervaring) lekker goedkoop in amerika bestellen, beetje vragen/zeuren of ze 5 dollar op het pakketje zetten (doen ze zo) en erg makkelijke garantie afhandeling. Ding kapot, foto maken dat je echt de oordopjes in je bezit hebt en ze sturen je een neiuwe. (bellen naar hun doet het altijd goed want dan zijn ze nog coulanter)

I can't wait to shoot!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de vele reacties.

Die shures heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb even op die Engelse site zitten kijken en die dingen zijn leuk geprijsd, heb je ervaring met het laten overkomen van die dingen (mijn verste internetshopping uitstapje was bol.com dus vandaar :)) Ik zal nog eens wat meer revieuws van shure gana lezen een dezer dagen!

V-moda, ik ben even op de site geweest, welk model zou jij aanraden, de vibe? Lijken me ook wel wat.

En die sennheisers cx400/500 daar lees ik toch vooral over dat ze te bassig zijn voor klassiek en dat is voor mij persoonlijk een enorme no-go.

Weet er iemand iets over de Ultimate Ears (zie topicstart) en hoe die zich verhouden tot bovenstaande, op andere topics c.q. fora is men er ook erg lovend over.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 12:00 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Lightning89 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:42:
CX400/500? Kost een drol na de prijsverlaging (van 70 naar 20 eurie)
Ik stem ook voor de Sennheiser CX400 serie, aangezien ik daar zelf al maanden gebruik van maak!
Zijn lekker goedkoop, maar dat hoor je echt niet af van de geluidskwaliteit! Wat mij betreft aanradertje!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• andyy
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:57:
Allereerst bedankt voor de vele reacties.

Die shures heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb even op die Engelse site zitten kijken en die dingen zijn leuk geprijsd, heb je ervaring met het laten overkomen van die dingen (mijn verste internetshopping uitstapje was bol.com dus vandaar :)) Ik zal nog eens wat meer revieuws van shure gana lezen een dezer dagen!

V-moda, ik ben even op de site geweest, welk model zou jij aanraden, de vibe? Lijken me ook wel wat.

En die sennheisers cx400/500 daar lees ik toch vooral over dat ze te bassig zijn voor klassiek en dat is voor mij persoonlijk een enorme no-go.

Weet er iemand iets over de Ultimate Ears (zie topicstart) en hoe die zich verhouden tot bovenstaande, op andere topics c.q. fora is men er ook erg lovend over.
Ik blijf toch bij de NuForce, Shure's hebben ze het op Head-fi (HET audiofielenforum) over, behalve het topmodel de SE520, V-moda is outdated en de CX blijven voor beginners met amper budget daar
of je kan ook de Ultimate Ears super.fi 3 overwegen

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik heb vorige week de Sennheiser CX400 gekocht, zoals hier al een keer aangeraden werd. De geluidskwaliteit is boven gemiddeld maar ze zitten maar niet lekker. Ze vallen bij de lichtste beweging al uit en zijn een ramp om in te krijgen. Zowel bij de opzetstukken klein-normaal-groot, dit is mijn ervaring en raad ze dan ook niet aan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf toch bij de NuForce, Shure's hebben ze het op Head-fi (HET audiofielenforum) over, behalve het topmodel de SE520, V-moda is outdated en de CX blijven voor beginners met amper budget daar
of je kan ook de Ultimate Ears super.fi 3 overwegen
Sorry, maar uit je tekst verband kan ik niet helemaal opmaken wat je nu bedoelt te zeggen, staan jij, en headfi, nu positief of negatief ten opzichte van shure. Wel bedankt voor de site overigens, ik heb weer wat te lezen deze avond :).

Edit: spelfoutje

• andyy
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:16:
[...]

Sorry, maar uit je tekst verband kan ik niet helemaal opmaken wat je nu bedoelt te zeggen, staan jij, en headfi, nu positief of negatief ten opzichte van shure. Wel bedankt voor de site overigens, ik heb weer wat te lezen deze avond :).

Edit: spelfoutje
sorry, ik mis een woordje zie ik net 8)7
moest zijn:
Shure's hebben ze het op Head-fi (HET audiofielenforum) niet over, behalve het topmodel de SE520

Verwijderd

Topicstarter
Aha, ik begrijp het.
Even een kleine updtae tot waar mijn zoekgebied inmiddels rijkt:

- Shure es110 - 210
- ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO EARPHONES

Die nuforce, sorry had ik enigzins genegeerd, zie ik nu pas ;) Tja, ik heb geen microfoon nodig en ik denk niet dat het een eerlijke strijd gaat worden tegen bovenstaande, tenzij iemand die ervaring heeft.

Beiden lijken me echter wat groot, heeft iemand een idee (of nog beter, een foto) van hoe lang die dingen zijn? 3cm in je oren gaat uitsteken en lijkt me niet heel prettig (ik kan ook een vertekend beeld hebben, correct me if i'm wrong)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 20:12 ]

• andyy
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:11:
Aha, ik begrijp het.
Even een kleine updtae tot waar mijn zoekgebied inmiddels rijkt:

- Shure es110 - 210
- ULTIMATE EARS SUPER.FI 3 STUDIO EARPHONES

Die nuforce, sorry had ik enigzins genegeerd, zie ik nu pas ;) Tja, ik heb geen microfoon nodig en ik denk niet dat het een eerlijke strijd gaat worden tegen bovenstaande, tenzij iemand die ervaring heeft.

Beiden lijken me echter wat groot, heeft iemand een idee (of nog beter, een foto) van hoe lang die dingen zijn? 3cm in je oren gaat uitsteken en lijkt me niet heel prettig (ik kan ook een vertekend beeld hebben, correct me if i'm wrong)
De Super.fi 3 is een betere keuze, hij steekt enorm uit, maar je kan hem "omdraaien" (rechter dopje met linkerkabel, linkerdopje met rechterkabel)
en dan krijg je zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/867/flipflop1aft0.jpg
(dit is de super.fi 5 pro)
(de super.fi 3 heeft dat bobbeltje niet midden in de dopje, want geen 2e armature)
Afbeeldingslocatie: http://img139.imageshack.us/img139/2081/fliptriponejpegph9.jpg
het is afhankelijk van je oor :P

[ Voor 5% gewijzigd door andyy op 14-06-2009 20:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind deze er persoonlijk ook erg goed uitzien, ervaring?
http://www.ultimateears.c...ore/products/superfi4.php

Nog even over de groote en manier van dragen:
Ik doe het meestal zo, niet dat ik de wijsheid in pacht heb wat dat aan gaat, mijn beste in ears waren de standaards van apple, dus heb niet zo heel veel in ear ervaring, maar goed:

http://img196.imageshack.us/img196/746/thumbailie.jpg (super fi 4)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 20:44 ]

• andyy
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:41:
Ik vind deze er persoonlijk ook erg goed uitzien, ervaring?
http://www.ultimateears.c...ore/products/superfi4.php

Nog even over de groote en manier van dragen:
Ik doe het meestal zo, niet dat ik de wijsheid in pacht heb wat dat aan gaat, mijn beste in ears waren de standaards van apple, dus heb niet zo heel veel in ear ervaring, maar goed:

http://img196.imageshack.us/img196/746/thumbailie.jpg (super fi 4)
geen ervaring maar, als je zo de dopjes hangt heb je veel last van microphonics (als je tegen de draad tikt oid hoor je dat, over de oor niet)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, de draag wijze zal wel wennen dan. Ik denk dat ik binnenkort voor de ultimate ears ga.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

andyy schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:13:
[...]

geen ervaring maar, als je zo de dopjes hangt heb je veel last van microphonics (als je tegen de draad tikt oid hoor je dat, over de oor niet)
Ligt er een beetje aan. Het oude type kabel (die inmiddels niet meer geleverd wordt) stond als niet erg goed zijnde bekend wat betreft microphonics geloof ik. De nieuwe kabel heb ik op geen enkele manier last van microphonics gehad, ook niet als ik ze niet over mijn oor had. Ik heb zelf overigens niet zulke geweldige ervaringen met de jackplug van de nieuwe kabel van UE.

De shure's kan ik je niet aanraden. Ik heb hier zelf een setje liggen waar ik niet zo heel erg tevreden over ben. De fit was voor mij wat lastig om goed te krijgen en het laag is gewoon niet aanwezig.

Mocht je voor UE's gaan, het is handig om even na te gaan of je een goede fit kunt krijgen. De UE's zijn wat langer en kunnen best lastig zijn om een goede, comfortabele fit mee te krijgen. Als je ze niet kunt proberen en je moet er 2 maand voor sparen zou ik even goed nagaan of je die gok wel wilt nemen ;)

Raku

Verwijderd

Ik heb zelf wel goede ervaringen met shure, ik heb zelf de E4, Komt prachtig geluid uit heel mooi hoog en midden en een strakke bass.
Misschien kan je de bass wat laag vinden, maar het is ook maar waar je van houd, ik hou zelf niet van een bass die echt overduidelijk aanwezig is, als hij maar strak is.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 11:39 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

De E4 is natuurlijk heel wat anders dan de SE210 or SE110. Ik snap je punt wel hoor, maar ik denk dat er niet zoveel mensen zijn de de voorkeur geven aan het geluid van de SE210. De SE310 schijnt al een stuk beter te zijn t.o.v. de SE210, maar die valt absoluut niet binnen het budget van de TS.

Raku

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je leest echt overal wat anders over die shure's hoor. Ik heb weer gelezen dat verschil tussen de 210 en 310 niet echt aanwezig is.

Ik zelf heb ervaring met de 210's en ben er erg tevreden mee. Nu houd ik zelf ook niet van een sterk aanwezige bass en ik let meer op de details in de muziek. Dat hoor ik met die dingen erg goed. Daarnaast vind ik het draagcomfort ook erg hoog. Je vouwt ze standaard al achter je oren ook en dan zie je ze amper zitten zelfs.

Zelf heb ik ze idd bij handheldaudio vandaan. ik had ze binnen een week in huis geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 16-06-2009 11:50 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Hebben die ultimate ears dan zulke slechte pasvormen?
Trouwens een ander vraagje dat me te binnen schoot, stel dat ik ooit een van die rubbertjes (er zal vast een mooie jargon-term voor zijn, :P) verlies? Nabestellen? Das ook best belangrijk natuurlijk.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Bij de wat grotere merken is dit zeker mogelijk (oa shure, UE). Gewoon even op de website kijken :).

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08
Aub geen topics kapen; dit is niet de plek voor dit soort vragen.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 18-06-2009 14:00 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-10 10:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Wat ik mezelf nou eigenlijk al tijden afvraag is het volgende.

Ik ben zelf al door 2 oordopjes zoektochten heen geweest en uiteindelijk heb ik ze toch afgekapt op budget technisch / tijd niveau.

Maar ik lees altijd hoe slecht oordopjes zijn t.o.v. duurdere modellen, maar hoe houd bijvoorbeeld de beruchtte SE210 zich ten opzichte van een EP830 of CX400. Ik hoor altijd maar dat de SE210 zoveel mist, maar ik hoor nooit is wat het wel bied ten opzichte van de goedkope modellen.

Zelf heb ik ooit getwijfeld over de Phonak Audéo PFE, maar uiteindelijk blijf je op die manier je budget steeds met een tiental euro's overtreffen. Mijn zoektocht begon destijds via de EP630, daarna traden de CX400's ten tonelen, gevolgd door de SE210's waarna ik verlangde naar de Ultimate Ears Super.Fi 5(vi) en uiteindelijk wilde ik niets liever dan een paar Phonak Audéo PFE. Uiteindelijk door defecte oordopjes en een pricedrop van de CX400 deze Sennheiser set aangeschaft. En tot de dag van vandaag kan ik niet zeggen ontevreden te zijn.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-11 15:13

lasharor

7 december 2004

Waarom geen Soundmagic PL30?

Heb ze zelf afgelopen woensdag via de post (voor 26 dollar) binnen gekregen. Ik vindt ze wel aardig klinken. Loopt ook een hele thread op head Head-Fi met lovende reacties.

• andyy
lasharor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:44:
Waarom geen Soundmagic PL30?

Heb ze zelf afgelopen woensdag via de post (voor 26 dollar) binnen gekregen. Ik vindt ze wel aardig klinken. Loopt ook een hele thread op head Head-Fi met lovende reacties.
Ze zijn inderdaad fantastisch voor de prijs, alleen er mist een heleboel bas en de hoge tonen zijn niet super vind ik.
ook klinkt het redelijk duf (voor mij dan, ben veel beter gewend). ze zijn mijn reservedopjes en ik gebruik ze totdat mijn customs er zijn :D (nee, geen merk)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik heb vandaag bij Computerland in Hoofddorp een Sennheiser CX500 voor € 25,- gekocht.

De CX500 zou de beste uit de CX-serie moeten zijn en die staat al goed bekend. € 25,- voor iets waar je vroeger 70~90 euro voor moest betalen en toen al als goed was betiteld voor zijn prijs, is natuurlijk niets.

Ik heb nog maar eventjes geluisterd, maar het klinkt al erg goed.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:14
the mod man schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:52:
de v-moda's (wel de duurste pakken die zijn een stuk beter en steviger, eigen ervaring) lekker goedkoop in amerika bestellen, beetje vragen/zeuren of ze 5 dollar op het pakketje zetten (doen ze zo) en erg makkelijke garantie afhandeling. Ding kapot, foto maken dat je echt de oordopjes in je bezit hebt en ze sturen je een neiuwe. (bellen naar hun doet het altijd goed want dan zijn ze nog coulanter)
hoewel ik het geluid redelijk vind van de Vmodas kan ik ze niemand aanraden. Waarom ? binnen 1.5 jaar zijn er bij mij 2 kapot gegaan door kabelbreuk net boven de plug. Het begon al met het scheuren van de plastic om de kabel. Ik had eerst een versie 1 van de Vibes, die ging net binnen de garantieperiode kapot dus kreeg ik een versie 2 met zogenaamd verbeterde kabel en plug maar die ging nog sneller kapot en ik ga er heel voorzichtig mee om.

Daarna de Q-Jays gekocht en die gebruik ik onder dezelfde omstandigheden en ze zijn al 9 maanden goed :)

En om ontopic te blijven. De verschillende CX-versies van Sennheiser zijn al tegen schappelijke prijzen te krijgen. Die geven je wel the best bang for the buck.

[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 24-06-2009 08:58 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:06

M14

Ik heb zelf alleen ervaring met de Sennheiser CX300 en ik vind deze dingen absoluut niet slecht klinken. Enige wat me opviel is dat het laag wat 'wollig' klinkt. Maar dat is me pas opgevallen sinds ik mn huidige in-ears heb: 2weg op maat gemaakt. Maar dat ligt redelijk boven je budget denk ik :+. Ik denk dat de cx300 een goede keuze is.

Het enige nadeel van in-ears kopen is dat je het nooit met elkaar kunt vergelijken. De cx300-doppen heb ik destijd redelijk op de gok gekocht en mn huidige op maakt gemaakte in-ears eigelijk ook. Het heeft gelukkig goed uitgepakt, maar het kan ook tegenvallen. Mocht je ergens de mogelijkheid vinden om meerdere in-ears te vergelijken, dan is dat zeker aan te raden.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, ik denk dat de topicstarter er inmiddels wel uit is. Aangezien dit meer op een ervaringentopic begint te lijken dan een aankoopadviestopic, doe ik het op slot. Mocht je je ervaringen willen posten dan kan dat natuurlijk in het desbetreffende ervaringentopic in PMD :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.