Hulp gezocht bij gezichtsherkenning

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand praktijkervaring met het realtime herkennen van gezichtsuitdrukkingen (online)?
Wij hebben een opzet dat je online een gefilmd persoon tegenover je krijgt die bijvoorbeeld tegen je begint te schreeuwen. Jij wordt op dat moment gefilmd met je eigen webcam. Jouw reactie die jij geeft in geluid en gezichtsuitdrukking wil ik opslaan en direct interpreteren. Als je bijvoorbeeld niet reageert wordt de persoon alleen maar bozer, als je wegkijkt roept hij; 'he, en nog wegkijken ook!' ... helder?
Lijkt me erg leuk om dit werkend te krijgen. We hebben al een opzet dat video-scenarios bouwt met van die boomstructuren en ook hebben we het video al streamend op kunnen slaan. In het beeld herkennen we inmiddels al beweging en ook gezichten, maar de stap naar interpreteren is lastiger.
RayBan heeft een fraai programma waarmee je brillen realtime op je neus kan plaatsen, virtueel. Dit is niet online trouwens.
Als iemand hier ervaring mee heeft zou ik graag door hem/haar de goede richting ingeduwd wensen te worden.
Thx, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toevallig laatst voorbijgekomen bij Ajaxian.com: Finally, a useful blink tag! Detecting your user blinking.

Dit gaat major custom maatwerk worden, maar je kan je qua techniek daarop bouwen.

[ Voor 17% gewijzigd door BtM909 op 11-06-2009 14:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:07

ErikKo

Rippie

Ik twijfel of je hier uberhaupt iets aan hebt, maar ik weet dat google Android een stukje code heeft voor gezichtsherkenning. Na hier wat over gezocht te hebben bleek dat Google in het verleden hier een bedrijf voor heeft overgenomen.
http://android.git.kernel...external/neven.git;a=tree

Overigens is er ook een API van Android die deze implementeert voor de Java developers voor Android.
Ik vermoed dat dit niet meer dan een API bovenop de cpp code is.
http://developer.android....d/media/FaceDetector.html

Hoop dat je hier iets mee kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, maatwerk dat klopt, is ook wel de bedoeling. Maar t helpt als we ergens op kunnen bouwen. Dat we niet alles zelf hoeven te bedenken. Ik check de links. Dank alvast.
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51
Er is heel erg veel onderzoek binnen de Artificial Intelligence naar gezichtsuitdrukkingen.

Zo heeft iemand - als ik me niet vergis - bij de UvA een spelletje gemaakt wat herkent of je lacht of boos kijkt. Daarmee speel je pong - als je lacht dan gaat je batje omhoog en als je boos kijkt gaat 'ie omlaag. Bedenk je wel dat dit een masters-onderzoeksproject was van iemand die al 5 jaar AI studeert, of een onderzoeksproject van iemand die z'n Phd (doctoraal) aan het doen is.

Met andere woorden, het is helemaal niet zo simpel en ook geen opgelost probleem. Iets in elkaar hacken is één ding, iets wat robuust werkt is heel iets anders. Een neus herkennen is vrij simpel - je kunt de ovaal van het hoofd vrij goed gokken, en daar binnen een bril plaatsen is niet zo heel lastig.

Waarom houd je het niet veel simpeler, door alleen de luidheid van het signaal te gebruiken als indicator dat iemand schreeuwt? Dan weet je zeker dat het werkt.

Verbouwing