Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 19:23
sergev schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:53:
[...]

Jammer voor jou, het is niet een gewone sata aansluiting. Als dat zo was hadden heel wat mensen er gelijk een extra harde schijf in gegooid. Het is een slimline sata aansluiting die (betrekkelijk) nieuw is, en vooral gebruikt wordt voor optical drives. Als je de goedkoopste oplossing wilt, moet je voor een van deze kabels gaan.

[afbeelding]

Daar moet je wel even iets aan knustelen, (ja het is niet voor niets de goedkoopste oplossing ;) ) Je ziet daar een vrouwelijke power aansluiting. Deze zul je moeten vervangen door een vrouwelijke sata power aansluiting. Hier is hoe ik het toen heb gedaan:

sergev in "Optische drive in nieuwe macbook pro ver..."

Niet het meest nette resultaat, maar het werkte wel!
toon volledige bericht
Thanks. Waar heb jij die kabel gekocht? Op ebay zie ik eigenlijk alleen de kabel met een female slimline connector, terwijl jij zo te zien de male versie gebruikt. Deze shop toevallig?

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 02-08-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
lockwood schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:46:
[...]

Ik zat er ook aan te denken om deze SSD over een week te kopen voor m'n Macbook (unibody), omdat alles echt traag is met de standaard HDD. Nu was mijn vraag aan jou of jou MBP een unibody is i.v.m. compatibiliteits redenen?
Dat vraag ik me ook erg af, was het een nieuwe MBP (2009) met de nieuwe EFI update? Mijn plan is namelijk ook die nieuwe Intel in een 13" MBP te zetten, maar alleen als het geen problemen gaat geven natuurlijk...
mbrb schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:42:
Voor de aardigheid heb ik er een filmpje bijgezet van het opstarten. Het is best wel snel :-)
Da's niet mis, kan je nagaan als ik straks een RAID5 van die dingen in m'n Mac Pro heb 8)7

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
lockwood schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:46:
[...]

Ik zat er ook aan te denken om deze SSD over een week te kopen voor m'n Macbook (unibody), omdat alles echt traag is met de standaard HDD. Nu was mijn vraag aan jou of jou MBP een unibody is i.v.m. compatibiliteits redenen?
Het is inderdaad een unibody, heb geen issues gehad. Open schroeven, oude schijf eruit, nieuwe erin, dicht schroeven en gaan. easy as that

Wat ik overigens ook een erg prettig bijkomend voordeel vind is de verminderde hitte ontwikkeling wat ik soms toch wel vervelend vond aan de MBP.

[ Voor 13% gewijzigd door Yorick81 op 03-08-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Oke, goed om te horen, en wanneer heb je die MBP gekocht? Heb je ook de EFI update gedaan?
Wat is de snelheid van je SATA?
(Check Appeltje > Over deze Mac > Meer info > Hardware > Seriele ATA > Snelheid)

Kruisverhoor >:)

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Xandrios schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:01:
[...]

Thanks. Waar heb jij die kabel gekocht? Op ebay zie ik eigenlijk alleen de kabel met een female slimline connector, terwijl jij zo te zien de male versie gebruikt. Deze shop toevallig?
Je kunt ze ook gewoon in NL krijgen hoor, bijvoorbeeld hier, hier, (alhoewel ze daar alleen de 5 volt versie hebben, die op zich al genoeg moet zijn) en hier.

Persoonlijk zou ik nu zelf voor een caddy gaan om het in te stoppen, maar met deze kabels lukt het ook wel en de tutorial die ik toen heb geschreven. Een dingen waar je dan absoluut wel op moet letten wat ik toen niet heb gedaan, (en wel werd aangeraden...) is om krimpkous te gebruiken om de ontblote delen. Je hebt dan stroomkabels die open liggen en deze geven straling af. Ik heb er toen problemen mee gehad omdat ik het toen niet heb gedaan. Als je dat wel doet, en alles goed aansluit zou er niks aan de hand moeten wezen.

Er is ook wel een topic over op macrumors, waar ik ook best wel wat in heb gepost. Hoe dan ook, suc6.

Edit: hier is die al: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=582906

Daar heb je ook een aantal andere mensen die hun dvd drive met een harde schijf hebben vervangen bij zitten.

En er is nog een topic over. Iets actueler, en mensen raden daar toch vooral aan om voor een caddy te gaan. Begint wel met een knutselaar :+

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=680228

[ Voor 11% gewijzigd door sergev op 03-08-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:49
man-o-script schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:59:
Da's niet mis, kan je nagaan als ik straks een RAID5 van die dingen in m'n Mac Pro heb 8)7
Welke adapters ga je hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
lowfi schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:29:
[...]

Welke adapters ga je hiervoor gebruiken?
De Raid kaart is iniedergeval in huis, de adapters ben ik nog naar op zoek, maar heb hier en daar al adapters gezien om ze op de gewone bays te monteren.
Bijvoorbeeld deze: http://www.icydock.com/product/mb882sp-1s-1.html
Moet alleen nog even kijken of die ook op de bays van de Mac Pro zijn te bevestigen...
Suggesties verder?

[ Voor 19% gewijzigd door man-o-script op 03-08-2009 12:01 ]

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
man-o-script schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:01:
Oke, goed om te horen, en wanneer heb je die MBP gekocht? Heb je ook de EFI update gedaan?
Wat is de snelheid van je SATA?
(Check Appeltje > Over deze Mac > Meer info > Hardware > Seriele ATA > Snelheid)

Kruisverhoor >:)
1. Gekocht begin dit jaar, gelijk bij release van nieuwe 17" MBP.
2. EFI update, geen idee, kan het wel even voor je nakijken, laat even weten hoe.
3. Snelheid, ik zie geen snelheid overzich hierbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:49
man-o-script schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:57:
[...]

De Raid kaart is iniedergeval in huis, de adapters ben ik nog naar op zoek, maar heb hier en daar al adapters gezien om ze op de gewone bays te monteren.
Bijvoorbeeld deze: http://www.icydock.com/product/mb882sp-1s-1.html
Moet alleen nog even kijken of die ook op de bays van de Mac Pro zijn te bevestigen...
Suggesties verder?
Ok nice... In nederland te krijgen?

Hier: http://www.icydock.com/product/images/mb882_hi4.jpg op de rechter foto staan iig de 4 scjroefgaten die je nodig hebt in een mac pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
lowfi schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:42:
[...]

Ok nice... In nederland te krijgen?

Hier: http://www.icydock.com/product/images/mb882_hi4.jpg op de rechter foto staan iig de 4 scjroefgaten die je nodig hebt in een mac pro.
Klopt, maar toen ik naar een webshop ging zoeken zag ik een afbeelding van deze IcyDock zonder die 4 schroefgaten. Om er dan gelijk 3 te bestellen in het buitenland en dan tot de ontdekking te komen dat die gaten er toch niet in zitten is een beetje zuur :)
Was eigenlijk nog op zoek naar een NL (web)winkel die deze of iets vergelijkbaars aanbied, maar nog niet echt gevonden...

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Yorick81 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:14:
[...]

1. Gekocht begin dit jaar, gelijk bij release van nieuwe 17" MBP.
2. EFI update, geen idee, kan het wel even voor je nakijken, laat even weten hoe.
3. Snelheid, ik zie geen snelheid overzich hierbij staan.
Hmm zou ook kunnen liggen aan dat het een 17" is, die schijnen er geen last van te hebben.

Hier in het midden moet je de snelheid kunnen zien staan als het goed is?
Afbeeldingslocatie: http://dump.petervanwezel.nl/Afbeelding-1.png

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
man-o-script schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:11:
[...]

Hmm zou ook kunnen liggen aan dat het een 17" is, die schijnen er geen last van te hebben.

Hier in het midden moet je de snelheid kunnen zien staan als het goed is?
[afbeelding]
Mijn fout, bij deze
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3551/3784587759_eb0d4a672b_o.png

[ Voor 3% gewijzigd door Yorick81 op 03-08-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
Lees inderdaad dat de 17" geen problemen heeft verder, dus heb je "geluk" :)
Neem aan dat het lekker snel werkt iniedergeval :9~

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ga me early 2008 mbp vervangen voor een 17unibody.

ik heb voldoende aan 128gb (gebruik ongeveer 75gig) en wil die $200 (ik koopt hem in de states) best betalen tov een 500gig 5400rpm schijfje welke standaard is.

nu zie ik op internet dat ze voor het 17inch model samsung schijfjes gebruiken maar hier in het topic zag ik ook weer toshiba voorbij komen (niet zo positief las ik)

ik wil hem liever niet achteraf inbouwenm is het wel verstandig om voor een apple ssd te gaan? Zijn deze sneller dan 7200rpm schijfjes ?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 08:40
Er is een opvolger met een informatieve topicstart: Het SSD in je Apple topic. Om de discussie centraal te houden, zet ik hier (preventief :P) een slotje op.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.