Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DraadbreuQ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04 13:11
Beste Mensen, (ik hoop tenminste dat jullie dat zijn)
Mijn lieve omaatje heeft een oude CDi staan, en had hier nog wat flinke retro spelletjes voor liggen die ik nog uit mijn kindertijd ken :o . Dus dacht ik; laat ik die eens vrolijk gaan rippen en dan met de cdi-emulator afspelen. Helaas was dat te simpel gedacht, want ik krijg er met iso-buster enkel onspeelbare iso bestandjes uit. Heeft iemand hier ervaring met het rippen van die CD-i disks? En zou die dan zo vriendelijk willen zijn deze methode met mij (ons) te delen? :)
Groeten,
DraadbreuQ

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:31

Sherlock

No Shit

Dit topic helpt je wel wat verder op weg denk ik:
Philips CDi afspelen of rippen op PC, Hoe...?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• DraadbreuQ
Eigenlijk dus niet, want de uiteindelijke methode die nodig is staat er niet bij ;)
Heb tevens ook al de persoon in kwestie een PM gestuurd, maar nog geen reply

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46
Volgens mij kun je deze gewoon rippen met Nero of Alcohol. Maar goed, geen idee of dit de plek is om dat neer te zetten. De uiteindelijke manier zul je toch zelf moeten proberen.

• DraadbreuQ
Ik heb met isobuster en alcohol al zitten rommelen, en ik kreeg er tot nog toe enkel onspeelbare iso. en cue. bestanden uit. Dus als iemand weet hoe ik er goede bestandjes uit krijg dan zou ik zeer dankbaar zijn voor die info. En informatie overdragen is toch nooit illegaal geweest? ;) (tenzij geheim dan)

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij moet het emuleren van iets waarvan jezelf het origineel hebt legaal zijn... gaat natuurlijk wel een grijs gebied in. Heb helaas geen oplossing voor je maar aangezien ik zelf nog een aantal CD-tjes heb liggen zal ik dit topic volgen...

• DraadbreuQ
Het vreemde is dan nog dat ik met mijn cd/dvd-drives enkel .cda bestandjes te zien krijg. Hiermee kan ik dan enkel de audio bestandjes kopiëren. Misschien dat deze info een beetje helpt, zou het echt niet weten.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik weet zeer weinig van CDi, maar heb je in Nero al gespeeld met de lees opties? Raw modus bijvoorbeeld.Daarnaast zijn CDi schijfjes als ik het goed heb mixed mode (CD Audio + Data). Je zal bij leesopties dan denk ik ook voor mixed mode moeten kiezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Terror op 12-06-2009 10:06 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Arunia
Ik weet dat ik CD-i's wel gewoon kan branden, maar goed. Dat zijn niet mijn eigen versies.
Voor zover ik weet zou 1 op 1 kopiëren gewoon moeten kunnen.

http://www.icdia.co.uk/faq/cdifaq10.html

Mocht het niet mogen, dan graag dat een modje dit ook even aangeeft.
Het topic hierboven gepost geeft aan dat het wel weer mag.

CDrwin schijnt te werken, maar ik heb er geen ervaring mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 12-06-2009 10:18 ]

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 15:52

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Even googlen is een kleine moeite toch?
http://www.google.nl/sear...ilips+CD-I&meta=&aq=f&oq=

De 2de hit lijkt me veelbelovend. Uitleg m.b.t. IsoBuster, CDRwin, CloneCD, DiscJuggler.
Zowel CloneCD als DiscJuggler lijken me goede opties. Heb met beiden goede ervaringen met rippen in het algemeen.

[ Voor 36% gewijzigd door Max|Burn op 12-06-2009 12:02 ]

ma ma ma ma ma macron one

• DraadbreuQ
Even googlen is mij idd niet teveel gevraagd. Maar het succes daarvan hangt geheel af van de zoektermen die je gebruikt. En laat ik die termen die jij gebruikt nu nét niet bedacht hebben -_-"
Maar in ieder geval hartstikke bedankt, ik ga het uitproberen (als ik even tijd heb dan). En ik post mijn resultaten uiteraard weer hier.

• DraadbreuQ
Hey, mensen.
Succes dan toch. Met CloneCd is het gelukt een leesbaar image bestand aan te maken (CD-i was in CD-i ready format namelijk). Helaas heeft desbetreffende emulator geen functie om toetsen toe te wijzen. Dus ik ben gedwongen om het spel met de muis te besturen...... < dat werkt K*T!!!!
In ieder geval weten de aanstormende CD-i rippertjes nu waar te vinden is hoe het moet : }
Ik neem overigens aan dat niemand weet hoe je de toetsen van de CD-i emulator kan toewijzen? ^_^

• Arunia
Of gewoon de rommelmarkten aflopen voor CD-i spelers. Ik heb er op het moment 2 gekocht. Ging in eerste instantie om de Zelda's die er voor uitgekomen zijn (en zo ontzettend slecht zijn :P).
Op rommelmarkten liggen ze vaak nog wel.

• DraadbreuQ
Ik ben nu trouwens van plan om mijn toetsenbord uit elkaar te slopen voor gebruik met de cdi-emulator. Heb namelijk een progseltje gevonden waarmee je je tb de muisfuncties over kan laten nemen. Maar die kan alleen de numerieke toetsen (aan de rechterkant in dit geval) toewijzen, zonder mogelijke programmering.
Mijn vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? En waar zou ik op moeten letten als ik em uit elkaar sloop en de toetsen een andere plaats geef? (ik wil dus een soort van apart tablet maken voor de toetsen).
Of kent iemand toevallig nog een andere mouse-emulator die ook compatibel is met de cdi emulator, en waar ik de toetsen wel kan toewijzen?
PS; ik gebruik degene die in deze link wordt toegelicht http://www.cdinteractive....2200&highlight=cdiemu+key
Pagina: 1