Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
evt. renamen naar .mpg
Volgens mij kun je die emulator pas gebruiken als je op zeker moment een echte CD-i speler bij de hand hebt om daar de "ROMs" vanaf te halen:Boeboe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:07:
heb er zelf geen ervaring mee, maar kan dit je niet verderhelpen?
Nu ben ik een noob en weet ik niet eens wat ROMs zijn, maar dit maakt het wel omslachtig. Ik zou ook graag weten hoe ik materiaal van een CD-i kan bekijken op een PC.In order to actually run CD-i software, the emulator needs copies of the CD-i system ROMs. These ROMs are copyrighted and cannot be freely redistributed, but you can easily obtain them via the serial port of a physical CD-i player using the provided CD-i Link program.
De eerste films die uitkwamen op CD-I waren ook geperst op echte CD-I cd's en zijn dus niet afspeelbaar op een normale DVD speler.
De latere films zijn allemaal op Video CD formaat gezet. En zijn als het goed is gewoon een .DAT formaat. Een rename naar ,mpg moet voldoende zijn om deze af te spelenop een pc.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Als je niet's aan hebt * Roman heeft nog een CDi speler
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
2 van de 5 CDi's die ik had waren idd in het VCD formaat, Na het grootste bestand te hebben omgenoemd naar .mpg werkt het
Maar nou de andere 3:
Even een update over de CDi's die ik wil gaan afspelen:
* Inmiddels is het duidelijk dat die andere 3 geen CDi's zijn in het VCD formaat
* Omdat mijn CDi's een aantal audio tracks hebben die je in een normale CD speler kan afspelen krijg je als je deze in je CD/DVD drive doet alleen die audio tracks als .cda bestand te zien.
Het hele video gedeelte staat er niet eens bij.
* Na het scannen in ISO-Buster is duidelijk geworden dan alle video als track 0 op de schijf staat.
Na deze bij 1 CDi te hebben geripped (met ISO-Buster) heb ik een .bin (Track 00.bin) bestand van iets meer dan 400MB.
Nou is de vraag hoe ik hier een videobestand van krijg (.avi of mpeg), dit bestand hernoemen met één van deze extentie's werkt helaas niet

Als ik die .bin weer open in ISO-Buster zie ik een aantal kleine (paar Kb) bestanden en 1 groot .grn bestand waar ik ook niks mee kan
[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 16-05-2008 17:25 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Het real time afspelen van een CDi op de PC gaat niet lukken, die hoop heb ik nu opgegeven omdat er simpelweg gewoon geen players voor "te vinden" zijn.
Ik heb gehoord dat het programma PowerVCD onder Windows 98 wel CDi's kan afspelen maar dat heb ik niet getest, Players voor XP of Vista zijn er niet.
Dus gewoon eerst je CDi'tje rippen en dan in Media Player kijken
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
waarschijnlijk door een iso te trekken, openen met iso buster of iets in die richting, de track met de mpeg streams extracten en de .dat files naar mpeg converten (je kan renamen maar is een iets ander systeem, waren in 1999 al proggies voor om dat te converten, ben de naam vergeten).joepert schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:55:
Hamvraag is dan: hoe heb je dat gedaan?
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.