[dual monitor] switchen tussen scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb sinds gisteren een dual monitor setup, de hoofdmonitor is een 26" iiyama ProLite E2607WSV en een oudere 17" Acer AL732 die ik nog had staan.

deze heb ik aangesloten op een Club3d ATi Radeon HD4870 oc edition. (evt. pc specs die van belang kunnen zijn staan onderin m'n sig )

ik gebruik Ultramon zodat de schermen doen wat ik wil, denk aan juiste plaatsing tov. elkaar, verschillende burobladen.
ik gebruik ze niet als clone. maar ik gebruik ze echt apart van elkaar.

nu zou ik graag willen dat als ik een spel speel, bijv. WoW of GTA IV dat ik met de muis 'uit het spel' kan lopen zodat ik de browser die geopend is op de 2e monitor kan bedienen.

is dit uberhaupt mogelijk, en zo ja.. hoe?

in ultramon kan ik niks erover vinden, en ook de CCC van ATI maakt me niet veel wijzer.
uiteraard ook met google gezocht en dan kom ik wel op forums waar mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen maar óf er wordt geen oplossing gegeven óf er wordt het advies gegeven om het spel in windowed mode te spelen, maar dan nog kun je niet met de muis uit het spel 'ontsnappen'

overigens heb ik het wel continu over de muis, maar ook het toetsenbord speelt natuurlijk mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 10-06-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:20
Ik draaide wow in een gemaximaliseerd window vanwege dit, maar veel spellen ondersteunen dit niet en zullen geminimaliseerd worden naar je taakbalk zodra je buiten het spel klikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Teddy op 10-06-2009 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Laatst online: 11-06 09:58
Volgens mij is dat onmogelijk, een spel "eist" zeg maar de focus. Het is hier bij mij (ook dual monitor), nog nooit gelukt. De andere monitor kun je vrij weinig mee. Enige mogelijkheid is denk ik werken met ALT+TAB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-06 20:21
Het is mogelijk als je in windowed modus speelt dan verliest het spel wel focus maar minimaliseert hij niet en kan je blijven zien wat er gebeurd. Althans zo deed ik het altijd en dan kan je wel gewoon met de muis naar de andere monitor.

Edit: dit was bij Warhammer Online en iemand had een keer tegen me gezegd dat dit niet zo bij alle spellen was dat je met de muis naar de andere monitor kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Bazvv op 10-06-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

DarkSide

theres no place like ::1

Dit ligt idd aan het spel. Deze moet in een windowed mode kunnen draaien. Flight simulator kon dat ook. Erg handig voor al je extra's zoals (kaart overzicht, gashendel, etc, etc) deze plaatste ik altijd op het 2e scherm. Dan bleef mijn primaire monitor schoon voor de cockpit en de omgeving.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 18:16
Teddy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:38:
Ik draaide wow in een gemaximaliseerd window vanwege dit, maar veel spellen ondersteunen dit niet en zullen geminimaliseerd worden naar je taakbalk zodra je buiten het spel klikt.
ja als je het spel gewoon windows op de native res van 1 scherm laat draaien, kan dat wel gewoon neem ik aan toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

Haan

dotnetter

Kan inderdaad alleen als het spel in windowed mode draait, maar dan nog moet je volgens mij altijd nog wel ALT-TAB o.i.d. doen om de focus weg te halen bij het spel, het is niet zo dat de muis automatisch 'uit het spel' springt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Haan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:17:
Kan inderdaad alleen als het spel in windowed mode draait, maar dan nog moet je volgens mij altijd nog wel ALT-TAB o.i.d. doen om de focus weg te halen bij het spel, het is niet zo dat de muis automatisch 'uit het spel' springt.
Dat doet een muis wel =>

- Meeste spellen hebben iets van een menu waarin een cursor te zien is : Op dit moment kan je ook buiten de game komen.
- In Team Fortress 2 schiet bij mij weleens de muis zomaar weg uit de game naar het 2de scherm :/ Zeldzaam maar wel irritant als je net vol in een druk gevecht zit !! Non-Windowed trouwens.

Extended Desktop setup van 2 maal 1600x1200@75Hz :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:23:
[...]

Dat doet een muis wel =>

- Meeste spellen hebben iets van een menu waarin een cursor te zien is : Op dit moment kan je ook buiten de game komen.
- In Team Fortress 2 schiet bij mij weleens de muis zomaar weg uit de game naar het 2de scherm :/ Zeldzaam maar wel irritant als je net vol in een druk gevecht zit !! Non-Windowed trouwens.

Extended Desktop setup van 2 maal 1600x1200@75Hz :Y)
ah zal ik op letten :p

soms heb je ook programma's die alt+tab tegebhouden, n in dat geval is de windows toets genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:23:
[...]

Dat doet een muis wel =>

Maar je komt niet automatisch in dat menu terecht, daar moet je een bepaalde handeling voor verrichten.
blijkbaar een bug in dat spel, zoals je zelf al zegt is het geen standaard gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Haan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:36:
[...]

Maar je komt niet automatisch in dat menu terecht, daar moet je een bepaalde handeling voor verrichten.
ja zou lullig zijn als je even hard naar rechts kijkt en oppeens uit het spel verdwijnt en daardoor dood bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gevalletje jammer dus?

volgens mij gaat een programma die evt. een snelcode ervoor bedenkt ook niet werken, als het spel het simpelweg niet toestaat.
dan maar van te voren alles openen wat ik denk nodig te hebben, browser e.d. incl. pc probe II.

ik blijf uiteraard openstaan voor goeie ideeën ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Het beste wat je kan doen is het programma ultramon ergens vandaan toveren. Ik gebruik het ook en het is zeer handig. Je kan op het andere scherm programma's draaien emt ene windows balk. Als je alt tabbed dan is het allemaal prima te doen :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Tripp schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:21:
Het beste wat je kan doen is het programma ultramon ergens vandaan toveren. Ik gebruik het ook en het is zeer handig. Je kan op het andere scherm programma's draaien emt ene windows balk. Als je alt tabbed dan is het allemaal prima te doen :).
nadeel is dat het bijna nergens ''goedkoop'' te vinden is ;)

wat je ook kan gebruiken en wat wel gratis is is displayfusion (alleen voor een dubbele taakbalk moet je betalen voor de pro versie, die is 13 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Tripp schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:21:
Anders lees je de topic start eerst eens goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Haan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:38:
[...]

Anders lees je de topic start eerst eens goed ;)
lol ja, fail :')

specs

Pagina: 1