Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

snel internet + onbeperkt bellen; bomen in bos verhaal....

Pagina: 1
Acties:
  • 846 views

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
Hallo mede forummers,

Ik ben nu een tevreden gebruiker van Xs4all only, en heb een 8 mb verbinding met bellen (tegen kosten).
Nu ga ik binnenkort verhuizen en ben ik aan het rondneuzen op internet/bellen gebied.
Dit omdat ik vind dat xs4all gewoon te duur wordt. Als ik nl. ook onbeperkt wil gaan bellen gaat me dit zo'n 52,50 euro kosten en dat vind ik teveel.

Nu heb ik een de volgende providers op het oog:
Alice ADSL comfort met onbeperkt bellen voor 29,90 (20mb internet)
Oline ADSL extra met Tel. totaal (onbeperkt bellen) voor 30,= (20mb internet)
Telfort internet (20mb) + bellen (onbeperkt) voor 34,95

Dit zijn allemaal bedragen wat de abo's normaal kosten (dus geen aktie aanbiedingen).
(in mijn regio is internet via kabel niet mogelijk; postcode 7121)

Nu zijn er over elke aanbieder wel slechte verhalen en ook wel goede, maar kan iemand mij hier adviseren wat ik het beste kan nemen?

Verwijderd

Onlangs zelf overgestapt op Online.
Hoorde daar van o.a. collega's en op internet goede ervaringen over.

• tjerkpolle
En wat zijn je ervaringen tot nu toe? Veel offline bijv.?

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Zijn alle providers/abonnementen die je op het oog hebt leverbaar op je nieuwe adres?

Tevens, als er geen kabel beschikbaar is vanwege bijvoorbeeld dat je in het buitengebied gaat wonen, woon je mogelijk ook ver van een telefooncentrale af waardoor je de 20Mbit adsl misschien nooit gaat halen.

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
Ik zit hier met exact hetzelfde en lees hier en daar dat tele2 goed uit de bus komt. En dat ze als beste in de provider monitor staan bij de consumentenbond. Ik zit hier zegmaar met de keuze tussen; Tele2, Online, Alice ook in die volgorde van voorkeur momenteel.

Ik zit hier ook nog met de afstand van de lijn, deze is 3km, het is dus ff kijken wat de beste is, 20mbit nemen terwijl 8mbit de max is op die afstand is min of meer een beetje overbodig toch?

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Ik heb ongeveer dezelfde keuzes door moeten worsten de afgelopen tijd. Mijn bevindingen tot nu toe:

Tele2: Schijnt goed te zijn, maar werkt alleen met het door hun meegeleverde modem (waarom exact heb ik niet uitgeplozen). En hier en daar uit de grotten van het internet kan ik opmaken dat dat modem niet van al te beste kwaliteit is. En tele2 levert hem af op een manier dat je wlan wagenwijd openstaat (gezien bij een kennis) en is niet in te stellen op wpa2.

Online: Ook hier levert online zijn eigen dichtgetimmerde modem mee. Je kunt wel gebruik maken van een eigen modem, maar dan zul je de voip nooit aan de praat krijgen (want die verifieert op basis van het mac adres van het modem wat je van hun krijgt). Als ik zo het online topic hier lees komen er meer en meer klachten met betrekking tot teruglopen van snelheid (overbevolking op dslams?).

Alice: Als je geen vaste lijn hebt (of KPN abo) zul je bij Alice wat hogere instapkosten moeten maken. Tevens las ik onlangs nog dat ze wat terughoudender waren geworden met het aannemen van nieuwe klanten, vanwege, zeg maar, administratieve puinhoop. Ook hoor ik veel slechte verhalen over de (onkundige) klantenservice van Alice. Verder kun je wel per maand opzeggen en zijn ze één van de goedkoopste. Loopt via het bbned netwerk (mss iets minder overbelast?).

Andere optie, Compuserve: Uiteindelijk heb ik voor hen gekozen. Ik heb geen voip abo, dat kost 5 euro extra ten opzichte van het internetabo a 20 euro. Nadelen: Geen koppeling met ams-ix, veel verkeer voor NL bestemming loopt eerst bijv. door Londen of Frankfurt. Dit verhoogt de pingtijden... Niet geschikt voor gamers. Ook heb ik verhalen gehoord van een niet zo'n fair fair-use-policy. Maar ook weer verhalen die dit tegenspreken, dus ik weet niet wat ik er van moet denken. Ik ben nog te kort abonnee om hier zelf proefondervindelijk conclusies aan te verbinden. Voordelen, modem in eigendom (standaardmodem is gratis of wireless modem voor 30 euro), geen non-line sharing kosten, noch aansluitkosten. Goedkoopste?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Is het een optie om alleen VOIP te pakken je vaste lijn weg te doen? Want dan zou je eens naar Tweakdsl kunnen kijken.

Verder raad ik je Alice ECHT af. Ik heb daar slechte ervaringen mee;
1) De lijn klapperde enorm en viel om de haverklap (5min) minimaal 10 seconde uit.
2) Maximale snelheid bedroeg 800KB/s
3) De helpdesk heeft bananen in hun oren
4) Er werd mij met zekerheid en zonder twijfel verteld dat het aan mijn eigen bedrading of aan de koperkwaliteit lag. Dit terwijl ik nu bij TweakDSL 2400KB/s haal zonder storingen.

• tjerkpolle
Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties.

Ik zit niet in het buitengebied, *snip*. Hoe kan ik nu bepalen hoe ver ik van de centrale zit? Is dit niet ook nog afhankelijk van welke provider ik kies?

Tele2 zou ook een optie zijn, maar die is toch met 'belgratis altijd' 10 euro duurder (39,95) dan bijv. online of alice....

Tweakdsl ken ik eigenlijk niet. Klinkt wel interessant. 2 jaar voor 499 euro= bijna 21 euro per maand voor 12-24 mb, maar dan heb je nog wel belkosten......
Misschien mensen ervaringen met tweakdsl?

Compuserve nooit over nagedacht. Niet echt bekend voor mij. Ze adverteren momenteel met 'de allergoedkoopste' 20mb internet met onbeperkt bellen naar vast voor 24,95!
Maar ik ben aan het zoeken op de website naar het addertje onder het gras... kan het nog niet vinden!
Vaste lijn zit hier toch bij in?
Ik wil namelijk geen KPN in huis!

[ Voor 6% gewijzigd door IEF op 14-06-2009 02:07 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
De TS heeft Tele2 bewust (neem ik aan) niet in zijn lijstje staan omdat onbeperkt bellen (zie topictitel) bij tele2 €10 per maand meer kost (€40 /mnd), voor €30 heb je een abo waarbij je zowel een starttarief (5cpg) als 2,5cpm betaalt (naar vast).

Als de TS echt gratis onbeperkt naar vast wil bellen lijkt telfort me ook geen optie omdat die een starttarief hebben (5cpg)

edit> volgens mij heeft compuserve geen addertjes, behalve dan dat verhaal van routing/ping/gamen. lijnhuur is inclusief dus geen kpn idd.

edit2> bij online betaal je een starttarief van 4cpg, bellen is dus, net als bij telfort, niet gratis. bij alice en compuserve is bellen naar vast wel 100% gratis

[ Voor 28% gewijzigd door Rrob op 11-06-2009 18:29 ]

• ts_rensuh
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10-2024
tjerkpolle schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:32:
Hallo allemaal,

Ik zit niet in het buitengebied, postcode 7121 HL huisnummer 120. Hoe kan ik nu bepalen hoe ver ik van de centrale zit? Is dit niet ook nog afhankelijk van welke provider ik kies?
Het zal afhangen op welke DSLAM je aangesloten gaat worden voor je afstand.
Verschil zal ongever tussen de 2,12km en 3,1km liggen.

en dat is niet afhankelijk van je provider

CCIE R&S

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 13:15
Compuserve nooit over nagedacht. Niet echt bekend voor mij. Ze adverteren momenteel met 'de allergoedkoopste' 20mb internet met onbeperkt bellen naar vast voor 24,95!
Maar ik ben aan het zoeken op de website naar het addertje onder het gras... kan het nog niet vinden!
Vaste lijn zit hier toch bij in?
Ja vaste lijn is inbegrepen, geen non-line sharing kosten dus (dit was voor mij ook belangrijk, ik heb ook geen kpn lijn). Enige addertje (vroeger) was dat je abo automatisch met een heel jaar wordt verlengt na de contractperiode. Grappige is dat volgens mij volgende maand een nieuwe wet dit gaat verbieden. Als je eenmaal een jaarcontract hebt gehad mag en kun je daarna maandelijks opzeggen, dus CS 'komt hier niet meer mee weg'. Zoals ik aangaf is hoor ik mensen hier en daar klagen over een lage FUP, maar andere mensen die er totaal geen probleem mee hebben. Ook -was- een veel gehoorde klacht het automatisch deleten van mail in de mailbox ouder dan één maand. Omdat vroeger alleen toegang met imap mogelijk was, was dit nogal een probleem voor mensen die hun mail wilden bewaren. Of men nog steeds mail delete weet ik niet zeker, maar tegenwoordig hebben ze ook een pop server (niet secure helaas), dus dit is geen groot probleem meer. En zoals eerder vermeldt hebben ze geen peering met Nederland, dat wil zeggen dat al jouw verkeer naar een Nederlandse site meestal eerst via andere omliggende landen wordt gerouteerd alvorens het z'n doel bereikt. In principe merk je hier niks van, behalve dat je ping wat aan de hoge kant ligt (dus minder geschikt voor online games die lage ping vereisen).

De voip optie van CS loopt via telefoniedienst.nl, dezelfde dienstverlener die Telfort gebruikt voor haar voip-diensten. Hier zijn hier en daar negatieve verhalen over. Mijn collega heeft ook CS met voip en hij heeft weinig klagen (maar belt ook niet vaak met die lijn).

Wat je ook kunt doen is zelf je voip regelen. Kies een aanbieder zonder voip, regel een account bij voipbuster of iets dergelijks en vraag ergens een vast telefoonnummer aan. Als het modem voip niet ondersteunt kan je alsnog voipen door middel van een ATA kastje. Op die manier ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een hoop ISP's.

B.t.w. de afstand tot de centrale is bij alle providers hetzelfde, ze bieden immers allemaal hun diensten aan vanaf de telefooncentrale waar het koper van je huis aangesloten is.

@Marijn: De 20mbit abo's van de alternatieve aanbieders zijn bijna altijd goedkoper dan de bestaande 'KPN' abo's van 3,4,6 of 8 mbit. De 20mbit haal je misschien niet, maar je haalt in principe wel de maximale capaciteit van je analoge lijn (in de huidige stand van de techniek dan). Mocht je een 8mbit abo hebben, heb je evengoed de kans dat je die snelheid niet behaalt vanwege een te lange afstand. Dan loop je helemaal te balen, want dan betaal je de volle mep voor een verbinding die maar -zo zo- is.

[ Voor 12% gewijzigd door ebia op 11-06-2009 16:41 ]

• eggiebert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik wil geen reclame voor ze maken, maar heb sinds een half jaar speedxs.
Een vrij onbekende provider, ik had er tenminste voorheen nog nooit van gehoord.
Waarom : Ik betaal 10 euro belbudget voor een stabiele kpn (telefoon) lijn.
Ik betaal aan speedxs 19,95 euro voor 8Mb. Ik zit nml ook 2,5km van de centrale. Heb 12Mb mogen proberen, maar resulteerde in een klapperlijn. Daarnaast heb ik een voipbuster account. Hiermee bel ik ongeveer een half jaar onbeperkt voor een tientje! Dus totaal ongeveer 35 europm. Grote voordeel als er iets is heb je meteen de helpdesk te pakken tegen lokaal tarief! Was wel eens anders bij voorheen telfort, drie kwartier in de wacht tegen 30cpm/schande! Ook een abbo voor nieuwsgroepen inbegrepen eerste halfjr waarmee ik ongeveer 850Kbps download. Geen vast kontrakt maar pm opzegbaar, geen afsluitkosten. Alleen als je hun modem wilt hebben (speedtouch st780), en je beeindigd binnen het jaar, dan moet je de modem betalen, lijkt me normaal, anders niet. Ik heb bijna alle grote adsl providers gehad, maar deze bevalt me tot heden het beste vooral gezien het kontakt met ze. Nogmaals ik heb totaal geen binding oid met ze.

• tjerkpolle
Nou ik ga me nog maar eens verder verdiepen in de adsl met telefonie materie. Ik vind het eigenlijk te onhandig om alleen adsl bij 1 provider af te nemen en een voip pakket bij een ander....

Compuserve lees ik niet veel over, maar wat ik lees is toch eigenlijk niet heel goed ......
Misschien zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben met compuserve?

Speedxs is ook een optie:
Voip comfort + (onbeperkt bellen naar vast) kost 15,= extra
Speedxs basic 8mb kost al 19,95
Totaal speed xs dus minimaal 34,95

Tweakdsl:
DSL Tweak 12-24 10-for-2 = 2 jaar voor 499,= = bijna 21,=
Tweakphone Voip account kost 9,95 met 500 belminuten (moet genoeg zijn)
Totaal dus 31 euro.

Ook wel iets wat belangrijk is om naar te kijken is het usenet gebruik / nieuwgroepen!

• hjm229
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 17:26

Tweakdsl ken ik eigenlijk niet. Klinkt wel interessant. 2 jaar voor 499 euro= bijna 21 euro per maand voor 12-24 mb, maar dan heb je nog wel belkosten......
Misschien mensen ervaringen met tweakdsl?
Tweakdsl is kwalitatief wel goed. Administratief is het - zoals bij velen - minder. Let je hier wel op de linesharing of extra kosten voor kaal koper.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-11 21:41
Ik zou trouwens dat adres etc gewoon weghalen, das gewoon iets wat je gewoon niet moet doen op internet :D

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Wat moet ik nemen topics zijn niet gewenst in I&H.
Zie daarvoor ook IH Beleid.

Je kunt voor specifieke vragen prima terecht in de 'grote' topics die voor elk van deze ISPs actief zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.