Aansluiting harddisk oude laptop?

Pagina: 1
Acties:

• VR46
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-02 12:49
Hallo,

Een collega van me heeft een Dell Inspiron 6400 notebook, waarvan kortgeleden de harddisk dood is gegaan.
Nu heb ik de harddisk eruit gehaald en valt me de aansluiting ervan op, het lijkt alsof het namelijk geen IDE is maar ook geen S-ATA....
Heeft iemand enig idee wat et wel zou kunnen zijn? Het lijkt een redelijk platte, doorlopende aansluiting zonder uitstekende pinnen, die in een eveneens langwerpige sleuf gaat binnen de laptop.

Verwijderd

Van wat ik zo gauw op Google zie is het een s-ata HDD in een slede, waarbij de slede een aparte aansluiting heeft. Heb je de HDD wel uit de slede gehaald?

• VR46
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:55:
Van wat ik zo gauw op Google zie is het een s-ata HDD in een slede, waarbij de slede een aparte aansluiting heeft. Heb je de HDD wel uit de slede gehaald?
Jep.

Ik heb ook even verder gegoogled, en ik vond toen deze afbeelding, waar hij best op lijkt:
http://upload.wikimedia.o...Dell_laptop_hard_disk.jpg

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er zijn Laptop's/HDD's waar je een koppelstuk hebt op de HDD. Kan je dat plastic stuk eraf halen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• SP
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-01 22:38

SP

cbernardini schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:57:
[...]

Jep.

Ik heb ook even verder gegoogled, en ik vond toen deze afbeelding, waar hij best op lijkt:
http://upload.wikimedia.o...Dell_laptop_hard_disk.jpg
Probeer dat blokje er eens af te halen, wellicht zit er een normale IDE aansluiting onder

• VR46
nero355 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:58:
Er zijn Laptop's/HDD's waar je een koppelstuk hebt op de HDD. Kan je dat plastic stuk eraf halen ??
HDD is reeds in de vuilnis :X
Maar als ik in de behuizing kijk (kan er jammergenoeg geen goede foto van nemen), dan zie ik dat de aansluiting in de laptop zelf ook breed is (iig geen normale s-ata aansluiting lijkt het).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is gewoon een P-ATA aansluiting (let op S-ATA is ook IDE). Je moet alleen wel dat koppelstukje er vanaf plukken om op je nieuwe schijf te zetten.
Als je dat ding hebt weggedonderd dan zou ik sites als ebay eens af gaan speuren, of kijken of Dell die dingen heeft (en die zijn vaak niet goedkoop)

[ Voor 33% gewijzigd door TERW_DAN op 10-06-2009 11:04 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Veel succes met bestellen + veel teveel betalen dan :X Laptop fabrikanten zijn wat dat betreft vreselijk overpriced :/

* nero355 heeft alleen 1 keer gratis schroefjes van HP kunnen krijgen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.laptopreparati...atalog/index.php?cPath=24

wel duur geintje :)
Ik zal vanavond even kijken voor je op zolder, ik heb nog diverse kapotte notebooks liggen w.o. dell

[ Voor 69% gewijzigd door arjants op 10-06-2009 11:18 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-02 19:17

pcprutser

No message

mm, balen, vraag er eens naar in een computerwinkel, en het liefst een zaak waar ze ook 2e hands computers en laptops verkopen ;)
succes *O*

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
pcprutser schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:20:
mm, balen, vraag er eens naar in een computerwinkel, en het liefst een zaak waar ze ook 2e hands computers en laptops verkopen ;)
Ik geef je weinig kans, omdat bedrijven de harddisken vaak met bracket en al door de shredder gooien, als de laptops de deur uit gaan... Zo ontstaat er een tekort t.o.v. het aantal laptops.

• VR46
Bedankt, ik zal even rondsnuffelen!

• VR46
*schop*

Ik heb een plaatje gevonden van de adapter die ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.pchub.com/uph/photos/item/6329187330580300002_HA003.jpg
Converter voor P-ATA naar iets wat ik niet ken, en vervolgens in de laptop zelf weer terug naar P-ATA, lijkt het. Wat een belachelijk systeem 8)7

Dit is de juiste, alleen ga ik 'm liever niet helemaal uit Amerika bestellen i.v.m. de verzendkosten als ik niet zeker weet dat hij in Nederland niet te vinden is. Bij Dell kost het me €45,- waardoor ik nog goedkoper uit zou zijn bij die winkel in Amerika :+ ...
Ik zal 'm zodirect ook even in V&A zetten, maar mocht iemand er nog 1tje hebben, let me know please!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zo belachelijk is het systeem helemaal niet. Als je namelijk een hdd erin duwt zonder dat ding is de kans behoorlijk groot dat je de pinnen scheef ramt. Hiermee heb je daar geen last van.

• VR46
*schopje*

Niemand die toevallig nog dit onderdeel heeft liggen in een stoffig hoekje op zolder? :/
Op V&A ook nog niet veel succes tot nu toe..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

cbernardini schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:18:
Niemand die toevallig nog dit onderdeel heeft liggen in een stoffig hoekje op zolder? :/
Op V&A ook nog niet veel succes tot nu toe..
Dit is niet de bedoeling van het forum. Mocht je in V&A geen succes hebben dan kun je altijd nog kijken op sites als ebay of het bij Dell zelf proberen.
Pagina: 1