ASP: educatieve webpagina om kinderen te leren tellen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het ontwerpen van een educatieve webpagina voor jonge kinderen om hen de maaltafels aan te leren ben ik op een probleem gestoten waar ik niet uitraak; de opdracht die ik hiervoor moet uitwerken is hieronder beschreven maar ik weet niet hoe ik hier aan moet beginnen vanaf de 2de pagina. Kan iemand mij helpen?

Maak een asp-pagina maaltafels-keuze.asp die
• een titel,
• voor de getallen van 0 tot en met 10
eerst een selectievakje en
daarna het getal,
• een knop “Test”
bevat.
Bij een klik op de knop “Test” kom je uiteindelijk op de pagina maaltafels-vraag.asp.

Maak een asp-pagina maaltafels-vraag.asp. Afhankelijk van de getallen die aangevinkt werden op de pagina
maaltafels-keuze.asp, zal het aantal keren dat de pagina getoond wordt, verschillen. (Het is de bedoeling dat
de pagina maaltafels-vraag.asp elf keer wordt opgeroepen per getal dat aangevinkt werd in de pagina
maaltafels-keuze.asp).
De pagina maaltafels-vraag.asp bevat
• een vermenigvuldiging, bijv “6 x 9 = ”
• een tekstvak voor het antwoord.
• een knop “Verder”.
De vermenigvuldigingen komen uit de reeks “0 x Y = ”, “1 x Y = ”, “2 x Y = ”, “3 x Y = ”, “4 x Y = ”, “5 x Y = ”,
“6 x Y = ”, “7 x Y = ”, “8 x Y = ”, “9 x Y = ”, “10 x Y = ”, waarbij Y een getal is dat aangevinkt werd in de
pagina maaltafels-keuze.asp.
Bij een klik op de knop “Verder” kom je bij
• de volgende vermenigvuldiging op de pagina maaltafels-vraag.asp of
• na de laatste vermenigvuldiging op de pagina maaltafels-resultaat.asp.

Maak een asp-pagina maaltafels-resultaat.asp die
• een titel,
• het aantal juiste vermenigvuldigingen,
• het aantal foute vermenigvuldigingen,
• het percentage correcte vermenigvuldigingen,
• een knop “Ok”
bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:11

Haan

dotnetter

Wat heb je zelf zoal geprobeerd en heb je daarvan een code voorbeeld?
Het gaat om klassiek ASP en niet ASP.Net?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:27:
Wat heb je zelf zoal geprobeerd en heb je daarvan een code voorbeeld?
Het gaat om klassiek ASP en niet ASP.Net?
Het gaat om de klassieke ASP, dus niet de ASP.NET.
Heb zelf de eerste pagina al kunnen maken maar zit vast bij de tweede.

<%
Dim intGetal
Dim intGetal1
Dim intTeller
intGetal = Request.Cookies("KeuzeGetallen")("getal1")

%>

<%

intGetal1 = request.querystring("getal")

If intGetal1 < 11 Then

Response.Write "<p>Hoeveel is " & intGetal1 & " maal " & intGetal & "</p>"
%>

<form Method="POST" Action="maaltafels-vraag.asp?getal=<% =intGetal1 + 1 %>">
<Input Type ="SUBMIT" Name="cmdGaVerder" value = "Ga Verder">
</form>

<form Method="POST" Action="maaltafels-vraag.asp?getal=<% = intGetal1 + 1%>&">
<Input Type ="text" Size = "20" Name="tektvak" >
</form>
<%

Else

Response.Write "<p>Dit is het einde</p>"

End If

%>

Dat is mijn tweede pagina maar ik moet er nog voor zorgen dat als je bijvoorbeeld 2 of meerdere selectievakjes hebt aangeklikt van de maaltafels dat die ook worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Kan je dat niet gewoon simpel met een sessievariabele oplossen die je per keer dat die vraagpagina is bezocht met ééntje verminderd, zo hou je al bij hoeveel keer je die pagina moet laten zien.

Een array bijhouden welke tafels ze willen...

En met een array kan je dan toch iets in de trant doen van, een array aanmaken met getallen van 1 tot 10 (willekeurig, dat maakt het moeilijker voor de kids, spreek uit ervaring van vroeger) en dan die array oproepen met een lus oid... ?

edit: ik ken niets van ASP, ASP.net is al een tijdje geleden, maar ik probeer een beetje je structuur te bedenken...

[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HyperBart schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:33:
Kan je dat niet gewoon simpel met een sessievariabele oplossen die je per keer dat die vraagpagina is bezocht met ééntje verminderd, zo hou je al bij hoeveel keer je die pagina moet laten zien.

En met een array kan je dan toch iets in de trant doen van, voor ieder vakje dat is aangevinkt een array aanmaken met die getallen (willekeurig, dat maakt het moeilijker voor de kids, spreek uit ervaring van vroeger) en dan die array oproepen met een lus oid... ?

edit: ik ken niets van ASP, ASP.net is al een tijdje geleden, maar ik probeer een beetje je structuur te bedenken...
Als er iemand een oplossing heeft kan die deze dan eventjes aanpassen in de bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Khad een paar fouten in mijn post, die had ik aangepast, iets met die arrays.

edit: om het jezelf makkelijker te maken (denk ik toch) kan je per tafel die vraagpagina laten zien denk ik...

Dus dat je op één pagina alle vragen onder mekaar van één tafel laat zien, en als die opgelost is dat de volgende tafel die ze geselecteerd hebben wordt getoond...

Maar met een sessie variabele werken die bijhoudt met de hoeveelste vraag je bezig bent in de array met de elementen van 1 tot 10 en die reset als je naar de volgende tafel gaat moet het volgens mij te doen zijn, of ik mis iets...

[ Voor 76% gewijzigd door HyperBart op 09-06-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:35:
[...]

Als er iemand een oplossing heeft kan die deze dan eventjes aanpassen in de bron?
:D Dat zou mooi zijn als wij andermans huiswerk gaan zitten maken :)
We doen hier niet aan scriptrequests en Kan iemand even...?-vragen zijn hier ook niet de bedoeling.

Neem eens een kijkje in onze Quickstart om te zien wat we hier van jezelf verwachten; op deze manier kan ik je topic onmogelijk open laten.

Oh, en als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 09-06-2009 11:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.