SSD ocz vertex rare snelheden?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb sinds een aantal dagen een ssd 60 gb van ocz lopen. en ik vind de snelheden nogal raar aangezien ze zeggen tot hij gewoon constante snelheden moet lopen. zoals je ziet loopt hij op het einde wel netjes zijn snelheid:P
256k als blocksize
en hem gewoon normaal laten lopen in snelheid.

Ik heb hem getest met hdtune en hieronder zal ik de screenshotplaatsen.

Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor? firmware updaten of

Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/8830/hdtunebenchmarkoczverte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
blocksize? hangtie aan een raid controller?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is wel . voordat ik de schijf formateerde liep hij wel gewoon snel. en had ik zover ik me kanherinneren niet zo van die pieken in de grafiek.

Ik heb hem echter wel geformateerd op blocksize standard. kan dit de reden zijn?

Ik hem hem net geupdate naar firmare 1.3 en hij geeft geen verbetering
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/8308/hdtunebenchmarkoczverteh.jpg

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Draaid je OS partitie hierop?
Windows vind het bijvoorbeeld leuk om op de achtergrond van alles en nog wat te doen (indexeren, defragmenteren, logboekjes bijwerken, etc) Dit kan er allemaal voor zorgen dat die controller even wat anders aan zijn hoofd heeft wat die 'read'-dipjes verklaard.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:20:
Hallo.

Ik heb sinds een aantal dagen een ssd 60 gb van ocz lopen. en ik vind de snelheden nogal raar aangezien ze zeggen tot hij gewoon constante snelheden moet lopen. zoals je ziet loopt hij op het einde wel netjes zijn snelheid:P
256k als blocksize
en hem gewoon normaal laten lopen in snelheid.

Ik heb hem getest met hdtune en hieronder zal ik de screenshotplaatsen.

Heeft iemand misschien een verklaring hiervoor? firmware updaten of

[afbeelding]
ik heb mijn vertex op 128k alligned en die zoeft als eens speer, denk dat je allignment het probleem veroorzaakt. lees maar eens na op ocz forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Alignment heeft er niets mee te maken anders zou ik voor het formatere ook wel dit doen.
Aan welke sata controller hangt ie? Het lijkt wel alsof je een SATA 1controller hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Je hebt zeker ongeveer 35 a 40GB aan data erop staan? Mijn 120GB vertex is ook op het eerste stuk waar de data staat wat langzamer. Niet zo langzaam als in jouw grafiek overigens.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4gqfpz.jpg

35GB in gebruik dus ongeveer 30%, vanaf daar zie je de grafiek dan ook strak lopen en sneller.

Je hebt nu de nieuwe firmware erop toch? Heb je het TRIM tooltje van OZC al eens gedraaid? Misschien dat dat wel helpt om je prestaties weer een beetje omhoog te krijgen.

Owja, ik heb niks aan allignment gedaan maar gewoon een default vista business install. Die formateert standaard al op de goede allignment dacht ik, voor XP moet je wel zelf aan de slag.

[ Voor 15% gewijzigd door Sick Nick op 09-06-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijf is helemaal leeg en zit naast mijn wd schijf erin. dus hij word niet getrokken door windows.

hdd erase zal dit misschien helpen? dit las ik namelijk ergens

Hij hangt aan een p6t deluxe. ich10 controller

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Leeg? Er HEEFT ook nooit zoveel data op gestaan dan? Dit is volkomen normaal hoor, heb ik "hier" ook. Pas na een complete wipe zoals een flash reinstall (de oude versie in ieder geval) zal je weer over het gehele bereik een constante hoge snelheid hebben.

Leeg is niet leeg op een SSD, helaas. Als er data heeft gestáán heb je dit soort grafieken al.

Mocht het trim tooltje bij jou werken (is bij mij zó traag dat ik het altijd afbreek) zoals hierboven vermeld zal je ook erna waarschijnlijk weer volle snelheid hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad Pitt op 09-06-2009 14:27 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik kan het trim tooltje nergens vinden, kan iemand mij misschien hiermee helpen?(Linkje)

gr ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het trimtooltje loop hij iig een stuk beter maar hij geeft in het begin nog steeds dropt van 80 mb of meer.

Is hier een verklaring voor? de schijf is overigens helemaal leeg formateren geedaan via killdisk,
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/8830/hdtunebenchmarkoczverte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De beste oplossing heb ik gemerkt is gewoon niet meer benchmarken maar gewoon gebruiken. Benchmarks zeggen al niet zo veel, en bij SSD's nog minder..

:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha ja dat is ook weer zo. kwa windows merk je niet veel van die drops. ik heb iig geval al een grote vooruitgang geboekt met het trimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. Geen killdisk gebruiken voor SSD's : Schijnt soms een echte "killer" te zijn.
2. Die dip komt door je OS waarschijnlijk.
3. Om snelheid terug te halen Wiper draaien of Firmware opnieuw erop zetten ;)
4. Waar data zit zakt de snelheid in tot zo'n 180-190 MB/s over het algemeen.

That's it zo'n beetje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

Maar killdisk kan geen beschadigingen gemaakt hebben? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:45:
Ok.

Maar killdisk kan geen beschadigingen gemaakt hebben? :X
Kan hem alleen totaal onbruikbaar maken niet beschadigen van wat ik heb begrepen.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1