Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 14:06
Naar aanleiding van feedback op een eerdere posting over alternatieve 'Best Buy Guide' voor compactcamera's, heb ik een nieuw topic aangemaakt omdat de aannames gewijzigd zijn.

Zo bleek 150 euro een betrekkelijk krap budget voor een compactcamera met mechanische beeldstabilisatie en was er terecht kritiek op het feit dat veel de camera's in het lijstje dat ik als voorzet had gegeven, geen actuele modellen meer waren en dus moeilijk te verkrijgen zouden zijn bij uitkomen van het Compactcamera-BBG-artikel. Ook werden er behalve de prijs, de mechanische beeldstabilisatie en een klein formaat verder geen echte 'requirements' aan de camera's gesteld.

Vandaar dat ik eerst een aantal wensen/eisen opnoem die de camera's in deze compactcamera-BBG moeten bevredigen:
1) De zomerperiode komt eraan en gebruikers kijken voor hun vakantie uit naar een geschikte compactcamera
2) Alleereerst is mechanische beeldstabilisatie op reis in onze ogen onontbeerlijk om scherpe foto's van stilstaande objecten te maken.
3) Vanwege foto's nemen in kleine ruimtes (zoals in een tent op Corfu of in een drankgelag met vrienden ;) ) zijn we vooral geinteresseerd in camera's met een groothoek beginnend bij een kleinbeeldequivalent van 28mm.
4) Omdat op reis het niet altijd mogelijk is om dichter bij een object te komen, is een groter telebereik mooi meegenomen. Hoewel er relatief kleine compactcamera's zijn met een zoombereik van 10x of meer, vallen deze buiten ons bijgestelde budget van 250 euro. Het liefst hadden we zoombereik van 5x als beginpunt genomen, maar daarmee werd de spoeling actuele camera's wel erg dun, waardoor we zijn uitgekomen op een 4x-zoomlens.
5) Wat betreft hoeveelheid megapixels hebben we gekozen voor een range tussen de 9MP en 12MP.

Niet alleen hebben we puur naar de prijs en de specificaties gekeken bij de keuze van de camera's in onderstaand lijstje, maar hebben we ook meegewogen de populariteit van bepaalde camera's in de PriceWatch.

Het betreft de volgende camera's:
Canon Digital Ixus 870 IS
Canon Digital Ixus 110 IS
Fuji FinePix F100fd
Fuji FinePix J250
Panasonic Lumix DMC-FX40
Panasonic Lumix DMC-TZ5
Nikon Coolpix S610c
Casio Exilim EX-Z270

De Olympus u9000 zou vanwege zijn 10x-zoomlens ook een zeer interessante kanshebber zijn om te behandelen, maar met een vanafprijs van 262 euro in de Pricewatch valt die net af.

De bedoeling is om bovenstaand lijstje door middel van feedback over onder het bedieninsgemak, memustructuur, plaatsing van knoppen, snelheid en de beeldkwaliteit, te reduceren tot vijf modellen. Deze zullen dan in het BBG-artikel besproken worden aan de hand van de specificaties en jullie meningen. Uiteindelijk moet er een conclusie uitrollen over welke camera met deze criteria het beste mee op reis kan worden genomen. Mijn verzoek is dan ook aan jullie om in de pricewatch jullie bevinden met de camera's in een 'userreview' op te pennen. De bedoeling is om quotes hieruit te gebruiken om het artikel vorm te geven.

Mvg,
Pieter Molenaar (a.ka. blackTIE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 26-01 10:36
Ik vind dit raar. WTF heeft populairiteit in de pricewatch met een best buy guide te maken? Ik verwacht daar inderdaad best buys te vinden, producten die interessant zijn omdat ze een zekere mate van kwaliteit bieden en/of een super prijs/kwaliteit verhouding hebben. Ik verwacht niet dat er produkten besproken worden omdat de grote meute ze opzoekt in de pricewatch. Dan voeg je naar mijn mening helemaal niks toe boven de bestaande reviews elders op het net.

Neem nou die eerste drie camera's, die zijn ongeveer doodgereviewt.

Verder, tweakers is een instituut, wat let je om gewoon de fabrikanten aan te schrijven en een demo modelletje te vragen zodat je echt een vergelijkende test kan doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 09-06-2009 07:51 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
Het is ook geen enkel probleem om de camera's aan te vragen bij de fabrikanten, maar de insteek van het artikel is om de meningen van Tweakers meer naar de frontpage te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Wijnands schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:49:
Ik vind dit raar. WTF heeft populairiteit in de pricewatch met een best buy guide te maken?
Dat was inderdaad mijn eerste reactie ook.
Verder vind ik de rest redelijk beperkt. Dit kan uiteraard een keuze zijn. En ik mis bepaalde camera's. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Nikon 620 ipv de 610. De 610 is zoals wijnand zo mooi omschreef ook al dood gereviewd, de 620 daarintegen bijna nergens te vinden. Misschien ook leuk voor de externe hits op de site.

Ik mis eigenlijk ook Ricoh in het lijstje. Niet het meest aansprekende merk waarschijnlijk maar toch voldoen deze aan de eisen + veel mogelijkheden en kwalitatief goed (wat een tweaker moet aanspreken). Nu lijkt het meer een consumentenbond test :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 11:37
zag net dat de ricoh R10 voor 159 EUR te koop staat , 7x optiche zoom , beeldstabilisatie, vrij compact, nadeel last van ruis bij iso 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 26-01 10:36
Zo ongeveer alles in die prijsklasse ruist vanaf 400. Als er iets tussenzit wat dat niet doet dan wordt dat echt interessant.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik mis ook de Canon Powershot SX110 IS in je lijstje...

als beste getest door de Consumenten bond en goede waardering op DPReview.
Verder perfect voor op vakantie: batterijen, 10x zoom etc.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
Hoe willen jullie eigenlijk op gebruikersgemak door users laten reviewen?? Begrijp me niet verkeerd maar dit is zo subjectief als de pest. Iemand die al jaren panasonic gebruikt, heeft ruzie met een fuji. Een fuji gebruiker met canon etc. etc.
Ben benieuwd hoe/wat want ik krijg nu de indruk dat de grootste fanboy club van een bepaald merk als beste uit een review komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
de u9000 kan meedoen, de zwarte versie zit onder de 250 euro http://tweakers.net/price...000-zwart.html#tab:prices

Learn to forget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Dit weekend een Samsung WB500 gehaald voor 209 euro... 10x Zoom en 24 groothoek lens en neemt op met HD formaat.. Super ding voor dat geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Righteye schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:04:
Ik mis ook de Canon Powershot SX110 IS in je lijstje...

als beste getest door de Consumenten bond en goede waardering op DPReview.
Verder perfect voor op vakantie: batterijen, 10x zoom etc.
En met optische beeldstabilisatie. Volledig handmatig instelbaar, filmen met 30 fps op 640x480 en sinds vorige week naar volle tevredenheid in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:54
En de Cybershot DSC-W210? Lijkt me op het eerste gezicht toch een redelijke camera voor het low-budget segment? (prijs = 180 euro).

Wel geen optische beeldstabilisatie, iets wat de (lichtelijk duurdere) W220 wel heeft mocht het echt nodig zijn.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308235

Goed topic, zo juist voor de vakantie!

Als ik het goed snap is de beste keus dus de Canon Powershot SX110 IS (omdat de cosumentenbond dat zegt)

Ik zag vandaag dat de CASIO EXILIM EX-H10 uit is, dat lijkt mij de ultieme compactcamera/ vakantie camera van dit moment:

Voordelen: 1.000 opnamen per acculading, 24mm groothoek, 10x opt. zoom, mech. beeldstab., 12 mp en HD film opnames.
Nadelen: 30 euro meer dan 250 euro

Heb ik het juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Laatst online: 10-05 01:21
Ik ben zelf in het bezit van de Fuji F100fd zwart, met 28 mm groothoeklens, 5 x optische zoom en optische stabiliser. Tot nu toe in deze prijsklasse het beste hoge-iso resultaat, is de mening van velen. Camera wordt op forum van Dpreview erg geprezen om zijn goede fotokwaliteiten, nadeel is de slechte auto-functie. Vaak onderbelicht, maar alles is goed te compenseren en dan komen er pracht plaatjes uit! De nieuwe f200exr schijnt nog beter te zijn, maar ook hier is de autofunctie niet top. Ben ook in het bezit van de Panasonic FS4 die ik heb gekocht in de aanbieding voor 88 euro bij de Mediamarkt vandaag, hoort vast niet in dit topic thuis, maar: ik ben zeer blij verrast met deze camera!

Al met al: de F100fd komt voor mij het dichtsbij mijn DSLR niveau.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb al 3 jaar een perfecte compactcamera die veel hedendaagse camera's verslaat.
Maar een kennis van mij zoekt een cameraatje, en ik als pc-nerd heb gezegd wel wat op te zoeken, maar welke camera is nu handig voor hem? hij is dus niet echt een n00b, maar weet weinig van camera's af, en heeft weinig budget.

ik volg dit topic wel, en als je tips kunt geven, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Wat is zijn budget? Voor onder de 200 euro krijg je de fuji f100fd, das voor mij echt een perfecte camera. Kleurweergave en ruiswaarden bij hoge iso is perfect.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18437

Ik wil niet zeuren maar ik vond dat 150 euro topic toch wel heel erg interessant.... :) Misshien kunnen ze beide aangehouden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
@ivo: zo min mogelijk ;), 100-200 euro.

deze 2: pricewatch: Sony Cybershot DSC-W290 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ5 Zilver

vond ik heel netjes, maar hij vond ze erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Gaan we hier nog wat mee doen? want ik zit met hetzelfde probleem .. ik zoek ook een camera rond deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-05 21:40

mux

99% efficient!

Net als met videokaarten zijn compactcamera's dingen die op elk mogelijk prijspunt worden neergezet. Een BBG zou veruit het beste kunnen werken als ook daadwerkelijk veel prijspunten worden neergezet, zodat een eventuele koper kan zien wat hij mist/extra krijgt door omhoog/omlaag te gaan in prijs. Anandtech doet dat met z'n videokaart-bbg en dat werkt ontzettend goed, en ze zetten meteen ook wat langlopende aanbiedingen of aankooptips erbij.

Op tweakers is meer dan genoeg animo en expertise om zoiets op te zetten. Andere mogelijkheid is om je echt puur op één prijspunt te richten en zoals eerder gezegd een rits camera's aan te vragen en fatsoenlijk te testen. Ik weet niet of je dan dicht genoeg bij DPReview-kwaliteit komt om bestaansrecht te hebben, tot nu toe vind ik de meeste elektronica-tests op tweakers te karig om een koopbeslissing op te stoelen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackTIE
@ssj3gohan: ben met je eens dat er wat elektronicarecensies nog veel verbeterd kan worden en we staan zeker open voor suggesties. Voor camera's zou het fijn zijn als de Imatest-software zou kunnen worden aangeschaft, terwijl ik voor tv's bezig ben met de combinatie van HCFR-software, de Spyder2 (Spyder3-ondersteuning is nog in beta heb ik begrepen) en de Digital Video Essentials-testpatronen blu-ray. Er zijn betere meters op de markt, maar die een stuk duurder en dus momenteel even niet aan de orde.

De Compactcamera-BBG is wat vorm betreft een experimentje en die zal niet iedereen aanspreken, maar we gaan kijken hoe het loopt. Om er wat vaart achter te zetten heb ik uiteindelijk een keuze gemaakt uit vier camera's: de Panasonic Lumix TZ6, de Samsung WB500, de Ricoh CX1 en de Olympus Mju 9000.

De toestellen zijn vanwege de relatief brede groothoekstand en het grote zoombereik multifunctioneel en nog net compact genoeg om makkelijk mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

En welke gaat het worden? Ik kom er ech niet uit ... mijn budget ligt rond de 250 euro.

* Hij moet scherpe fotos maken.
* Goeie kwaliteit filmpjes ...

Misschien toch maar een W290 van sony? of een Panasonic LUMIX FS15

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 14-07-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 22:45
M.i. is de TZ5 nu een scherpe deal. Groothoek, 10x zoom, HD film met optische zoom.
Heb zelf de TZ7 gekocht maar eigenlijk is de prijs kwaliteit van de TZ5 veel beter.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183559

Wat een toeval! Ben net op zoek naar een redelijke camera in deze prijsklasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Ik ben op zoek naar een camera van rond de 200-300 euro. Ik kwam eerst uit op de Panasonic Lumix DMC-TZ6, echter heeft deze camera net geen broekzakformaat.

Ik ben nu op de volgende 3 uitgekomen: Nikon Coolpix S710, Panasonic DMC-FX550 en de Canon Digital IXUS 870 IS.

Voorheen had ik de Coolpix s510 die stuk was. Over deze camera was ik aardig tevreden (enige nadeel was dat je geen goede nachtfoto's zonder flits kan maken). Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleine camera die goede "vakantiekiekjes(groothoek)" en kroegfoto's kan maken. Welke van de bovenstaande camera's is dan het beste? Nog andere camera's die in aanmerking komen?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 255075 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 17:50:
Ik ben op zoek naar een camera van rond de 200-300 euro. Ik kwam eerst uit op de Panasonic Lumix DMC-TZ6, echter heeft deze camera net geen broekzakformaat.

Ik ben nu op de volgende 3 uitgekomen: Nikon Coolpix S710, Panasonic DMC-FX550 en de Canon Digital IXUS 870 IS.

Voorheen had ik de Coolpix s510 die stuk was. Over deze camera was ik aardig tevreden (enige nadeel was dat je geen goede nachtfoto's zonder flits kan maken). Ik ben eigenlijk op zoek naar een kleine camera die goede "vakantiekiekjes(groothoek)" en kroegfoto's kan maken. Welke van de bovenstaande camera's is dan het beste? Nog andere camera's die in aanmerking komen?
De panasonic DMC-FS25 misschien een keuze voor je ? Is volgens mij rond de 220 euro.
12.1 MP, 5 Optische Zoom, Groothoek lens en broekzak formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestraeon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04 17:05

Terrestraeon

END OF LINE

Ik ga wachten op de Sony DSC-WX1.
Deze komt in september uit en is zopas verkozen tot 'Beste Compact Camera 2009/2010' door de EISA.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/55/sony-cybershot-dsc-wx1-review.jpg

10 Megapixels en 5x optische zoom zijn nog niet echt indrukwekkend, maar dit is wel bijzonder:

-24mm groothoek
-Optische Beeldstabilisator (bwa, bijzonder niet echt, maar toch een must die weinig compact camera's hebben)
-f2.4 Sony G lens (nieuwe Sony lens naar spiegelreflex normen voor minimum aan ruis en maximum scherpte)
-Exmor R CMOS (nieuwe Sony CMOS oorspronkelijk voor de Alpha spiegelreflexcamera's, zou veel betere prestaties bij weinig licht geven)
-Bionz processor (Sony's krachtige processor die ook in de Alpha spiegelreflexcamera's zit)
-Fimen in HD: 720P in 30fps
-Tot 10 foto's per seconde :o (meer dan menig DSLR camera)
-Sweep-panorama (Maak panoramafoto's door gewoonweg een vloeiende beweging met je camera te maken tot 256°)

Dan nog wat Sony standaardjes als Smile Shutter en Face Detection. Ook handig is de nieuwe i-auto functie.
Een auto-functie die niet simpelweg automatisch wat instellingen kiest voor de onervaren fotograaf, maar scene's kan herkennen en allerlei geavanceerde fototechnieken zelf kan toepassen. Weinig licht en geen flits willen gebruiken? Iso van 3200 toch net iets te korrelig? Wel dan kan de camera dankzij zijn '10 foto's per seconde' capaciteit 6 foto's trekken bij 1 klik, deze combineert hij dan om 1 goed-belichte maar duidelijke foto te bekomen!

Sony heeft bij deze camera alles uit de kast gehaald om goed te kunnen presteren bij weinig licht of 's nachts. De combinatie van de G lens, de Exmor R CMOS en de Bionz processor zouden al wonderen doen, maar die 6-onmiddelijke-foto's-naar-1 maakt het pas compleet.

DSC-WX1 zal uitgebracht worden voor 350 euro.
Wel wat duurder dan 250 euro, maar deze is het wel waard denk ik.
Zeker voor de bovenstaande mensen die ook goed 's nachts willen trekken zonder flits.

Leuk filmpje over de camera: http://www.youtube.com/watch?v=6LrSt7QwzT4
(niets van te verstaan, maar het filmpje spreekt voor zich ;) )

Kijk maar op google als je ook geïnteresseerd bent.
Testfoto's zijn er helaas nog niet te vinden, zal pas over een maandje zijn vrees ik.
Als die echt zo goed lijken als men beweert ga ik de DSC-WX1 halen! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Terrestraeon op 18-08-2009 22:04 ]

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Hi,

Misschien dat jullie mij snel op weg kunnen helpen. Na veel gezoek via de pricewatch en allehande sites kom ik er niet helemaal uit. (tooo many choices!)

Ik wil voor mijn vriendin een hele compacte camera kopen die ze gewoon in haar tasje kan laten zitten zodat ze altijd foto's kan maken.
Voor haar zijn de eisen:
1. zeer compact zijn.
1 zeer gebruikersvriendelijk zijn -> makkelijk en toch mooie fotos maken.

Mijn eisen:
1. fatsoenlijke camera (qua kwaliteit van bouw en foto's)
2. wat nuttige functies (las hier ergens dat beeldstabilisatie eigenlijk een must is) Burst mode lijkt me wel grappig maar is dit een functie die mensen na 2 keer nog gebruiken?
3. ongeveer 150 euro.

het lijstje uit het "150,- compactcamera" topic (wat gesloten is)
Canon Ixus 80 IS -> Ixus 95 IS -> 170 euro mycom
Canon Powershot A1000 IS -> A1100 is ook ok prijs 150,- bij de mycom
Fuji FinePix F60fd
Samsung PL60 160 euro
Panasonic Lumix DMC-FS6 125 euro
Casio Exilim EX-Z250 -> ex-z270 ook 150 euro
Kodak EasyShare 1085 IS
Olympus FE-370

Ik kan moeilijk een site vinden die gewoon al deze producten naast elkaar zet zodat ik de verschillen eruit kan halen.
Dus aan jullie de vraag: wat is een goede ultracompacte camera die makkelijk is in het gebruik en ook nog wat nuttige functies heeft.

Thanks for the help

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Omdat mijn Powershot SX110 IS opgestuurd moet worden ter reparatie, zoek ik op zeer korte termijn een camera in de prijsklasse van rond de 100 euro. Eind deze week ga ik meevliegen in een propellorvliegtuigje en dan is mijn camera uitgerekend vlak daarvoor defect. :(

De camera die ik zoek moet van het "broekzak formaat" zijn. Omdat ik deze later (als mijn Powershot weer gerepareerd is) wil gebruiken als camera voor portretfoto's van vrienden bij feestjes en dergelijke.

Heb geen hoge eisen, hoeft niet enorm lichtgevoelig te zijn (vlieg alleen bij mooi weer), maar:
  • De ISO waarde moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • De sluitertijd moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • Het diafragma moet handmatig kunnen worden ingesteld.
  • Er moet een manuele focus op zitten, een autofocus die ik kan locken of een "landschap/oneindig" stand.
Edit:

En het mag géén Sony zijn i.v.m. hele smerige ruisonderdrukking en relatief dure MS kaartjes.

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 26-08-2009 14:06 ]

• F4T4L_3RR0R
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Enige camera's met manual settings voor die prijs zijn Canon A-series.

Ik heb zelf echter vorige maand een Panasonic FS4 gekocht, erg tevreden mee met de fotokwaliteit. Echter geen manual sluitertijd en diafragma. Diafragma kiest de camera alleen uit 2 verschillende waarden, is niet ongewoon meer laatste tijd. Goedkoper te produceren.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is op dit moment nu de beste koop voor maximaal €200? Voor mijn opleiding zal van alles en nog wat moeten gaan fotograferen en in de toekomst ook het een en ander gaan filmen. Helaas heb ik niet het budget voor een mooie spiegelreflex.

Wat raden jullie mij aan? (Normaal verdiep ik me gigantisch in dit soort dingen, maar helaas komt de school opdracht nogal onverwacht)

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Inmiddels wel wat tijd gehad om te kijken hier en daar, en ik ben uiteindelijk uitgekomen op deze modellen:

Canon Digital Ixus 100 IS en de Panasonic Lumix DMC-TZ5. Is onder andere de groothoeklens de meerprijs van 35 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandO
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Iemand al ervaring met de panasonic zx1?

http://www.panasonic.nl/h...verview/143914/index.html

25mm groothoek, ultra compact en 8x zoom. Afmetingen (B x H x D) 97.8 x 54.6 x 26.0 mm

ik heb gehoord dat panasonic ze deze week begint uit te leveren aan de dealers. (val ik zelf ook onder en heb het net gecheckt en ze zijn op voorraad :9)

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:53
Ben ook even aan het kijken nu valt mijn keuze uit twee camera's,
Panasonic TZ7 en de Canon PowerShot SX200 IS beide zijn aan elkaar gewaagd, grootte optisch zoom bereik van 12 en allebei goede lenzen, video in hd.
Nu heeft de Canon wel de keuze om in manual te kunnen werken.
Zijn hier ervaringen over vertel eens...

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Anoniem: 282436

Iemand ervaring met de Samsung WB500?

Heb ook naar andere camera's gekeken zoals:

-Sony DSC-WX1
Zoals Chris zei, maar die valt voor mij af vanwege de geheugenkaarten van Sony

-Canon Ixus 100 IS
Schijnt slechte foto's te maken i.v.m. ruis door de isowaarden.

Ik wil graag een camera die goede foto's maakt en ook HD filmpjes.
En geen moeite heeft met weinig licht.

Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 07:03
Ik zoek ook een compact camera die met name goed is in het opnemen van video en minimaal een uur video op kan nemen (640 resolutie is voldoende) op één batterijsessie.

Verder moet de camera ook een beetje leuke foto's kunnen maken natuurlijk. Een camcorder is geen optie, want dan zouden we alsnog een compact camera erbij moeten kopen.

Weet iemand een camera die aan deze video eisen voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
en een camcorder die ook foto's kan maken? Sony, canon, panasonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292740

Hallo,

Ik ben op zoek naar een mooie compacte camera voor ongeveer 130,- euro.
Ik kwam uit op de Panasonic DMC-FS7. Vooral aangezien deze ook optische beeldstabilisatie heeft.

Is dit de beste camera voor dit budget, of valt er nog iets beters uit het bedrag te halen?

Alvast super bedankt!

Jordy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Chris5488 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:02:
Ik ga wachten op de Sony DSC-WX1.
Deze komt in september uit en is zopas verkozen tot 'Beste Compact Camera 2009/2010' door de EISA.

[afbeelding]

10 Megapixels en 5x optische zoom zijn nog niet echt indrukwekkend, maar dit is wel bijzonder:

-24mm groothoek
-Optische Beeldstabilisator (bwa, bijzonder niet echt, maar toch een must die weinig compact camera's hebben)
-f2.4 Sony G lens (nieuwe Sony lens naar spiegelreflex normen voor minimum aan ruis en maximum scherpte)
-Exmor R CMOS (nieuwe Sony CMOS oorspronkelijk voor de Alpha spiegelreflexcamera's, zou veel betere prestaties bij weinig licht geven)
-Bionz processor (Sony's krachtige processor die ook in de Alpha spiegelreflexcamera's zit)
-Fimen in HD: 720P in 30fps
-Tot 10 foto's per seconde :o (meer dan menig DSLR camera)
-Sweep-panorama (Maak panoramafoto's door gewoonweg een vloeiende beweging met je camera te maken tot 256°)

Dan nog wat Sony standaardjes als Smile Shutter en Face Detection. Ook handig is de nieuwe i-auto functie.
Een auto-functie die niet simpelweg automatisch wat instellingen kiest voor de onervaren fotograaf, maar scene's kan herkennen en allerlei geavanceerde fototechnieken zelf kan toepassen. Weinig licht en geen flits willen gebruiken? Iso van 3200 toch net iets te korrelig? Wel dan kan de camera dankzij zijn '10 foto's per seconde' capaciteit 6 foto's trekken bij 1 klik, deze combineert hij dan om 1 goed-belichte maar duidelijke foto te bekomen!

Sony heeft bij deze camera alles uit de kast gehaald om goed te kunnen presteren bij weinig licht of 's nachts. De combinatie van de G lens, de Exmor R CMOS en de Bionz processor zouden al wonderen doen, maar die 6-onmiddelijke-foto's-naar-1 maakt het pas compleet.

DSC-WX1 zal uitgebracht worden voor 350 euro.
Wel wat duurder dan 250 euro, maar deze is het wel waard denk ik.
Zeker voor de bovenstaande mensen die ook goed 's nachts willen trekken zonder flits.

Leuk filmpje over de camera: http://www.youtube.com/watch?v=6LrSt7QwzT4
(niets van te verstaan, maar het filmpje spreekt voor zich ;) )

Kijk maar op google als je ook geïnteresseerd bent.
Testfoto's zijn er helaas nog niet te vinden, zal pas over een maandje zijn vrees ik.
Als die echt zo goed lijken als men beweert ga ik de DSC-WX1 halen! :)
toon volledige bericht
Tegenwoordig voor 255 euro in de pricewatch:

pricewatch: Sony Cybershot DSC-WX1 Zwart

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04-2023

Struis

Tis wat he.....

Die 255 is ex BTW !!!

Als je nu bij Bol.com kijkt is die 270 incl. BTW maar daar hebben ze na aankoop een geldterug actie van 25 Euro (of een foto op canvas). Overigens is deze actie maar op een paar Sony modellen van toepassing.

Kom je toch op 245 uit en als je dan nog verder zoekt naar een coupon code voor gratis verzenden dan bespaar je ook nog eens 1,65 ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282436

Heeft iemand de Samsung Wb500 in bezit?

En zoja, ben je er tevreden over?
Pagina: 1

Let op:
Omdat dit topic op het moment niet gebruikt wordt waar hij voor geopend is, haal ik hem uit de vaste top binnen FG topics.

Topic zelf blijft wel open, maar onthoud waar dit topic voor aangemaakt is door blackTIE.