Toon posts:

Weet niet of de nieuwe processor past

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
wie weet welke socket ik heb met deze gegevens en of deze processor past:
AMD Athlon 64 X2 65watt 3800+

Ik kopieer de tekst dus even die erstaat
dit doe ik allemaal op everest

CPU type AMD Athlon XP, 1666MHz (12.5 x 133) 2000+
CPU aanduiding thoroughbred-A
CPU stepping A0
Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE
L1 Code Cache 64KB
L1 Data Cache 64KB
CPUID Fabrikant AuthenticAMD
Veld Waarde
Platform ID CBh (Socket A)

DANKJULLIEWEL _/-\o_

Dennis

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult moeten opzoeken welk moederbord het is, en dan kijken naar de ondersteunde processoren. Maar dit is een socket A mobo, en daar gaat geen AM2(+) processor in passen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
oke is goed;) dankjewel;)
Alleen uhm wat houd A Mobo in passen veel processoren daarop?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:10:
mobo = moederbord. Socket A is de plaats waar de processor in gaat. Staat allemaal in de PMG FAQ, je kunt dus beter beginnen met je in te lezen. Zelfs Wikipedia: Socket A legt het uit, het is hier wel de bedoeling dat je eerst zelf gaat zoeken :)

Een socket A moederbord is zo oud, daar ga je niets meer voor vinden wat enige snelheid heeft.

Echter, Everest heb je nu niets aan, kijk op het moederbord zelf welk merk en welk type het is.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 08-06-2009 19:15 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:10:
Een socket A moederbord is een moederbord dat gebruik maakt van socket (processorslot) A.
Dat is dus een bepaald type van aansluiting waar alleen processoren in passen met socket A :)

Je AthlonX2 gaat niet passen, want die maakt van Socket AM2+ gebruik, en dat is véél nieuwer dan Socket A.
Voor de ondersteunde processoren moet je op de website van je moederbordfabrikant gaan kijken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
AMD Athlon 64 X2 65watt 3800+

Alleen kan dat ook een S939 processor zijn als ik me niet vergis.

Maar je huidige moederbord is idd socket A, en daar past deze processor niet op. Ik zou wel even kijken wat voor een socket die x2 3800+ heeft.

Verwijderd

Topicstarter
er word dit gezegd bij product informatie

Compatible Processors AMD Duron, AMD Athlon

dat is beetje oud denk ik

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dan een S939 ofzo past wel?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee. Zoals gezegd, lees je eerst in want dit is echt heel eenvoudig zelf op te zoeken. Socket A is niet hetzelfde als socket 939, anders zouden ze het wel socket A hebben genoemd.

Verwijderd

jij heb socket a
Daar passen alleen durons en athlons op met een socket a voetje .
Dit zijn allemaal singel cores.

De amd athlon die jij bedoelt is een dual core en een 64bit versie ook wel genoemt
amd athlon 64bit x2 dual core

snelste wat voor jouw bord te krijgen is een amd athlon borton 3500+
Als je massel heb en een goed merk moederbord kan je een mobiel cpu er op zetten en dan kan je die helemaal in stellen (compleet ontlockt )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zonder aan te geven welk moederbord je exact hebt is hier weinig over te zeggen. Maar gezien je het over een Athlon X2 hebt kan ik je zeker zeggen dat die niet gaat passen, gezien er nooit Socket A X2s zijn gemaakt.

Dit zijn zaken die je zelf prima uit kunt zoeken door even in de manual van het moederbord te kijken en kijken welke cpu's worden ondersteund.Als de sockets al niet overeenkomen dan weet je zeker dat het niet gaat werken natuurlijk.
Omdat dit uitzoekwerk toch wel iets is dat onder de basisvaardigheden van een tweaker behoort gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.