Zotac GTX275 AMP! Cooling mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste,

Ik heb sinds deze week een zotac GTX275 AMP! in mijn systeem hangen, alleen stoor ik me vreselijk aan het geluid dat hij maakt wanneer de kaart het zwaar te verduren krijgt (gta 4, Cod 4).

Ik heb al even rondgekeken voor andere cooling, maar het enige dat ik kan vinden is een Arctic Accelero GTX280. Wat natuurlijk een prima cooling is, alleen nergens op voorraad :(

Hebben jullie nog ideeén voor andere cooling of de hier boven genoemde korting bij een shop waar deze wel op voorraad is?

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 20:35
Weet niet zeker of die past op een 275, maar de scythe musashi is misschien wel wat voor je? En anders een thermalright oplossing. Ik zou zeggen google is your friend:

Thermalright oplossing voor je kaartje moeten nog wel heatsinkies bij!

flickr - WOT Profile - Game PC

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is dit wat ?? :)

/EDIT : Ow fuck te laat :'( Dan maar een bijpassende fan ervoor : Papst 4412F2GLL

[ Voor 45% gewijzigd door nero355 op 08-06-2009 11:46 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Draakje1
Gizzy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:42:
Weet niet zeker of die past op een 275, maar de scythe musashi is misschien wel wat voor je? En anders een thermalright oplossing. Ik zou zeggen google is your friend:

Thermalright oplossing voor je kaartje moeten nog wel heatsinkies bij!
Bedankt voor je antwoord... echter vraag ik me een beetje af of de kaart dan alsnog niet veel te warm gaat worden.... hij word nu max 92 graden met een loeiende fan erop :(

ik kan op de site nergens vinden dat dit product geschikt is voor mijn kaart? (gtx285 wel)... en ik ben ook nog eens niet zo vreselijk handig met dit soort dingen heb wel ander cooler op mn processor gezet, maar nog nooit op een videokaart.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Wil je niet eerst eens proberen met degelijke koelpasta? wie weet is je koelpasta helemaal verkl**t doordat je zulke hoge temps haalde. zal me niks verbazen als er zo 10 of meer graden vanaf gaat als je wat degelijke koelpasta koopt, zoals Mx-2 oid.

• Gizzy
Mijn ervaring met stockkooling is, dat het goedkoop is en dus niet al te denderend werkt. Vooral de pasta is al vaak slecht. Mijn 4870 is ook een redelijke heethoofd. Stock werd die 70 graden oid. Nu heb ik er een arctic accelero op zitten en wordt hij maar 40 graden en dat is met 120mm fan. Er is nog ruimte voor een 2 fan. Dus probeer eerst, zoals aangegeven hierboven, eerst eens nieuwe pasta en dan goede (AS5 of CM pasta oid). En een thermalright coolertje zoals voorgesteld is echt wel even wat beter dan een stock cooler plus fan.

Vergeet trouwens niet voor een goede airflow in je kast te zorgen. Anders blijft de hitte nog in je kast hangen.
Draakje1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor je antwoord... echter vraag ik me een beetje af of de kaart dan alsnog niet veel te warm gaat worden.... hij word nu max 92 graden met een loeiende fan erop :(

ik kan op de site nergens vinden dat dit product geschikt is voor mijn kaart? (gtx285 wel)... en ik ben ook nog eens niet zo vreselijk handig met dit soort dingen heb wel ander cooler op mn processor gezet, maar nog nooit op een videokaart.
Nou om er de stock koeling af te halen moet je ervoor zorgen dat je goede schroevendraaiertjes hebt. Liefst lange met kleine kopjes. Ga voorzichtig te werk. Neem je tijd. Dan zou er niks moeten gebeuren. Gebruik geen magnetisch gereedschap. Bewaar de schroefjes die eraf komen. Heb net zelf dergelijke schroevendraaiers gekocht (lekker lang dus), kreeg met korte schroevendraaiertjes (horloge schroevendraaier set) namelijk de stock koeling niet van mijn 4870 los, zo vast zaten ze.

[ Voor 27% gewijzigd door Gizzy op 08-06-2009 12:35 ]

• Draakje1
Gizzy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:19:
Mijn ervaring met stockkooling is, dat het goedkoop is en dus niet al te denderend werkt. Vooral de pasta is al vaak slecht. Mijn 4870 is ook een redelijke heethoofd. Stock werd die 70 graden oid. Nu heb ik er een arctic accelero op zitten en wordt hij maar 40 graden en dat is met 120mm fan. Er is nog ruimte voor een 2 fan. Dus probeer eerst, zoals aangegeven hierboven, eerst eens nieuwe pasta en dan goede (AS5 of CM pasta oid). En een thermalright coolertje zoals voorgesteld is echt wel even wat beter dan een stock cooler plus fan.

Vergeet trouwens niet voor een goede airflow in je kast te zorgen. Anders blijft de hitte nog in je kast hangen.

[...]
hmmm oke.. ja dat zou ik kunnen proberen... wat mij vooral zorgen baart is de geluidsproductie, ik wil het liefst wat minder lawaai, wanneer ik dat i.c.m betere cooling zou kunnen bereiken lijkt dat mij toch wel wat... denk dat ik maar voor een Arctic Accelero GTX280 ga, aangezien die bewezen goed koelt en ook nog een amper te horen is. Wat dan nog over blijft te vragen is of de koelpasta die bij deze koeler wordt geleverd al goed is? of dat ik beter nog een ander tubetje kan kopen?

nu nog een winkel vinden waar deze te koop en op voorraad is :P

• Gizzy
Draakje1 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:28:
[...]

hmmm oke.. ja dat zou ik kunnen proberen... wat mij vooral zorgen baart is de geluidsproductie, ik wil het liefst wat minder lawaai, wanneer ik dat i.c.m betere cooling zou kunnen bereiken lijkt dat mij toch wel wat... denk dat ik maar voor een Arctic Accelero GTX280 ga, aangezien die bewezen goed koelt en ook nog een amper te horen is. Wat dan nog over blijft te vragen is of de koelpasta die bij deze koeler wordt geleverd al goed is? of dat ik beter nog een ander tubetje kan kopen?

nu nog een winkel vinden waar deze te koop en op voorraad is :P
Ik zou zeggen neem een noctua fan of een zalman fan + een fancontroller. Deze fans kopen, gaat natuurlijk niet op als je arctic extreme voor gtx 280 neemt. Daar zitten al stille fans in. Pasta ook los kopen, niet speciaal vanwege kwaliteitsverschil, maar koelprut is altijd handig om te hebben. Je zal maar je cpu koeler een keer vervangen oid en dan geen prut hebben, zonder kan je niet. Het geld is te verwaarlozen voor wat prut.

[ Voor 5% gewijzigd door Gizzy op 08-06-2009 12:38 ]

• Draakje1
Gizzy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:37:
[...]

Ik zou zeggen neem een noctua fan of een zalman fan + een fancontroller. Deze fans kopen, gaat natuurlijk niet op als je arctic extreme voor gtx 280 neemt. Daar zitten al stille fans in. Pasta ook los kopen, niet speciaal vanwege kwaliteitsverschil, maar koelprut is altijd handig om te hebben. Je zal maar je cpu koeler een keer vervangen oid en dan geen prut hebben, zonder kan je niet. Het geld is te verwaarlozen voor wat prut.
Ja idd :D ken het... heb hier iig nog wel wat artctic silver liggen... ga denk maar is wat rondbellen om toch nog een shop te vinden waar deze koeler op voorraad is.. neem tenminste niet aan dat media markt hem verkoopt

• Gizzy
Nee mediamarkt gaat het niet worden wat betreft cooling oplossingen, zo is mijn ervaring. Heel misschien een mycom, misschien hebben die nog ergens de gewenste koeling op voorraad. Maar ook die hebben meestal vooral zalman voor gpu's. Succes met het zoeken.

• Draakje1
Gizzy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:46:
Nee mediamarkt gaat het niet worden wat betreft cooling oplossingen, zo is mijn ervaring. Heel misschien een mycom, misschien hebben die nog ergens de gewenste koeling op voorraad. Maar ook die hebben meestal vooral zalman voor gpu's. Succes met het zoeken.
Had stieken mycom al even geprobeerd... helaas toch niets alleen maar zalman idd...

Heel erg bedankt voor je hulp!!!!! :) 8)

• Gizzy
check vraag en aanbod eens hier, zie m net staan en moest aan jou denken.

V&A aangeboden: Artic Cooling Tw Turbo no Fans

Nog wat fans erbij en je bent denk ik klaar.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gizzy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:37:
Ik zou zeggen neem een noctua fan of een zalman fan + een fancontroller.
Zalman is niet stil ;) Noctua kan wel zonder al teveel tegendruk redelijk koelen.

Beste kan je gaan voor Papst/Scythe/Nexus (zo ongeveer in die volgorde waarbij Scyhte het meeste bang for buck is, Papst duur en goed, Nexus cheap en redelijk).

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Gizzy
nero355 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:50:
[...]

Zalman is niet stil ;) Noctua kan wel zonder al teveel tegendruk redelijk koelen.

Beste kan je gaan voor Papst/Scythe/Nexus (zo ongeveer in die volgorde waarbij Scyhte het meeste bang for buck is, Papst duur en goed, Nexus cheap en redelijk).
Ja klopt inderdaad wel. Deze waardering ligt wel in lijn met mijn ervaring wat betreft fans.

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Kan je geen contact opnemen met degene waar je de kaart gekocht hebt? Leg hem je probleem uit, en vraag of je de kaart kan ruilen tegen een MSI 275GTX OC Twin Frozr. (deze heb ik pas gekocht, na lang speurwerk).

Deze is wel wat duurder, maar stressed word de kaart niet warmer dan 55 gr C, en de (dubbele) fans blijven draaien op 40%. (niet hoorbaar).

Let wel, je kast moet wel een goede flow hebben, omdat de MSI niet alle lucht aan de achterkant eruit blaast.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-01 17:23
[offtopic]

Zijn de 275 GTX-en te bios modden waardoor de GPU wat meer prik krijgt?
de 4790 komt zelfs met software waardoor een hoge OC te behalen is.

PVoutput

Pagina: 1