Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nod32 geinstalleerd=hdd heeft geen NTFS/FAT32 meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een pc die windows xp aan boord had. Een vriend installeerde daarop MSN 2009 en daarna Nod32 en toen viel de pc uit. Ik kijk er nu naar en ik kan er niks meer mee, hal.dll is missing staat er bij het opstarten. Maar als ik via de cd van XP opstart en dan chkdsk doe staat er dat de HDD mogelijk in orde is. Doe ik dan Dir C: dan zegt ie niets te kunnen vinden. chkdsk /rebuild kan niet worden uitgevoerd.

Ik heb een nieuwe HDD erin gezet en daar windows opgezet, dan kan ik de fotos en dergelijke overzetten. Echter als ik in windows aankom en die HDD aanklik duurt het heel lang en dan komt er een melding dat de harde schijf niet is geformatteerd en of ik dat alsnog wil doen.

Ik heb rondgezocht op tweakers.net naar vergelijkbare problemen, zoeken op hal.dll is missing levert tig resultaten op maar ze zijn niet vergelijkbaar met mijn probleem.

Ik weet wel dat er op die pc een soort van MSN trojan op zat omdat een ex van de eigenaresse controle had over haar pc, hij kon de webcam bijv ongevraagd aanzetten. Misschien dat er een soort van botsing tussen nod32 en die trojan was? Of hij heeft een selfdestructie opdracht gegeven, ik weet het niet, het blijft gissen.

Hoe haal ik fotos van een hdd waarvan de OS zegt dat deze geeneens is geformatteerd? (er heeft jarenlang een XP installatie opgedraaid en bij het installeren van nod32 ging het beeld uit).

Ik denk aan een snelformat, en dan getdataback of zo maar lukt dat van een "ongeformatteerde" HDD? Ik wil niet straks hier te horen krijgen dat ik het helemaal fout aangepakt hebt en mijn kansen verspeelt hebt.

p.s. de titel had misschien beter gekund, en misschien had ik zelf nog wat meer kunnen doen, maar ik weet het ff niet meer, ik hoor het graag wat ik nog kan proberen en of er een betere passend titel is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 11:34 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Elke schrijfbewerking op de HD verkleint de kans om data terug te halen.
Je moet de schijf dus niet formatteren. Gewoon met getdataback aan de slag, je kan ook de hele schijf scannen ipv partities.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Inderdaad... niet formateren!... gewoon meteen GetDataBack runnen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Faq van deze site vind je info over welke software je kunt gebruiken.

OM FAQ

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
eens testdisk er op loslaten? http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel heren. Getdatabackntfs do the trick. Ik dacht dat hij eerst geformatteerd moest worden voordat hij ingelezen kon worden maar dat hoeft niet perse blijkbaar.

Heb alles eraf kunnen halen wat nodig was.

Wat in mijn voordeel is geweest is dat ik op een ANDERE harde schijf windows heb geinstalleerd en daar ook de GDBntfs geinstalleerd heb zodat er geen dingen werden overgeschreven op de probleemhdd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 16:09 ]

Pagina: 1